M
Känns billigt tycker jag. Det står "motor: typ yanmar" om det betyder att det är en yanmar-kopia från kina så kan priset stämma och då vet jag inte om jag skulle satsa på den.

Jag är mycket nöjd med kvalitet och driftsäkerheten på mitt pramac-verk jag haft i ett par år. Samma tillverkare har detta som motsvarar specarna ungefärligt gentemot defenda-verket. Med riktig yanmar-motor:

http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=135

Dock betydligt dyrare, men det är nog där man får lägga sig i pris för att få ett nytt dieselverk med den specen och utan kvalitetsmässiga genvägar.

Kan du tänka dig bensin kan jag varmt rekommendera detta:

http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=470

Edit:http://www.lantbutiken.se/butik/die...erk-defenda-pro-z7500r-med-fjarrkontroll.html finns samma defenda-verk för samma pris. Där står ordagrant "Fabrikat typ/liknande Yanmar motor". Alltså är det inte en yanmar-motor. Själv blir jag mycket skeptisk när säljare slänger sig med kvalitetsuttryck uppenbarligen endast för att påverka ens köpvillighet. Är det inte en yanmar-motor så skriv då inte yanmar någonstans utan skriv vad det är....

Redigerat av moderator:
Kan bara hålla med om vad MaxPax skriver, och Duab har vettiga elverk kolla även tex Kvänums järn. Kan passa på att fråga hur du fått fram att det just den storleken du behöver, vad ska drivas?

Jag lyssnar på era råd, Duabhuset däremot skulle jag inte handla på om så dom var dom enda i hela världen som sålde mat.
Otrevligare och ogästvänlig personal går inte att hitta på den här planeten.

Kvänums järn däremot ska jag kika på.

Jag ska driva en 3fas högtryckstvätt på 5,5kw långt ute i skärgården, vatten finns det mao gott om, ström däremot lyser med sin frånvaro.

• Gilla
mattiasp
  • Laddar…
P
hantverkare1 skrev:
Jag lyssnar på era råd, Duabhuset däremot skulle jag inte handla på om så dom var dom enda i hela världen som sålde mat.
Otrevligare och ogästvänlig personal går inte att hitta på den här planeten.

Kvänums järn däremot ska jag kika på.
Det håller jag med om.. håller man sig till att beställa på nätet så funkar det, värre om man måste ringa dom.. undra hur arbetsmiljön är där? pratat med dom en gång och ja vet inte hur länge de kändes i själen efteråt :/

M
Jag har faktiskt haft bra erfarenhet av duabs kundservice, men jag har läst mången inlägg i flera forum av folk som blivit riktigt kass behandlade. Har väl haft tur och lyckats prata med rätt personer...

Är det bara tvätten du ska driva?
Med tanken på vilka elverksalternativ som föreslås så vore det väl isf billigare att köpa en motordriven tvätt istället?

Pumba skrev:
Är det bara tvätten du ska driva?
Med tanken på vilka elverksalternativ som föreslås så vore det väl isf billigare att köpa en motordriven tvätt istället?
Ja, det är endast till tvätten.
En motordriven tvätt kostar ca 30" om man ska ha något vettigt.

MaxPax skrev:
Jag har faktiskt haft bra erfarenhet av duabs kundservice, men jag har läst mången inlägg i flera forum av folk som blivit riktigt kass behandlade. Har väl haft tur och lyckats prata med rätt personer...
åfan, dom har alltså normal personal också?
Synd att man inte stött på den/dom för dom har ett trevligt sortiment.

hantverkare1 skrev:
Ja, det är endast till tvätten.
En motordriven tvätt kostar ca 30" om man ska ha något vettigt.
Ja då blir det ju lite sak samma, uppfattade det som att du letade i de lite lägre prisklasserna med tanke på förslaget i ditt första inlägg.
Men ska man köra dagligen i ett par månader om året så är det ju inte nått i billiga hörnan man ska köpa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.