Ska lägga asfalt och hade tidigare bestämt en kvalitet som gav en lite ”grusigare” och mer sliten känsla än vanlig asfalt. Nu har det strulat till sig och asfaltsläggare får bara tag på vanlig asfalt. Jag har dör mig att jag någon gång hört att man kan lägga på grus på den färska asfalten och sedan padda eller välta den. Har för mig att set var för att få en lite ljusare och met ”sliten” yta. Där den ska läggas blir det förmodligen mindre bra med en svart färsk asfalt. Någon som har koll på det här?

Jag hade inte blandat in mer grus eller sten i asfalten, då den inte är dränkt i bitumen och kall kommer det med tiden att släppa. Någon som jobbar med asfalt kan säkerligen ge ett bättre svar.

N NoOne2k skrev:
Jag hade inte blandat in mer grus eller sten i asfalten, då den inte är dränkt i bitumen och kall kommer det med tiden att släppa. Någon som jobbar med asfalt kan säkerligen ge ett bättre svar.
Det finns asfalt där man ser stenen och det går att blästra asfalt för att få fram stenen så jag tänkte att det kanske borde gå att göra så. Har för mig att jag hört det men att det numer inte funkar med dagens normer och krav. Den här ytan kommer bara vara för cykel och gångtrafik så slitaget blir i alla fall inte superhögt.

Farsan asfalterade 1988 o la i vita stenar o dem sitter kvar än idag :)

S shomakie skrev:
Farsan asfalterade 1988 o la i vita stenar o dem sitter kvar än idag :)
Lade han på dem ovanpå och paddade sedan?

D divander skrev:
Lade han på dem ovanpå och paddade sedan?
Japp stämmer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.