Jonatan79
Jonatan79: Nja, sätt en på varje stam bara, du kan alltid stänga av radiatorerna vid varje ventil.
3 svar · 936 läst
·
B
Bulten112: Nej det är helt öppet
10 svar · 2,7k läst
·
H
hakfre: Rinner det enbart i samband med regn, eller även när det inte regnar?
3 svar · 745 läst
·
J
Jool: Så här ser vattenkopplingarna under vårt nya badrum ut, detta var tidigare inbyggt i en låda. att det ser ut så är inte så konstigt eftersom det i praktiken inte fanns några andra sätt att göra det på, någonstans behövde dom koppla på, och att dra till inkommande är enormt jobb. Rummet är ett källarrum som används som förråd mest. får eller bör man bygga in detta igen fast
0 svar · 1,5k läst
·
D
Dusty_Roads: Tack för hjälpen!
6 svar · 1,1k läst
·
hoffret
hoffret: [citat] Ja, jag såg dessa och tyckte jag tryckte till ordentligt, får prova igen helt enkelt. Men klämringen ska vara monterad antar jag?
2 svar · 1,8k läst
·
Krilleman
Krilleman: Allt var ett stort ord, det är inte sant. Men däremot kan jag lite om mycket. Sen att jag jobbat i över 20 år både på service och entreprenad inom VVS hjälper ju en del i frågan... (y);)
12 svar · 4,5k läst
·
E
Erik112233: [citat] Tack för tips. Ja det löste problemet att sätta en backventil precis innan pumpen. Allt fungerar toppen nu, även med plastkopplingar..
29 svar · 7,7k läst
·
B
Bergsklint: [citat] Tack för svar! Nej, röret är fullt nu. Tanken är rätt ny, två år, pumpen är sex år, och allt har fungerat tills VVB sattes in, även om vi behöver fylla på ibland. Såhär har den dock inte betett sig tidigare. Vi brukar märka att det behöver fyllas på genom att vattnet i kranarna pulserar. Några tips på enklaste sättet att fylla på luft? Jag vet hur man gör, men jag
2 svar · 997 läst
Johhhan
Johhhan: Det ser i alla fall ut att vara ordentligt gjort, med bara en koppling per rör på bilden.
7 svar · 1,1k läst
·
S
skyisthelimit: Det är såklart busenkelt att byta ut "genomströmningsberedaren" AHPH ovan till en förådsberedare, men frågan är om det är någon poäng med detta? Tänker mig nog gå ner något i storlek på förådsberedaren som är till för VVC cirkulationen.
5 svar · 1,5k läst
·
J
jonaserik: Ett Wellmate du har och utgående rör har utvändig gänga, då går det att ha lin och pasta, har man en del i plast och med invändig gänga , så går det inte med lin. Linet exspanderar och spräcker plasten. Nu är gängorna glatta och linet halkar med runt , skrapa lite på gängorna på tvären så det blir lite grader, då hugger linet fast och går inte med runt. Sen kan det vara
3 svar · 2,1k läst
·
M
mogge_73: Det känns spontant som att det är järnet som är boven. Det kan också vara humus som gör att ma. Kan få färg i vattnet som kommer och går. Men det vore och andra sidan något ni märkt av tidigare då. Inget annat som sket i omgivningen? Grävning, bergvärme, grannen borrat ny brunn etc?
4 svar · 1,8k läst
M
Malmen1: Det var fiffigt. Tack för tipset. Ska pröva. Undrar vad det kan vara annars som smakar metall? 99 gånger av 100 handlar det väl om järn när det kommer till borrade brunnar?
2 svar · 920 läst
Dannnnnnne
Dannnnnnne: Fördela allting i kommoden precis som Bernieberg skrev. Det är ett installationsutrymme bakom dina lådor på kommoden, ( förutsatt att du inte har hyllplan)
17 svar · 2,6k läst
·
J
jonaserik: Kommer VV när inloppet är stängt ???? går då säkert runt i någon termostatblandare, du har en ratt på vänster sida , det är termostaten för VV 55C ska den vara på. Nu när du har bökar runt i VVB så kan det kommit skit i den. Prova först med att ha VV-kran öppen en del och vrid på vredet från plus till minus och samtidigt knacka lite hårt på metallen så kanske skiten lossnar,
1 svar · 1,0k läst
·
G
Gitarrist: [citat] Tackar
2 svar · 744 läst
M
mogendans: Ja, bild 1 är den nya installationen. Ok, provar och ser om jag får loss den gamla slangklämman. Annars får jag köpa en och testa imorrn. Tack för svar!
3 svar · 784 läst
·
B
byabin: Kan inte se att det skulle vara några problem att dela luftning. Det som nämns som risk är luftvandringar mellan delarna och det värsta är väl då att toaluft vandrar in i BDT-rören i ogynnsamma fall. Men du lär ju ha vattenlås där och så länge systemet är intakt kommer det inte utgöra något bekymmer och i vilket fall tror jag skorstenseffekten (nedan) ser till att det är
5 svar · 2,3k läst
N
nickevackerdag: Det fungerade. Jag köpte ett överstycke från Gelia på Jula för någon hundring.
3 svar · 3,0k läst
·
Sprengarfjord
Sprengarfjord: [citat] Det ligger runt 2 bar någonstans. Tror den stoppar vid 3 bar Och startar vid 1 bar. Ska kika på länken direkt. Kan ju faktiskt tänka mig en helt annan modell som sitter utanför lådan och är digital. Tack för svaret.
2 svar · 1,4k läst
·
H
Hallerudsbo: Det man ska tänka på är att man gör det vid sådan tid att bygglador har öppet så man får tag på delar. Eller hjälp på dag tid. ta ut rör pulare på jour är dyrt.
7 svar · 2,2k läst
H
HuvudetPaSpiken: [citat] En bild säger mer än tusen ord: [bild]
38 svar · 6,7k läst
·
R
Relining: [citat] Du som bor i Västerås kan kontakta OP Rörteknik som utför mindre reliningsentreprenader.
5 svar · 5,1k läst
M
McDoit: [citat] Stänger du av den helt så riskerar du livet för många där du bor! Legionella är inte att leka med, vi har samma problem med golvvärmen kopplad på VVC Det bästa du kan göra är att vrida ner och hänga en tjock stor handduk över, för att isolera
30 svar · 3,9k läst
·
N
NoOne2k: [citat] Det är väl alldeles utmärkt att använda den gamla till dagvatten, förutsatt att du kan få fall på ledningarna.
1 svar · 1,1k läst
T
Tiger79: Jag tror att de kommer ut under diskbänken.
3 svar · 1,1k läst
·
J
JohanLun: [citat] Alltså, typiskt, jag kollade efter tejp bara för ett par veckor sen utan att hitta och jag har verkligen letat på deras hemsida. De måste nyligen lagt till den. Eller är jag blind... Jag har även ett rör som är 2mx15mm jag skulle vilja isolera. De har inte isolering för 15mm, så min tanke var att på den korta sträckan ta samma isolering som för 20-22 och ta en bit
5 svar · 1,7k läst
·
S
swebstars: [citat] Tack. fick det o funka nu.
4 svar · 1,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.