Byggahus.se

GP's test av borrskruvdragare

1. M
    Medlem Nivå 5
    Såg att GP nyligen gjort ett test av borrskruvdragare där en makita vann... känns dock att det var mer eller mindre öppet mål för makita med tanke på startfältet. Tycker att gp kunde gjort ett mycket mer intressant test om de tog med lite fler kvalitetsmaskiner och inte bara makita vs lågprisalternativ (även om bosch kanske ligger någonstans mittemellan)

Eller vad tycker ni?

http://www.gp.se/konsument/tester/1.2728521-basta-borrskruvdragaren-har-finns-den

2. B
    Medlem · Nivå 8
    De kan ju inte ta med alla märken utan har valt maskiner i flertalet prisklasser och just Makitan är ju den mindre 453'an. Det är riktat till hemmapulare och vill väl visa vad man vinner på att lägga till mer pengar. De pekar ju också på skillnaden i laddtid och antalet medföljande batterier som nog få köpare kollar på utan de går nog på batteriets V och Ah samt pris.
    Skulle nog inte själv välja ta kalla det test utan kanske köpguide eller liknande.

3. F
    Medlem Nivå 5
    Aha, exakt samma artikel i Falukurriren imorse.

Tar inte såna tester på allvar om jag skall vara ärlig. Youtube är en bättre källa där det är mer tydlighet i testmetoder.

Håller med föregående inlägg, en köpguide.

4. P
    Medlem · Nivå 13
    Håller med om att det nog bör ses som en köpguide framför allt. Men även om GP inte har något objektivitetskrav på sig blir det ju ändå lite bristfällig konsumentinformation när man gör det urval de gjorde. Att instegsmodellen från ett kvalitetsmärke är bäst i det sammanhanget hade väl vem som helst här på forumet kunna säga direkt.

Det man som köpare behöver veta härnäst är ju hur vinnaren står sig mot jämförbara produkter från blå Bosch, Dewalt, Panasonic, Hitachi, Milwaukee med flera märken. Som det är nu får vi egentligen bara veta att bättre grejor är bättre än sämre... Old news.

Det verkar som att nyhetstorkan kom tidigt i år.

//Ronnie

PS. Jag läste artikeln i Hallands Nyheter — självklart går den i koncernens alla tidningar. Ds

• Laddar…
  5. T
    Medlem Nivå 5
    Jag läste artikeln i vår blekingska lokalblaska BLT, hade varit intressant om någon av de billigare modellerna från någon av ovan nämnda företag varit med i testet, det finns några modeller från Dewalt och Bosch blå som ofta säljs på rea som kunde varit med.

Har provat den röda Einhell och den var inget vidare. Hopplös att skruva gips med. De andra har jag ingen erfarenhet av.

6. P-plats
    Medlem · Nivå 14
    Flera storsäljande favoritmaskiner saknas i alla fall...