T
Tommyboy: Vårat luktar lite om man stoppar näsan i närheten men då är våran avluftning inte inkopplad än därav lukten, tänk på att få med flockningsmedlet direkt i priset då detta kostar ca 500plus svindyr miljöfrakt.....
9 svar · 3,3k läst
C
Christer.I.K: Ni lägger ner mycket tid på snack. Rensa avloppet från alla rensrör du kan hitta samt även från avluftningen på taket. Ta en firma med kunskap och resurser. Alltså spolning och rensning. Så kommer det att funka hur bra som helst. Fil.rör.mok C.Källström
23 svar · 31,4k läst
S
spikers_corner: Jag har dragit allt med 1-muffsdelar för att jag vill ha "tratteffekten". Nackdelen är att det blir lite mer spillbitar från de raka rören, men det kan jag leva med. Visst har du sett att 90°:arn finns i 1-muffs utförande? rsk 231 83 43
2 svar · 2,7k läst
J
Jenzza: Vatette, Mora, Fmm, Vårgårda,Trio mfl.
1 svar · 1,4k läst
J
Jenzza: Jo det e lite märkligt att skyddsrör saknas.
5 svar · 4,1k läst
J
jarsal: Husbolaget gick med på att betala en VVS montör för att komma och byta tätningen mellan toastolen och avloppsröret. Lukten har försvunnit och inte kommit tillbaka. Vad skönt! Hoppas att problemet är ute ur världen nu! :) Så det verkar som om manchett bytet räckte!
1 svar · 3,5k läst
prototypen
prototypen: Jodå, vattenrör KAN gå i 45 grader. Det är bra att rören kommer fram i väggen på toan, mycket bättre än att de kommer upp genom golvet. Protte
1 svar · 3,4k läst
·
G
Gaffe: Verkar vara en massa olika regler beroende på vilken kommun man bor i, tänk vad mycket administrativt arbete när var och en skall köra sitt eget race.(ibland hade det varit lättare om saker och ting toppstyrdes) Verkar inte bättre än att man får printa ut naturvårdsverkets föreskrifter och ha som kvällslektyr resten av veckan. :(
13 svar · 3,6k läst
T
Tjacko: DU får ta en 20*15 så du minskar i två steg
1 svar · 5,1k läst
slaskman
slaskman: Öppna ett spår med vinkelslipen så du får in en huggmejsel. (Kanske 2 cm brett). I med en huggmejsel och mula på med en handslägga. Röret spricker rakt av runtom., i allafall mina. Slår du bitar av röret kan flisor flyga runt och och dessa är lika farliga som pistolskott, kan tom bli rickoschett-ljud om dem
4 svar · 3,0k läst
prototypen
prototypen: Avtappningsslang (platt brankårsslang) har funnits på CO. Protte
4 svar · 3,8k läst
J
jakim: [citat] grafit pasta, är det för smörjningen av gängorna eller tätningen?
8 svar · 1,4k läst
Consensus
Consensus: Inse att vi lever på 2000-talet och köp en burk Loctite 577. Då blir det garanterat snortätt!
12 svar · 5,5k läst
Phiplex
Phiplex: Finns det mekaniskt tidstyrda kranar? Dvs ungerfär som en tidströmställare fast för vatten. Jag vill öppna vattenkranen med t ex ett tryckreglage eller liknande och sedan skall den stå öppen en stund (någon/några minuter). Har för mig sett detta på duschar i badanläggningar. Var hittar man sådana? (Kranar alltså - inte badanläggningar :o)
0 svar · 872 läst
Phiplex
Phiplex: Lånar denna tråd för en liknande fundering: Jag behöver också en kran utomhus. Fast det skall vara en termostatblandare och helst skall det vara av typen sargblandare som finns för badkarskanter. Men den skall inte sitta på ett badkar utan snarare i marken (i klinkerplattor runt en pool) och användas för en speciell utedusch.
4 svar · 6,7k läst
Linus_E
Linus_E: min ena i kökethär hemma ser liknande ut.har hållt i 2,5 år nu och kan inte se något som ser ut o blivit sämre. så simma lungt (Y)
2 svar · 2,8k läst
·
Linus_E
Linus_E: 5.5 borr till en så stor skruvsom de är till ett rörklamer ? ska inte säga att de inte går fö rinte testat. brukar själv köra på brunn
5 svar · 7,4k läst
E
El_-micke: dom 3kammarbrunnarna jag har gjor har legat på mellan 50-80 ink allt
4 svar · 12,9k läst
M
mr_chinaski: Tackar. Det var ett skönt svar. Då blir det att leta leta på den där ventilen.
2 svar · 1,9k läst
Immobil
Immobil: Låna eller hyr en dränkbar länspump och försök att tömma brunnen.
5 svar · 22,5k läst
A
andersmc: [citat] Tyvärr har jag ingen aning. Det enda jag vet är att en bekant råkade göra hål i en inbyggd vattenledning, och det var en massa mek att få tag i en "godkänd" lödare.
13 svar · 5,2k läst
B
Bergling: Bjurran: Skall kolla upp det. Tack för tipset.
5 svar · 7,3k läst
·
F
fjalar: Kör en maskin i taget! Vattenlåset sitter upptill, tar med mig grejerna till röris och hör med dem! Tack och bock!
3 svar · 2,4k läst
L
lordvvs: net det finns kutterlite, kiwa(tror det heter så), TA, A-koppling osv. alla har mer eller mindre olika gängor, men VA, TA och Conex är dom tre stora. om du tycker det blir jobbit att hitta en som passar med en viss gänga så tycker jag att (om du kommer åt) ta en pollygrip och snurra o dra lite försiktigt tills den gammla klämmringen lossnar. sedan ersätta med en som passar med dina
3 svar · 3,1k läst
marcusjohnson
marcusjohnson: # 1 Du får bygga in dem om de saknar skarvar (skruvade/pressade/lödda) Men troligt är väl att de är skarvade för ditt vatten måste ju komma någonstans ifrån. Möjligtvis att de går att bygga in om du kan ha en inspektionslucka, men är inte säker på regler. Men varför bygga in? Det bästa är ju att ha de utanpåliggande så du ser om det springer läck innan skadorna blir alltför
2 svar · 1,6k läst
L
lordvvs: ..happ, det blev ett rött kryss. här är adressn iaf. http://www.pixbox.se/pic_show_id24051541.html
4 svar · 1,8k läst
Snailman
Snailman: Det här är väl ganska likt...
4 svar · 1,4k läst
·
C
cams: Hej Jag har fundering på om vi fått ett för högt pris på VVS arbete. I huspriset ingick IVT 490, toalettstolar, dusch, handfat, vattenutkastare, tvättbänk mm. Rörfirman har fixat avloppspump (30000:-), Vedum badrumsinredning (10000:-). De har igångsatt IVT 490 samt gjort övrig VVs installation. En toalett samt två vattenelement (ingick i huspriset) på övervåning, ett badrum samt
0 svar · 1,5k läst
T
toker78: [citat] Det är en lägenhet på tredje våningen (vinden ovanför). Rören är nog järn.
7 svar · 3,4k läst
·
prototypen
prototypen: Båda måste skötas om och underhållas. Hydroforen håller längre medan blåsan är den svaga delen i en hydropress. Det är som att välja mellan Aftonbladet och Expressen Protte
1 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.