Ja, såsom rubriken lyder undrar jag vilka erfarenheter som ni har av Bosch borrhammare GBH 2-28. Jag är ute efter en hyfsad lättanvänd borrhammare för mindre arbeten (för hemmabruk).

Tacksam för alla åsikter !
 
E
Har haft en gbh 2-28 i arbetet i 7-8 år nu. Den har fått genomlida allt från 5,5mm hål dagarna i ända till att bila ur två badrumsgolv vid brunnsbyten.
Just nu är jag på jakt efter gbh 18V, mest för att slippa böka med skarvsladd vid mindre servicejobb.
För hemmabruk misstänker jag att den kommer hålla livet ut.
 
  • Gilla
Valkyr och 1 till
  • Laddar…
Jag har använt min för diverse småhål samt för en 100 mm i betong utan några problem. Jag gillar den skarpr, men har inga andra att jämföra med. Skulle ha varit skönt med batteridriven, men använder den för sällan för att motivera det.
 
  • Gilla
KatarinaM
  • Laddar…
S
Ingen erfarenhet av modellen men köp en modell där du får med en vanlig chuck så att du kan sätta i hålsagar och liknande.
 
  • Gilla
KatarinaM
  • Laddar…
Har haft den i två år. Se till att du får med både sds och vanlig chuck som sagt.

Någon gång ibland har jag saknat varvtalsreglering mha ett vrede som finns på vissa modeller. Är prisskillnaden liten så överväg det.
 
hsd
Det yen bra maskin, kolla runt på olika leverantörer då priset på denna varierar väldigt mycket
Välj en som en extra vanlig chuck medföljer då Bosch är dyra på tllbehör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.