9 947 läst ·
27 svar
10k läst
27 svar
Vilken skruvautomat?
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Det finns ingen anledning att köra med Biltemas PZ2 skruv när man kan hitta PH2 skruv för vettiga pengar på t.ex Harald Nyborg. Jag har en Makita 18V BFR550? testade med Biltemas skruv med org. PH2 bits och visst går det, men till OSB där idragningsmomentet är högre så vill det slinta ibland, vilket gör att man får trycka hårdare vilket gör att man blir trött och svettig och slänger skiten lång väg :S Dessutom så får man ju 3st extra PH2 bits med maskinen, bättre och köra på det så slipper man stå med fel bits eller skruv för den delen.
Mvh Fredrik
Mvh Fredrik
Har kollat på haraldnyborg men har inte hittat några för trä-reglar som jag har.
Sedan funderar jag på det här med längden. Står att maskinen klarar skruvar mellan 45-75mm. Fungerar det inte alls med skruvar som är tex 40mm eller hur funkar det? Känns lite långt och onödigt att köra med 55mm för att skruva fast OSB+gips = 22mm.
Sedan funderar jag på det här med längden. Står att maskinen klarar skruvar mellan 45-75mm. Fungerar det inte alls med skruvar som är tex 40mm eller hur funkar det? Känns lite långt och onödigt att köra med 55mm för att skruva fast OSB+gips = 22mm.
De brukar ju va med Harald Nyborg som med andra lågprisbutiker. De kan va lite sådär med sortiment och lagersaldo har jag märkt. Kanske inte alltid finns i lager m.a.o.
Ang skruvlängden så kan det funka, men räkna med att endel skruvar kommer hamna lite snett o sätta sej i kanten på nosen och du får börja plocka isär och reda ut. Det har hänt på min då man kört i ett band med kortare skruv utan att ställa om maskinen. Samma sak med en Hilti 4400 jag testade för ett tag sen.
Mvh Fredrik
Ang skruvlängden så kan det funka, men räkna med att endel skruvar kommer hamna lite snett o sätta sej i kanten på nosen och du får börja plocka isär och reda ut. Det har hänt på min då man kört i ett band med kortare skruv utan att ställa om maskinen. Samma sak med en Hilti 4400 jag testade för ett tag sen.
Mvh Fredrik
För info, kör en Makita DFR 550 är jättenöjd, nu så är det dags för trallskruvning och såg att det finns bandad trallskuv med torx, hittade dock ingen torxbits till min maskin, efter lite googlande så visar det sig att det finns till min maskin och tillverkas av makita. Dessvärre säljs de inte i Sverige, men men så jag beställde det från danmark istället www.prishammeren.dk 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden