skoge
skoge: [citat] Bör sitta så att den påverkas av armen på pedalen. En tryckbrytare...
3 svar · 1,1k läst
·
P-plats
P-plats: Skulle helt klart satsa på fyrkantshål med C/C 38mm som tex GBP, Gigant, Runelandhs mfl kör med. Bra och stabilt system...
3 svar · 2,2k läst
N
Nizztos: [citat] Lite dyr men en bra pryl. Har dock insett att det är en hel del arbete med att få till detta. Skippar den enkla brytaren då den inte blir mindre jobb än en "riktig" brytare. Jordkablen är för kort och måste bytas/förlängas vilket inte blir helt enkelt i det trånga utrymmet (har noll erfarenhet av att jobba i dessa typer av motorrum så har inte lärt mig tricken). Inte en
17 svar · 3,5k läst
F
frasen_36: Aahh den hade jag missat. Tack.(y) Då behövs inte denna.
2 svar · 1,7k läst
MathiasS
MathiasS: Kanske en liten avdragare som backup om inte kofoten funkar för att få av veven….
12 svar · 2,7k läst
·
P
Pelle85: [citat] Precis, det är den jag har! Kanon, då ska jag dammsuga blocket på gamla uttjänta hjul.
7 svar · 1,5k läst
P
Peter787: [citat] Man ska inte ha maxtryck i däcket för då är det svårare att köra över hinder som kanter, trösklar etc.
2 svar · 2,8k läst
·
E
etjo: Kul att du kunnat få lite hjälp av tråden! Ska jag vara ärlig så minns jag inte i vilken ordning jag monterade lagren, men jag tror inte att jag pressade på dom. Kuttern är så pass liten att den går in i en vanlig frys om jag inte minns fel. Dvs frys in den och värm lagren lite i ugnen på en 60-80 grader (dubbelkolla bara att du inte har några plastdetaljer i dom) så kan du nog
36 svar · 13,1k läst
·
F
fsn: [citat] Det går men generellt så MAG-svtsar man med fördel rostfritt med en blandgas med 2%CO2
41 svar · 29,5k läst
nanowire
nanowire: [citat] Se där, en cab! LC används även av FN och Brittiska specialstyrkor så lite ståndsmässigt tycker jag ändå. Men det måste ha varit lite besvärande för Toyota när IS härjade som värst, jag antar iaf att det inte var fråga om medveten produktplacering. En kompis och hans tjej byggde föresten om en Hi-Lux och körde den ToR till Sydafrika :strong::cool:
41 svar · 7,4k läst
·
stigen
stigen: Hittade och köpte denna. Hoppas den också fungerar. Dag [bild]
8 svar · 2,4k läst
·
K
Kane: [citat] Byta till vinsch med 2 utväxlingar om du inte har det?
11 svar · 2,5k läst
M
Anonymiserad 122206: Spika lite, lite snett, så går inte en 50mm spik igenom 48mm material?
6 svar · 2,3k läst
J
jesper---: https://www.amazon.se/Greencut-GS620X-Motorsåg-2800-Storlek/dp/B00KLDGNE8?ref_=d6k_applink_bb_dls_failed&dplnkId=b60805c0-1e43-48ff-859c-977154cbaaeb Den har gått upp i pris, 1456
13 svar · 5,6k läst
·
Masses
Masses: Såg denna häromdagen [MEDIA=youtube]GbUOsfaMGRM[/MEDIA]
13 svar · 2,2k läst
·
H
Haz6909: Någon som vet hur man byter lager på en Limex 125 LP betongblandare?
0 svar · 716 läst
L
ljs-s: [citat] Coolt! Plus poäng för infon :)
8 svar · 4,5k läst
·
enSAM
enSAM: Drivningen till matarvalsarna kan slira, den går troligen sträcka/spänna. Finns glidmedel som man smörjer borden med så virket går lättare. Första matarvalsen brukar vara räfflad på något sätt, kolla så den är ren för hyvlar man mycket kådrikt virke brukar den bli igensatt med dålig matning som följd.
2 svar · 2,4k läst
·
A
Användare314: Vad är det för märke/modellbeteckning på denna spånsug? Och hur fungerar den? Jag har fått tag på motor/fläktdelen/motorskydd för en billig peng och av en händelse sprang jag över en blocketannons med exakt samma motor/fläktdel samt vad jag antar är resterande delar som jag saknar. Jag är mest nyfiken på hur den är tänkt att fungera, den ser nämligen relativt kompakt ut.
0 svar · 879 läst
·
PNO
PNO: Vad gäller spetsvinkel så är 118 grader väl beprövat för snabbstålsborr i handhållna maskiner i de flesta vanliga material. I stabila maskiner, typ CNC maskiner så används idag ofta trubbigare spetsvinkel, typ 135 grader, om man nu alls kan prata om spetsvinkel på en modern borrgeometri. Men dessa geometrier kräver matningar som inte går att få till i en handhållen maskin får att
4 svar · 1,2k läst
B
badano: Något som har tips hur man fixar det ä, lite jobbigt att kedjan går sönder pga att kedjan inte smörjer
0 svar · 697 läst
J
JohanLun: [citat] [MEDIA=youtube]OZtNxHRdnjs[/MEDIA] [MEDIA=youtube]o4GMtv20-qE[/MEDIA] Det är den mindre av batterierna. Jag har redan en grön skruvdragare med det större "fyrkantiga" batteriet man slidear på, den är samma som trimmern mina föräldrar har på landet, de har om jag minns rätt en blå bosch skruvdragare med ett "fyrkantigt" batteri och en Bosch gräsklippare med ytterligare ett
2 svar · 3,8k läst
chaser
chaser: Råkade göra ett dubbelinlägg om min fråga såg jag precis. Fick ovan tips även i den tråden. Så vart från Tyskland, de gamla får bli för grovkapning (efter slipning)
5 svar · 2,4k läst
SamiHus
SamiHus: [citat] Det där är inte vanliga rondeller, dom har ett fäste på baksidan. edit - ser nu att kanske den 27:- kan vara en bar rondell. Men med det priset är väl chansen större att Verketer missat skriva roloc?
15 svar · 3,0k läst
H
heimlaga: [citat] Hittills är jag väldigt nöjd med den men jag fräser ju inte riktigt lika mycket som du gör. Det verkar vara tysk kvalitet och rejält utförande rätt igenom men det är ju först om 20 år som vi vet säkert.
59 svar · 11,6k läst
·
F
fredand44: Hej Nu har jag slagit till på denna maskin, postade en bild i denna tråd jag skapade förut. Mvh Fredrik https://www.byggahus.se/forum/threads/tror-ni-denna-oeverhandsfraes-duger.449771/#post-4803903
10 svar · 10,4k läst
·
chaser
chaser: [citat] Tack för tipset, det var ju betydligt mer rimligt än att köpa i Sverige. 2 klingor beställda.
2 svar · 1,8k läst
Martin Berggren
Martin Berggren: https://www.amazon.se/-/en/dp/B008YSVGQ2/ref=sr_1_3?crid=29SV76NLNE7Z7&keywords=Verktygskrokar+r%C3%B6d&qid=1655897604&refinements=p_n_free_shipping_eligible%3A20692900031&rnid=20692899031&sprefix=utility+hooks+red%2Caps%2C86&sr=8-3
8 svar · 4,7k läst
·
F
Freee123: https://www.amazon.se/Wera-Kompakt-Skruvdragare-Svart-Gr%C3%B6n/dp/B000BK7AOS/ref=mp_s_a_1_3?crid=L2WJ34YTON53&keywords=kompakt+20&qid=1655842713&sprefix=kompakt+2%2Caps%2C179&sr=8-3
2 svar · 1,0k läst
K
kniv: [citat] Till min Makita finns det förminskningskoner, vet inte om det finns motsvarande till andra fräsar?
1 svar · 726 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.