P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Jag har oxå BDF459an och det är en av de bästa Makita skruvdragare jag haft.. dess motorgång är helt annorlunda mot för 456 samt den äldre 452 maskinerna (har haft dem).
Handtaget är oxå mycket behagligare på 459 än tex 456 då den känns hård och skärande på nåt sätt.. just nu står inköpssiktet mot den nya DDF480 dragaren men man får nog vänta någon månad.. fick hem en C15 för någon vecka sen
Handtaget är oxå mycket behagligare på 459 än tex 456 då den känns hård och skärande på nåt sätt.. just nu står inköpssiktet mot den nya DDF480 dragaren men man får nog vänta någon månad.. fick hem en C15 för någon vecka sen
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
480 såg trevlig ut, jag kanske skulle sälja min 456....pleqtiz skrev:Jag har oxå BDF459an och det är en av de bästa Makita skruvdragare jag haft.. dess motorgång är helt annorlunda mot för 456 samt den äldre 452 maskinerna (har haft dem).
Handtaget är oxå mycket behagligare på 459 än tex 456 då den känns hård och skärande på nåt sätt.. just nu står inköpssiktet mot den nya DDF480 dragaren men man får nog vänta någon månad.. fick hem en C15 för någon vecka sen![]()
men, varför en 480 när du redan har en 459?? vad är den största skillnaden och anledningen till byte/nyinköp??
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
480,n är ju lite uppdaterad mot för 459. den är lättare.. 1,5kg mot 456 och 459ans 1,7kg!Remne skrev:
den har 54nm mot för 45 nm , batterimätare sen att man får med de nya batterierna.. man kan aldrig ha för många batterier! sen att man är verktygsnörd gör inte saken sämre!
Har nu haft grejorna hemma ett tag. Har inte använt dom så mycket än men har några reflektioner. Först och främst blev jag förvånad över hur små och nätta dom var. Skillnaden mot 10.8v maskinerna var mycket mindre än jag trodde. Ergonomin på 459 passar mig perfekt och gången är helt underbar. En sak som grämer mig lite är att jag inte köpt radion tidigare. Klart underskattad pryl, om man är som mig och inte kan jobba utan musik. Måste även rekommendera fastfix . Snabb leverans, välpackat och fick till och med ett mail där dom undrade om allt var till belåtenhet. Sånt uppskattas alltid 
3700:- http://www.prishammeren.dk/shop/makita-dhp480rmj-18v-3040p.html
Är oxå sugen på en 480
Skriv gärna om du hittar några flera ställen som har den
Är oxå sugen på en 480
Skriv gärna om du hittar några flera ställen som har den
Väcker liv i gammal tråd... Stämmer verkligen detta påstående? Måtten på 480in är ju större än 459'an.pleqtiz skrev:
Letar själv skruvdragare nu och vill absolut ha så lätt som möjligt - varenda gram är viktigt.
DDF480 - 1,7 kg med 4.0 Ah batteri:Volatyle skrev:
http://www.makita.se/pam/custom/files/DDF480, DHP480_small.pdf
Om vikten är så vikt(ig) så köp en festool CXS eller TXS
Enligt vad jag kan utläsa har med andra ord 459 och 480 samma vikt (nu avrundar dom ju iofs..) men jag "antar" att eftersom 459 är aaaningen mindre bör den rimligen vara något lite lättare.MaxPax skrev:
Ah, svaret fanns faktiskt i bruksanvisningarna.
480 = 1,5kg med BL1815-batteri
459 = 1,4kg med BL1815-batteri
Med andra ord vill jag iaf påstå att påståendet jag först citera är direkt felaktigt. 459an ÄR lättare än 480-in och inte tvärtom.
480 = 1,5kg med BL1815-batteri
459 = 1,4kg med BL1815-batteri
Med andra ord vill jag iaf påstå att påståendet jag först citera är direkt felaktigt. 459an ÄR lättare än 480-in och inte tvärtom.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden