Byggahus.se
Så här ett år senare kan jag uppdatera med lite mer erfarenheter av att använda slagskruvdragaren (WH18DBDL2). Det jag verkligen kommit att uppskatta med den, jmf med vanlig skruvdragare, är möjligheten till finkontroll i slutet trots att man kör full gas. Det gör att det i praktiken går mycket fortare, pga högt varvtal, att få i tex självborrande plåtskruv utan att dra av skruvhuvudet. Eller som här; 5x90 i gipsskiva med isolering/puts/plank bakom, full fart och sedan stanna precis så huvudet inte bryter pappen.
 
  • Gilla
fabian2000 och 4 till
  • Laddar…
Jo, så är det nog. Många som inte har erfarenheten av slagskruvdragaren gillar den inte för att de helt enkelt inte kan hantera den.
Rätt hanterad är den överlägsen en vanlig skruvdragare, eller borrmaskin som jag kallar den.
 
  • Gilla
fabian2000 och 2 till
  • Laddar…
Bemmin Byggare Bemmin Byggare skrev:
Ja jag kan ju inte veta helt ärligt om vad som föranlett skadan på fästena, men jag vet bara att det har varit rätt många skador av samma typ i helt olika sammanhang, på skola, på olika jobb och på SVT.. Men en sak gemensamt har de alla och det är väl att brukaren inte har betalat för maskinen själv. Vissa människor skapar sin egen tur;)
Nu fick jag ett trasigt batterifäste på en Hikoki. Tappade cirkelsågen från taket, åtta-tio meter fall och landade i gruset. Batteriet flög ur och en av de nämnda piggarna gick av, sågen klarade sig i övrigt
En grön Hikoki cirkelsåg med ett trasigt batterifäste på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svetsade fast piggen igen med lödkolv på medelvärme :)
Skadat batterifäste på en grön Hikoki cirkelsåg med en avbruten plastpinne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Slagskruvdragare :heart: Kan ha framgått i något annat inlägg i annan tråd också men tål att upprepas; Jag gillar verkligen den här maskinen!
WH36DC
Slagskruvdragare av märket Hikoki, modell WH36DC, skruvar fast en träregel i byggställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Boyka och 6 till
  • Laddar…
Ja, bra grejer är värda att gilla :)
 
Jäklar vad snabb den var!

Ser ut att gå dubbelt upp mot min makita (153?)

Bigdog i blött tryckt ger ganska bra motstånd
 
M Mickebandsåg skrev:
Jäklar vad snabb den var!

Ser ut att gå dubbelt upp mot min makita (153?)

Bigdog i blött tryckt ger ganska bra motstånd
Dubbelt är det nog inte men några fler Nm och högre varvtal gör väl säkert en viss skillnad.
 
Borrat lite, smidigt när det är ont om plats. Trångt utrymme med borr i träbjälke och spån på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En batteridriven borrmaskin utplacerad mellan träbjälkar i ett trångt utrymme med grus och jord på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.