1 677 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
avloppsrör löst?
Jag ska byta ut wc-stolen och råkade dra med röret som går från toastolen ner i avloppet. Ska det vara så att man kan dra röret upp och ner eller kan jag ha "dragit upp" från anslutningen under golvet?
Det gick väldigt lätt att dra upp, känns inte som det sitter nån tätande gummiring där, bara som att "toaröret" går i ett lite större rör...
Vad är det som sitter kvar i golvet?
Är det en muffände med packning?
Har du möjlighet, ta ett kort på den biten du ryckte loss och gärna ett kort på hålet i golvet.
Diskmedel ska man helst inte använda i koncentrerad form på packningana, det bästa är att använda ett glidmedel som är avsett för avloppsrör.
Väljer du alternativet att limma, måste du vara säker på att det inte är PP-rör du har, de går inte att limma.
Är det en muffände med packning?
Har du möjlighet, ta ett kort på den biten du ryckte loss och gärna ett kort på hålet i golvet.
Diskmedel ska man helst inte använda i koncentrerad form på packningana, det bästa är att använda ett glidmedel som är avsett för avloppsrör.
Väljer du alternativet att limma, måste du vara säker på att det inte är PP-rör du har, de går inte att limma.
Det är nog inte så farligt. Röret (grått avloppsrör) följde med kanske 2 centimeter upp och när jag kände på det senare så kändes det att det var ett motstånd att trycka ner det igen. Så röret går säkert ner i en anslutning med en packning. Tack för alla svar. Bra grej det här med forum.
Klicka här för att svara