Hej.

Min snart 7 år gamla Borsch maskin lämnade in för ett tag sedan.
Så nu är det dax att hitta nån ny maskin som passar mig. Googlat runt och hamnade på denna underbara sidan:D
Tanken va från början att lägga runt 1000kr men har insett att jag bör nog lägga runt 2000kr för att få nått vettigt.
Hitta detta kittet i en av trådarna här. MAKITA DK1817 combokit.
http://www.bauhaus.se/makita-kombokit-dk1817.html
Känns som att det är rätt prisvärt för mig som bor i lägenhet idag men tanken är väl hus nån gång.

Men har en kompis som har denna maskinen som säger att jag kan få köpa den för en billig slant. Dock är den ju begagnad men kanske är värt det?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1802013

Eller ska jag kika efter nått annat kanske?
Jag kommer bara att använda den i hemmet vad allt det innebär.

Tack för förhand.

M
Jag tycker du ska köpa den begagnade makitan - OM - den är i bra skick, minst två 3Ah-batterier medföljer plus laddare, och batterierna håller laddning bra. Den verkar bra i specen och makita är bra att börja med då det finns så gruvligt många olika maskiner man kan komplettera med efter behov.

Bauhaus-kittet tror jag är ett bra val också. Skaffar du hus i framtiden kan du ju bara köpa ett par större batterier om det nu ens behövs.

Bara mina tankegångar....

Välkommen hit!

Jag har en Makita som påminner om den du länkar från Bauhaus. Min är dock inköpt i USA för drygt 6 år sedan (så jag får köra med trafo till laddaren). Min är som sagt lik i formen, men vit o svart.

Den fungerar fortfarande kanonbra, batterierna har såvitt jag kan bedömma fortfarande samma kapacitet osv. Det enda är att chucken börjar bli sliten, så om jag sätter i en borr på 1 - 1,5mm så slirar den bara.

Den du kan få köpa begagnad av kompisen är troligen också jättebra, såvida den inte är utsliten. Kolla som sagt chucken, skruva i någon grov skruv i en träbit (eller borra med ex. 25 mm träborr) och lyssna på den, om växellådan är utsliten så bör det höras. Kör med båda växel lägena.

Laddaren har någon form av batteridiagnos inbyggd, så om batteriet är kasst så kan det visas en felsignal på laddaren. Den klarar säkert inte alla typer av fel, men det är väl så långt man kan kolla utan långtgående belastningstester.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.