10 248 läst ·
36 svar
10k läst
36 svar
Bahco garagedomkraft
beror på vilken modell..Höghus skrev:
De som har en upphängning bak där hela bakaxeln ska vara i lyften.. Så är detta smidigt.. samt för att lyfta hela partiet.. säkra upp med pallbock och sänka ner..
än att krypa runt med fler domkrafter..
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Säger samma sak. Har aldrig sett poängen med dom där lyftbalkarna. På ett jobb jag hade tidigare fick de med en sån med en compac domkraft och balken var nog oanvänd så länge jag jobbade där.
Enda jag kan tänka mig är väl vid hjulbyten om man vill lyfta hela sidan samtidigt på ett säkrare vis men det är så mycket plast och dribbel på nyare bilar så det är tveksamt om den fungerar på så många bilar. Förr när det verkligen var en rejäl kant neråt på en tröskel så kanske men nä. Jag skulle inte köpa nån idag.
Bilar är oftast så styva ändå så placerar man en vanlig domkraft rätt så kan man ju få hela sidan att lyfta sig ändå.Om man bara ska byta hjul typ....
Enda jag kan tänka mig är väl vid hjulbyten om man vill lyfta hela sidan samtidigt på ett säkrare vis men det är så mycket plast och dribbel på nyare bilar så det är tveksamt om den fungerar på så många bilar. Förr när det verkligen var en rejäl kant neråt på en tröskel så kanske men nä. Jag skulle inte köpa nån idag.
Bilar är oftast så styva ändå så placerar man en vanlig domkraft rätt så kan man ju få hela sidan att lyfta sig ändå.Om man bara ska byta hjul typ....
De är smidigast när motorväxellåda ska ner eller upp..S Stefan1972 skrev:Säger samma sak. Har aldrig sett poängen med dom där lyftbalkarna. På ett jobb jag hade tidigare fick de med en sån med en compac domkraft och balken var nog oanvänd så länge jag jobbade där.
lyfta en hel Bil..
stubb brytarn..
Självbyggare
· Stockholm
· 10 259 inlägg
Jag har en BH1A2500 och den ångrar jag inte.
Klicka här för att svara