T
topmount: Se bara till att du har avrinning i botten av dammmen, bila bort delar av botten.
1 svar · 2,6k läst
S
shomakie: [citat] Japp stämmer.
5 svar · 2,3k läst
S
sunqan: För att inte bärlagret ska sjunka ner i underliggande mark. 20cm bärlager är för övrigt lite klent till em uppfart. Minst 25 brukar man säga... Här finns lite info https://www.ncc.se/ballast/bygg-med-ballast/garageinfart/
5 svar · 3,6k läst
Raka
Raka: Som rubriken lyder stenplattor eller krossad granit runt huset? För och nackdelar?
0 svar · 986 läst
G
Grillo: [citat] Pappröret var mest bara för att få smalare plint, tror borren är 250mm så blir så mycket betong.
6 svar · 6,6k läst
Sir James
Sir James: Drog ett mail till jägaren som bedriver skyddsjakt i krokarna, han kommer med en bur i veckan, så får vi se hur det går...:)
11 svar · 3,6k läst
·
prototypen
prototypen: [citat] Den ser vettigare ut. startar och stoppar själv. Kolla att det inte är mer än 8 meter vertikalt ner till vattenytan från pumpen. Köp med bottenventil och sugslang. Kran på utgående vatten och kopplingar och slang efter behag. Protte
3 svar · 1,1k läst
T
Tegelväggen: Har haft Biltemas blå slang. Hård och oformlig men ändå veckbenägen. Gardenas ”finaste” slang är inte perfekt den heller om man ska hantera den utan vettig upprullare. Jag blev trött på alla halvdana lösningar med olika lösa vindor etc och alltid trassel = ännu mer veck och köpte 2st gardena roll-up 35m. Vilket lyft!!! Så köp en sån verkar kosta 1395:- på bauhaus. Är
9 svar · 10,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Se här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Igelkott#F%C3%B6da
21 svar · 8,2k läst
·
N
noupe: Ser ut som snömögel eller liknande. Fick det förra året på hösten. Gräset dog på fläckarna, och det spred sig. Men dog till slut av sig själv. Fick reparera lite i år med toppdress där det blivit ”hål”.
2 svar · 8,0k läst
·
major_tom
major_tom: toppen, då har jag lite att gå på!
6 svar · 9,4k läst
·
rampante
rampante: Hur har det gått här?
15 svar · 44,2k läst
A
Annyy: [citat] Tack för hjälpen! Nu har jag en 1" och en 1/2" ihoppkopplade. Nu ska här vattnas och fyllas poolar! Det är inte mycket vatten som flödar per minut. Men det funkar. Nästa steg får väl bli att sätta dit en 3/4" slang istället.
14 svar · 4,9k läst
yonna
yonna: Jag håller med! Men det är heller inte fel att blanda växtlighet - thujan tappar ju inte "bladen" och funkar även på vintern. Dessutom är det utmärkt med en del barrväxter som till viss mån rensar luften från avgaser.
16 svar · 17,7k läst
·
harry73
harry73: Nej, inte direkt, men i samma län i alla fall :)
42 svar · 14,8k läst
·
M
Martin Sigge: Hej Alla! Finns det nån som vet vad detta kan vara för en gynnare som gör detta? Se bilder Hallonen är omplanterade i maj. Tacksam för alla tips och förslag. /Martin [bild] [bild] [bild] [bild]
0 svar · 1,4k läst
·
T
tergo: inte för mycket gräs ,lite jord, löv och halvrutten frukt så får du många maskar som hjälper till
14 svar · 4,7k läst
·
TorOdd
TorOdd: [citat] Östersund
9 svar · 9,2k läst
·
Sommartorparn
Sommartorparn: [citat] Du menar med en SteamIt? Köpte en sådan när dom var nya, men tröttnade efter ett par gånger. Oerhört långsamt och tålamodskrävande! Ogräset kroknar men börjar växa snart igen.
24 svar · 61,9k läst
P
PochM: Ingen som har några bra tips? Jag har nu mätt ännu mer exakt och det rör sig nog om ca 140 m om man räknar högt och ca 10 m i höjdled. Utifrån övriga foruminlägg verkar elen vara ett bekymmer när det gäller så långt avstånd. Hur skall man tänka här?
13 svar · 6,0k läst
·
RoTe
RoTe: https://www.nt.se/familj/uppfinningar-ar-hans-liv-10715209.aspx [citat]
4 svar · 2,4k läst
·
L
LarssonBerg: Vi äger ett hus på en arrendetomt och har ett staket som håller på att falla isär. Kan vi be tomtägare fixa det eller måste vi göra det själva?
0 svar · 1,4k läst
GoC
GoC: Kommer snart nån katt och tar ungarna som löper runt på backen. Så problemet brukar lösa sig själv.
8 svar · 9,1k läst
prototypen
prototypen: Har alldeles för mycket tomt där gräset nu växt och blivit övermäktigt åkklipparen. Vad finns för erfarenheter av slåtterbalk. Vad är ett bra märke? Det jag sett på nätet är AL-KO och STIGA Protte
0 svar · 2,0k läst
Darling McFluff
Darling McFluff: [citat] Uterink om de som spelar alltid åker runt med en ros i munnen annars nej ;)
3 svar · 1,2k läst
P
patfred: [citat] Tack! Misstänkte att det möjligtvis va någon form av vallmo :)
9 svar · 5,8k läst
·
P
Prodigys: En kloakskopa fungerar utmärkt om dom inte är alldeles för djupa
5 svar · 1,0k läst
F
Fred vom Jupiter: Jag har tomt på 550 kvm och hade fyra gräsmattor. Det blev ogörligt att bära gräsklipparen uppför och nerför trappor för att klippa 10 kvm på framsidan och 15 kvm vid parkeringen. Därför är de 10 kvadraten numera grusade med sjösten och de 15 kvadraten ska bli blomsteräng.
14 svar · 7,4k läst
R
RoAd: Det finns slang i samma dimension, utan dropphål, att skarva med på de sträckor som man inte vill ha bevattning på. Och beroende på stenläggning så kan det gå ganska lätt att försiktigt lyfta på några plattor, göra en liten fåra, lägga i slangen och lägga tillbaka. Jag har bara gjort det med kabel men det borde vara samma sak. Det fungerar nog bäst med lite större plattor dock
5 svar · 4,3k läst
O
Omelius: Hej! Har en villa i Öllsjö utanför Kristianstad där jag slagit ner en ny silspets med vilken jag tar upp vatten med en pumpautomat. Spetsen sitter på ca 9 - 10 meter och vattnet anbänds till bevattning av gräsmatta. Nu har min fru placerat pallkragar med planering av grönsaker och bär på en plats som gör att bevattningssystemet också bevattnar dessa planteringar. Kan det vara dåligt
0 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.