Börjar tröttna på min stickis och batteridriven modell är min melodi, nu finns det ju inte så många val om man dessutom vill ha "limpmodell".

Så om man nu ska ruinera sig själv, och inte sedan tidigare har några batteridrivna Festool skruvdragare, finns det någon anledning att välja 14,4v varianten av carvex framför 18v varianten ? Man kan ju gissa på att den senare är starkare men möjligtvis lite tyngre ?
Den kommer inte att användas med dammsugare eller olika baser och på "plus modellerna" så skiljer det bara 300:-

Skillnaden mellan 15 och 18 är, om jag förstått det rätt, ganska liten. Själva maskinen är inte annorlunda i motor eller makanik. Det är endast styreelktroniken som är anpassad för att kunna köras på högre inspänning. Vidare går det utmärkt att ta gamla batterier från exempelvis C12:an och sätta i Li15v Cavexen. Om du inte störs av den extra vikten och storleken på det större batteriet hade jag nog rekommenderat den maskinen.

Med större menar du 18v ? eller är det något batteri som även är fysiskt större ?

Har aldrig sett 18V-accarna men jag förutsätter att de är större än 14,4V-accarna. Maskinen ska vad jag förstår vara identisk. Köper du en Li15v så kan du köra den på 18V-accar.

Aha, då blir det nog en Li15v så kanske man kan hitta lite fler batterier om det skulle behövas.
Det är mest fasad och liknande som jag behöver "fixa" så skillnad i kraft spelar nog inte så stor roll

Väcker liv i tråden...
Är det någon som vet om det är möjligt att köpa en "lös" 15v Carvex då jag redan har en T15 skruvdragare med tillhörande batterier? Dvs enbart maskinen utan batterier och laddare.

Vet inte om jag är för sent ute men jag tror att du kan köpa den helt lös (i kartong) samt lös i systainer. Jag kan kolla och se om jag hittar igen priserna jag fick.

Kanon. Supertacksam om du hittar vart man kan köpa en sådan

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.