har åkt obesiktat i säkert 15år men mest hemikring men nu blev det plötsligt en skoter på gården och då vill man kanske dra iväg nånstans och då kan det nog vara bra att ha besiktad
Tror jag tom köpte nya baklampor när jag fick vagnen men dom kom aldrig dit tror jag...
Tror jag tom köpte nya baklampor när jag fick vagnen men dom kom aldrig dit tror jag...
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
Jag köpte ett sådant här kit till min släpvagn när jag renoverade elen på den för sex år sen, och det har fungerat alldeles utmärkt sen dess.
https://valeryd.se/produkter/belysningskit-komplett-7-m/
Jag var noga med att inte ha någon jordning i chassit och att belysning var helt symmetrisk, lika många watt på vänster och höger bakljus. Detta för att slippa eventuella elfel oberoende av vilken bil som jag kopplar släpet till.
https://valeryd.se/produkter/belysningskit-komplett-7-m/
Jag var noga med att inte ha någon jordning i chassit och att belysning var helt symmetrisk, lika många watt på vänster och höger bakljus. Detta för att slippa eventuella elfel oberoende av vilken bil som jag kopplar släpet till.
Kanske lite mycket.... det är ju i stor dubbelt vad släpet får lasta om du lägger på en halv kubikmeter sand/grus. Är dessutom sanden fuktig/blöt så blir det ännu mer överlast.......KnockOnWood skrev:
Oavsett om man får köra med en obromsad 750 kg kärra eller inte så finns det en sak som säger sig alldeles själv:
Bromssträckan blir självklart längre och trafiksäkerheten sämre om bilen ensam ska ta hela bromseffekten.
Det kan vara det lilla som avgör när älgen (eller barnet) står 30 m framför dig.
Bromsat släp alla dar i veckan!
Bromssträckan blir självklart längre och trafiksäkerheten sämre om bilen ensam ska ta hela bromseffekten.
Det kan vara det lilla som avgör när älgen (eller barnet) står 30 m framför dig.
Bromsat släp alla dar i veckan!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland