Verktyg & Maskiner
twoody: Har ett dewalt 10,8 kit grymt nöjd med det , använder det kittet till 90% tar bara fram 18v när jag ska borra lite större hål och när jag kör franska skruv/ karmskruv.
cecar33: Köp inga billiga satser köp den fräs du behöver, när du behöver och köp kvalitetsfräsar,då slipper du köpa flera skitstål som du aldrig kommer att använda.
Yrrol: Hum, får bli att hyra då.. Fick bli ett sågbordsköp ifrån England istället. :)
teed: Varför krångla till det ? http://www.pledd.net/sv/dreammover-auto-vagga/dreammover-automatisk-vagga
End: Vet du möjligtvis vad felet är? Har inte riktigt lust att skicka iväg maskinen då jag är mitt i ett projekt och behöver den. Om man vet vilken del det är fel på kanske de kan skicka den så fixar jag själv.
StefanNn: Den går ju tyvärr på 11000 varv så då kanske det inte var någon bra ide. Tror flapdisc skulle fungera för mitt ändamål (grovslipa stripkajak). Till andra projekt så har jag bara en liten slip och hade hoppats på att man kunde ha vinkelslipen lite mer som ett första steg-grovslip innan man går på med den lilla. Tänkt som en lite mer ekonomisk lösning.
Elkludde: [citat] På ebay brukar det stå att läsa om vilka maskiner batterier passar till,jag har köpt där och det gick kanon bra
teed: Ja det otroligt avkopplande att stå och såga. Finns inte någon avbarakre (eller vad det nu kan heta) till Lm Pro som på många andra bandsågverk? Borde spara många timmar framför slipmaskinen.
Anonymiserad 151941: Hej! Jag börjar bli tjatig nu med mina häftpistoler. Men måste ändå dela med mig av dagens impulsköp. Köpte denna pistol i dag. 149:- på Jula och är förvånansvärt stark! 👍🏻 Fungerar jättebra änsålänge 😉. Rekomenderas om man vill ha en billig pistol. [bild]
smurfen72: [citat] Tycker det är en riktigt jobbig såg att bära med sig efter som bär handtag saknas.
buspojken: Fått lära mig av målare med flera att för att spruta slamfärg måste man använda tryckluft grejer. Och även tidigare trådar här säger liknande, men sprang över denna på conrad precis, nån som testat spruta slamfärg med denna ? Står ju att de ska gå http://www.conrad.se/F%e4rgsprutsystem-Wagner-Project-115.htm?websale8=conrad-swe&pi=820022&ci=SHOP_AREA_831064_1201043
nikasp: Jag gillar också den blåa Boschen, ville att den är lätt, proffsmaskin och ett grepp som passar min hand. Haft den ett par år nu och ska snart få bekänna färg efter lägenhetsboende (köpt både torp och hus).
snickarfrasse: Makitan är en riktigt bra såg med bra kvalitet. Och det går lättare att gera lister och om man bara skall göra ett snabbt snitt med kap/ger än att stå och lägga på vinkel anhållet eller hålla på och tilta klingan på en justersåg.
Buuzzz: Fusion F18 för "rak" dyckert/T-dyckert Fusion F15 för sned dyckert. De tycker jag funkar bra. Har dock varit tvungen att byta stiftet på F18 2 ggr då polare har kört i för hårt material. (bl a provat fästa lister i betong...) Bägge gångerna fick jag detta fixat på garanti.
mexitegel: Här kan du läsa mer: https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/256003-komplett-workshop.html
pleqtiz: Har provat den Dewalten och tyckte den va på tok för tung, en gas picka väger halvkilot mindre.. sen har jag en 7 gas patroner kvar så det är väll där det avgör! har iaf fått till hitachin så nu funkar den igen men likväl så finns det ett litet sug att köpa en ny :o fast en bandsåg ligger nog närmare endå :cool: Edit: såg nu att den uppdaterade DCN692 väger 3,5kg? och den gamla
Christian Servin: Hej allesammans! Jag (nybörjare) har nyligen köpt en Metabo KGS 254M kap- o gersåg. Efter en hel del meckande med vinkelinställningen så fungerar den riktigt bra (förutom att den dammar som hundan trots ansluten sug). Men jag undrar om någon vet om detta funkar: klingdiametern till sågen är ju angiven till 254mm, är det någon som -vet- om det går att få 260mm klingor att fungera till
TheGame: Spelar ingen roll det är lithium batteri. Dom är laddade från början och har liten förlust. Skruvdragaren slutar fungera när det är dags att ladda oavsett så du kommer inte köra slut på batteriet. Det är viktigt att lithiumbatterier inte blir urladdade helt dvs batteriet ska alltid helst laddas efter användning. När maskinen man använder stänger av sig ska det laddas man ska inte
Anonymiserad 151941: Synd att jag inte har samma tur när jag besöker mina föräldrar! ;) Lägg ut en bild på förpackningen.:)
larsbj: Fram till dyckertpistolen är det bra med 1/4" Men att blåsa av med är den för klen. en 10m 1/2 och en 10m 1/4 är en bra kombination.
Mikael_L: [citat] Ja den där ds18djl tror jag är en ny fågel i sortimentet. Jag är lite orolig att det bara är en gammal DS18DSFL som fått ett upphottat yttre. I så fall är det ingen speciellt bra maskin. Med gammal motorteknik bl.a. Motorhuset är mycket längre och inte alls lika kort och smidigt som på de bra Hitachi-maskinerna. Ds18DSFL: [bild]
Yrrol: Jag söker en ställbar. Frågan var om någon visste en som var bättre än Innova Pro Timing Lights 5568. Samt om det fanns fler svenska butiker med rimligare pris på sina Innova Pro Timing Lights 5568.
phl: Har många gånger framgångsrikt klippt av fogsvansar med bättre plåtsax, kanske ett alternativ för dig?