1 133 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Fixa läckage på en bit inkommande galvat. Koppar eller Pex?
Måste lite akut åtgärda ett droppande/läckande gammal rör på inkommande vatten.
Åtkomliga muffar i bägge ändar på den dåliga rörbiten.
Vad är lämpligast och inte minst enklast att skära in för främmande material mitt i ett galvat system?
(Kommer nog byta mera galvat senare)
Något "PEX-system" eller koppar??
Tipsa!!
Åtkomliga muffar i bägge ändar på den dåliga rörbiten.
Vad är lämpligast och inte minst enklast att skära in för främmande material mitt i ett galvat system?
(Kommer nog byta mera galvat senare)
Något "PEX-system" eller koppar??
Tipsa!!
Det sägs ju att man inte ska gå tillbaks till stål efter koppar så kör med plast.
Jag har en salig blandning i huset och det finns stål efter koppar också men har inte märkt någon skillnad alls faktiskt men det kanske rostar mer på sikt.
Jag har en salig blandning i huset och det finns stål efter koppar också men har inte märkt någon skillnad alls faktiskt men det kanske rostar mer på sikt.
Jo, håller mig till att greja på ”min” sida vattenmätaren. Men fortsätter med LK då.Dannnnnnne skrev:
Och 22 mm räcker säkert för min gamla villa som inte har eller behöver fylla ett lyxigt stort bubbelbad??
20 slang räcker absolut, 32 drar man på andra sidan Vattenmätaren. Och som nämnt tidigare så om du bara ska byta en del av systemet så är Pal att föredra framför koppar då flödesriktningen inte ska gå från koppar till galvF FDT skrev:
Klicka här för att svara