Kostnad markarbete uppfart/tomt?

4k läst  5 svar

1. D
    Medlem Nivå 6
    Hej,

Vi bor i ett rätt nybyggt hus där vi har lite tankar att fixa till delar av tomten. Vi har bland annat tänkt att ta bort en låg slänt så att uppfarten/gården får större yta man kan använda men även jämna till uppfarten där det finns stenar och ojämnheter. En väldigt svår fråga utan mer detaljer men vad kan man tänka sig arbetet kostar om en firma gör jobbet med att ta bort massa, jämna ut och fylla ut? Jag bifogar lite bilder hur uppfart och delen där vi vill ta bort massa och jämna ut ser ut.

Mvh
    MO
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20160409_172634.jpg
    IMG_20160409_172601.jpg
    IMG_20160409_172541.jpg
    IMG_20160409_172505.jpg
    IMG_20160407_175120.jpg

2. D
    Medlem Nivå 6
    Fick ju en offert på runt 100 000 för att fixa uppfarten med allt markmaterial och en liten trappa upp i sten till dörren och en stenmur. Är det prisvärt enligt er erfarna? Jag funderar på att ta in mer offerter men har ni koll på bra firmor i Lindometrakten?

3. TorOdd
    Medlem Nivå 6
    Som jämförelse: vi har fixat garageuppfart ca 70 kvm med nytt bärlager och väggrus på toppen, stenläggning med med hexasten, isolering under precis bara framför garaget ca 17 kvm, två stödmurar 1mx1,2 m, 7 trappsteg i betong, bortkörning av gamla massor. priset på offerten 84 000 inkl moms (har inte fått faktura än...).

4. D
    Medlem Nivå 6
    @TorOdd det låter ju lite billigare. Är ni nöjd med allt? Får man fråga vem ni anlitade? Skall få en firma till att titta och se vad det tycker om pris och vad man kan göra.

5. Polaren Per
    Medlem Nivå 1
    @DjKool : hur valde ni att göra till slut? Någon bild på slutresultat? Pris? :)

Redigerat 9 feb 13:06
  6. D
    Medlem Nivå 6
    Offerten var på runt 60 000 men vi valde tyvärr att inte göra jobbet just då. Vi hade andra investeringar att göra just då och jobbet med att jämna kanter kanske jag kan göra själv.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: