Förvillande lik en Festool-fräs måste jag säga....

Helt klart, är det djupinställning vi har på displayen tro?
Googletranslatade en rysk forumsida, men blev inte mycket klokare. :)

Lite roligt när dom pratar ryska och filmar med maskinen suddig halvvägs utanför bilden:) Men det ser ju ut att vara digital visning av höjdinställning, och det är ju trevligt. Det blir ett bra komplement till 1600;)

Ser ut att finnas för leverans i maj. :)

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Här i landet eller i Ryssland?:)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Das Vaterland :)
ACH autocolor eller va dom nu heter har den till förbeställning.
€479 i L-boxx.

Redigerat:
  • Gilla
Chiippe och 1 till
  • Laddar…
Hittade en engelsk film som visar lite med den i drift.
LED belysning och digital höjdinställning och det smarta guide rail tillbehöret.

http://youtu.be/5uEhH7Mp1_c

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
GOF 1250 LCE är med i Swedols nya katalog som beställningsvara:)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Den är med i Boschappen och på Bosch.se nu också. :)

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Någon som har köpt GOF 1250 CE eller LCE som kan rekommendera den? Ska investera i en ny fräs och denna verkar trevlig. Och matchar alla mina andra blåa maskiner ;)

Jag har CE modellen och den har gjort utmärkt tjänst efter mina krav och önskemål. Robust och välbyggd och för de som tror på att tillverkningsort inverkar är denna märkt med alplandet CH. Kanske är avnämnare till gamla kvalitetsmotortillverkaren Scintilla som väckts upp där, åtminstone går den riktigt fint och välbalanserat precis som resten av mekaniken.

Den typen av handtag, fattning som är på dessa är varför jag valde just den, är riktigt behagligt och ger fin kontroll när man kör. Lagom stark också och inte otymplig så den täcker ett brett användningsområde tycker jag. Skulle tro att du blir nöjd med den, om du redan är van vid ungefär hur Bosch blå brukar vara så ligger den rätt till.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
GK100 skrev:
Jag har CE modellen och den har gjort utmärkt tjänst efter mina krav och önskemål. Robust och välbyggd och för de som tror på att tillverkningsort inverkar är denna märkt med alplandet CH. Kanske är avnämnare till gamla kvalitetsmotortillverkaren Scintilla som väckts upp där, åtminstone går den riktigt fint och välbalanserat precis som resten av mekaniken.

Den typen av handtag, fattning som är på dessa är varför jag valde just den, är riktigt behagligt och ger fin kontroll när man kör. Lagom stark också och inte otymplig så den täcker ett brett användningsområde tycker jag. Skulle tro att du blir nöjd med den, om du redan är van vid ungefär hur Bosch blå brukar vara så ligger den rätt till.
Låter bra att den är allsidig. Och jag är också ute efter en maskin med den typ av fattning, verkar vara smidigt det lilla jag klämt på Festools motsvarande i butik. Har även Boschs styrskenor som jag tänkt använda till fräsen.

Är enda skillnaden mellan CE och LCE att den senare har digital skala, eller finns fler skillnader?

Det är skalan och LED-belysning av arbetsområdet som skiljer, inget jag såg som värt prisskillnaden för min del.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.