Östlund
Östlund: Om du knackar bort allt löst så kan du fästa nät och puts upp den.
1 svar · 4,3k läst
·
L
Liemannen: Är du orolig för snöröjarn så är du snabbt ute och skottar själv runt muren, en spadbredd räcker och går fort.
6 svar · 4,6k läst
·
Oldboy
Oldboy: Tja, vad är det man säger? Alla sätt är bra, utom de dåliga. :)
12 svar · 16,3k läst
·
C
Christer Bill: hmm, mursten är helt klart ett alternativ, såg att det fanns ett antal versioner på byggmax :-) måste räkna lite på vad sand och grus kostar också... men bara murstenen verkar landa på runt 2300:- Fast det rä så liten höjdskillnad att man kanske inte behöver bygga det 100% seriöst också...
2 svar · 2,9k läst
L
lejer: Ja efter noggrannare undersökning verkar det vara så. Gjorde man på detta sätt förr? Tog en promenad i området och noterade flera liknande murar. Vad är livslängd på en sån här konstruktion?
2 svar · 1,9k läst
·
X
xdigger: Nää, men snyggt.. Sen går man väl inte barfota och hämtar ved heller?
10 svar · 6,8k läst
Nyfniken
Nyfniken: Du får nog försöka acceptera att det är i stort sett omöjligt att hitta stenar i exakt rätt färg.
11 svar · 5,7k läst
·
T
thomasx: Ett vanligt ytterdörrslås borde ju funka hyfsat.
1 svar · 1,3k läst
Oldboy
Oldboy: Ärtsingel är väl ok, men inte i tjocka lager. De bör nog inte vara i tjockare lager än 1-2cm, och ligga ovanpå hårt packad grus/bärlager/väggrus. Sedan bör det krattas med singelkratta minst en ggn/vecka. Bortsett från att göra snyggt så hjälper det till att hålla nere ogräset som annars gärna vill komma.
6 svar · 3,6k läst
Stenolofanders
Stenolofanders: [citat] Kolla på hur Joraform konstruerar sina varmkomposter: den konstruktionen funkar fantastiskt bra. Du vänder burken lätt o smidigt och behöver aldrig kladda i själva komposten. Lite avancerad för gds kanske... Kolla blocket efter begagnad? [citat] Ja. Du ska ha två fack (möjligen fler om ni har mycket att kompostera men det är nog bättre att ha större fack isf) Frigolit funkar: i
3 svar · 2,8k läst
J
javlaandersson: Kan du inte gräva ur som en trappa innan du lägger duken...då blir det kvar
1 svar · 927 läst
Matti_75
Matti_75: Jag har kört Ekeby täppan i snart 10år med lövhäck och det är nog bland mina bästa köp någonsin.
18 svar · 12,5k läst
S
Sandra Karlsson: Hej Cia! Hur har det gått för er? För nu har vi en tomt i Uddevalla som behöver markarbete och skulle väldigt gärna ta del av era erfarenheter och vilka ni anlitade för att utföra markarbetet. Hälsningar, Sandra
1 svar · 2,2k läst
peternicklas
peternicklas: Köp en robotklippare så försvinner mossan. Hade 50% mossa på gräsmattan norr om huset. Efter några månader var den borta.
15 svar · 58,1k läst
H
huggan: Det är väldigt viktigt att balansen mellan olika storlekar på materialet blir bra. För smått blir det lerig och för stort spårar det och glider det. Kanske bäst att ta dit en kunnig som tittar på det.
3 svar · 6,4k läst
N
Nyviel: Ah! Tack för hjälpen :)
4 svar · 5,1k läst
P
pelleprognos: Ok, då fattar jag bättre. Det skulle klart ge en bättre stabilitet i sidled, men då staketet ska stå i tomtgränsen mellan min asfalterade garageuppfart (rak kant) och grannens gräsmatta, så blir det lite knixigt, då jag gissar att min kära granne inte vill att vi ska inkräkta på hans gräsmatta. Men jag skall ha det i åtanke om det börjar luta, får väl muta honom med några bärs
8 svar · 19,3k läst
·
M
Maria_B: Tack för svaren. Kollar med Rådasand eller Baskarpssand!
6 svar · 16,4k läst
GoForIt
GoForIt: Rent moraliskt så kan man ju tycka att det är de som orsakat skadorna. Dock är det väl kanske inte bara ens fel, som jag tolkar det du skriver. Har du påtalat detta för de inblandade tidigare? Är det en enskild vägförening som äger/sköter vägen, eller är det bara servitut?
1 svar · 2,1k läst
C
Csre: Ja :)
1 svar · 1,3k läst
C
1 svar · 1,3k läst
yonna
yonna: Du kan gärna vänta med beskärningen till den börjar tända - april / maj. Denna hårda vindkyla vi har nu är att utmana ödet även om ligustern är härdig. Var glad för den gamla väletablerade häcken! 10 cm höjd på snitten låter bra. Beskär sidorna hårt.
10 svar · 12,6k läst
·
J
Joojje: Är det någon fördel att vattna med annat än kallvatten? Man spolar ju is med lite varmare vatten.
4 svar · 2,8k läst
M
Marre E: Mot gränsen finns ingen granne, vi fyller ut mot vägen. Då det är en hörntomt har ja bara en granne till vänster o han e nog lugn med det
10 svar · 8,9k läst
·
S
Starmac: Gardena Pipeline verkar ju var ett sådant system som man kan satsa på. Ska undersöka kostnader lite grann. Tack för all hjälp och alla råd.
12 svar · 18,8k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: prova gjuta en egen i tex tenn och svartmåla?
15 svar · 11,3k läst
Charlie2
Charlie2: Hagtorn går att klippa ned hårt. Växer upp superfort och blir grön o fin med härliga taggar som punkterar alla fotbollar. Mitt förslag är klipp ned häcken men sätt oxå upp ett staket liknande förslaget ovan i vitt. Sikttriangeln i Falun är 80 cm, ni har säkert ngt liknande.
25 svar · 9,8k läst
·
MathiasS
MathiasS: Ja det är nog en god ide om du inte vill ha arbetet och investeringen som behövs för en "riktig" mur. Det är tyvärr både dyrt och ärligt talat rätt jobbigt också.....iaf på högre murar och långa sträckor.
6 svar · 4,4k läst
J
Joojje: En följdfråga om någon vet. Kan man fylla på sakta, säg 10 cm i taget och på det sättet låta sugrötterna växa upp till ytan?
13 svar · 7,8k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Kan man inte använda gamla uttjänta fjärnvägräls som "brospann" och sedan plank ovanpå som köryta? Järnvägräls finns att få tag på billigt vet jag eftersom en person här i området alltid köper (billiga) bra-att-ha-saker och fyller hela tomten med dessa.
34 svar · 24,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.