Jag slog till slut till på Revo KR100 från Bessey som jag är mycket nöjd med - stor spännkraft och lättjobbade. De är relativt tunga men det ser jag inte som någon nackdel eftersom de ligger mer stabilt då.

Skulle vara intressant att veta om Dakota-tvingarna möjligen kan vara kompatibla med Besseys tillbehör. De har ju bland annat tillägg för att spänna på icke rätvinkliga objekt och plaststöd för ämnet.

badtastex skrev:
Jag slog till slut till på Revo KR100 från Bessey som jag är mycket nöjd med - stor spännkraft och lättjobbade. De är relativt tunga men det ser jag inte som någon nackdel eftersom de ligger mer stabilt då.

Skulle vara intressant att veta om Dakota-tvingarna möjligen kan vara kompatibla med Besseys tillbehör. De har ju bland annat tillägg för att spänna på icke rätvinkliga objekt och plaststöd för ämnet.
Hur många köpte du, och köpte du bara 100cm långa? Jag funderar på 3-4 st 30cm för att komplettera de 8 långa Dakota tvingarna, då kan jag ju dessutom jämföra dem sida vid sida.

Det som fick mig att slå till på Dakota tvingarna var ju självklart priset (även om det inte var lika billigt nu som för 6 månader sen på grund av pundet), men också de väldigt positiva reviews som finns på Rutlands sida. Och sen då p.lundgrens positiva omdöme fick bägaren att rinna över.

Hoppas de blir bra, redan skickade med UPS!

Jag köpte bara två men det strulade lite med frakten (skadat gods) så der blev tre till slut vilket var ganska bra eftersom två är lite för få för panellimningar och egentligen det mesta... ;)

Har väl funderat på att köpa fler när *rätt* projekt kommer.

Har även Rutlands limknektar som är lite längre (60") som jag kan ta till.

vectrex skrev:
Det som fick mig att slå till på Dakota tvingarna var ju självklart priset (även om det inte var lika billigt nu som för 6 månader sen på grund av pundet), men också de väldigt positiva reviews som finns på Rutlands sida. Och sen då p.lundgrens positiva omdöme fick bägaren att rinna över.
En liten varning för Rutlands reviews, finns trådar på ukworkshop forumet där folk berättar om att deras negativa (<=3 stjärnor) reviews raderas från Rutlandssidan och "Rutlands 5 star review" skrivs med en stor smula sarkasm på det forumet.

Vill med detta inte säga att tvingarna är dåliga, är själv sugen på att köpa en bunt:)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.