1 129 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Bromsbackar strular
Blev byte av bromsbackar på släpet, fått ihop allting och ena sidan verkar fungera som det ska, men andra sidan låser inte riktigt däcket när jag drar ihop påskjutet, även fast jag skruvar på justeringen i trumman. Den låser nästan däcket, och går trögt bakåt. Har bytt bägge bromsvajrarna och försökt ställa in så dom drar lika. Har haft lös allting och rengjort. Läste någonstans om att bromsbackar fungerar som att det nyper åt ett håll och nyper sämre åt andra hållet, vilket i samarbete med backautomatiken gör att den kan gå bakåt. Kan backarna då monteras åt fel håll och därför inte låsa helt? Bromsvajrarna var även lite korta så de blev en snäv sväng ut från infästningen under vagnen. Men dom löper fritt och lätt i höljet. Förstår inte vad felet kan vara
Vad är det för släp?
Skruvade med ett släp för många år sedan där vi inte blev kloka på hur det skulle spännas. Det vanliga att spänna vid trumman först och sedan vajern blev inte bra. Tillslut hittade vi en instruktion där man skulle pilla in ett borr vid något moment, sedan gick det jättebra.
Behöver inte vara så på ditt släp, men kan finnas fler specialare.
Skruvade med ett släp för många år sedan där vi inte blev kloka på hur det skulle spännas. Det vanliga att spänna vid trumman först och sedan vajern blev inte bra. Tillslut hittade vi en instruktion där man skulle pilla in ett borr vid något moment, sedan gick det jättebra.
Behöver inte vara så på ditt släp, men kan finnas fler specialare.
Ett tiab med bpw system. Har bokat tid för att få det fixat, orken tog slut att bråka med vagnen. Men efter det fick jag också höra om det hålet som ska låsa backmekanismen tror jag det var. Det menade väl att när man spänner ut backarna så kan bromsmekanismen släppa efter eller något sånt.
Klicka här för att svara