4 032 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
kalkavlagringar
halloj!
nu är jag riktigt trött på kalkavlagringarna på kranarna. det ställer dessutom till med ökat slitage på kranarnas packningar även fast det är engreppsblandare, så nu ville jag höra med er hur ni som har egna brunnar har löst detta. vad skulle ni föreslå?
magnet (som verkade lite hokus pokus) är monterad på invattenledningen.
nu är jag riktigt trött på kalkavlagringarna på kranarna. det ställer dessutom till med ökat slitage på kranarnas packningar även fast det är engreppsblandare, så nu ville jag höra med er hur ni som har egna brunnar har löst detta. vad skulle ni föreslå?
magnet (som verkade lite hokus pokus) är monterad på invattenledningen.
vad är det för något? är det en sådan där "rörkoppling" med elkablage eller är det något helt annat?unigas skrev:
kan du skicka en länk eller något?
jag tror att jag har mjukt vatten i och för sig men jag gräver gärna ner mig i alla förslag om det kan hjälpa mig på något sätt.
ditt filter föresten, hur tätt är det? när man läser i katalogerna så upptäcker man ju att när man har fått bort allt "knas" ur ledningarna så vips har du inget flöde kvar =O)
Har du problem med kalkavlagringar och är trött på det så är det enda sättet å bli av med det är att sätta in en vatten avhärdar tex http://www.callidus.se/ dem har vi instalerat mkt innan dem gjorde om vattnet här i staden och då vi har haft kontakt med dem så har dem varit bra med å göra och har bra maskiner. så dem rekomenderar jag.
Klicka här för att svara