Jag har planer på att bygga en sängstomme i limträ. Jag tänkte köra skarvarna med träplugg.
Dock verkar det vara hart när omöjligt att hitta någon borrjigg som klarar såpass tjocka trästycken (42 och/eller 56mm). Det finns några självcentrerande som klarar rätt tjocka stycken för "änddelen", men ingen som verkar klara såpass tjockt för själva "insidan".
Är det bara att ge upp och låta ett snickeri stå för tillkapning och borrning eller finns det någon smidig lösning för att få till håltagning bra? Handöverfräs?