W
whatever: Finns färdiga rullgardinsmotorer, som man kan styra via Z-wave på m.nu: https://www.m.nu/Shop/Product/List?q=rullgardin&in=Z-Wave
6 svar · 6,9k läst
V
VillaAnna: OT Gammal tråd men jag köpte en Stadler form Albert avfuktare till tvättstugan. Den och och en annan var energisnålast enligt energimyndigheten. Känns välbyggd och har en i mitt tycke trevlig design! Väldigt nöjd med denna, enda nackdelen är priset och det var en ganska stor nackdel
15 svar · 11,9k läst
Fotografen
Fotografen: Jo, intaget kan ju ha fått en snyting. Hursom,, läge för byte.
7 svar · 2,1k läst
·
blackarrow
blackarrow: Använd något program för batch renaming. Det finns program som kan läsa kamerans EXIF information som finns lagrad i JPEG filen och döpa om filerna. Ett problem man oxå kan råka ut för är att man har 2 kameror men att klockorna i kameran inte går lika, men det kan oxå gå att justera och rätta till så bilderna kommer i rätt ordning. Några programvaror gratis för privat bruk:
1 svar · 673 läst
·
RilleRock
RilleRock: Tror du får snabbare svar om du lägger den i den befintliga Yale Doorman tråden. Yale doorman https://www.byggahus.se/forum/threads/yale-doorman.180234/page-60#post-2898739
1 svar · 9,0k läst
Demmpa
Demmpa: Inte direkt i antennen utan då använder man en splitt eller eventuellt en antennförstärkare med inbyggd splitt. https://www.kjell.com/se/Sok?query=antennsplitter https://www.kjell.com/se/sok?query=Antennförstärkare
76 svar · 23,6k läst
·
Pen
Pen: Ja, nu har även jag fått denna förstärkare. Även jag har goda erfarenheter. Kan tillägga att den går bra att köra always-on. Inga konstigheter och hyfsat låg effekt när inget spelas. Datoradapter och förstärkare drar då 6W tillsammans (uppmätt, och då drar datoradaptern ensam 4W). Ett minus är de stora oisolerade banankontakterna på baksidan (men det är väl meningen att man ska
22 svar · 4,5k läst
·
Kim Gyllenhorn
Kim Gyllenhorn: Det här är bland det coolaste jag har sett i hela mitt liv. 1000 poäng!
56 svar · 42,8k läst
·
C
cpalm: Vissa VoIP-operatörer har iallafall tidigare tillåtit obegränsat antal inkommande/utgående samtal på samma nummer även på sina billiga "privat"-abonnemang (ligger ju trots allt i deras intresse att man ringer så mycket som möjligt). Så man behöver inte nödvändigtvis flera abonnemang.
10 svar · 3,1k läst
tensiden
tensiden: [citat] Jo, det är därför jag menar att för gemene man räcker det gott och väl. Enkel implementation. Du behöver inte längre räckvidd än i huset/tomten. För dom som har andra behov är det snarare att kanske sätta upp en lokal LoRa-gateway och köra på den. Då kan du täcka hela kvarteret och mer därtill. Med lite tur är du även framtidssäkrad. Men då kan du heller inte köpa
51 svar · 9,5k läst
·
V
VillaAnna: Varför krångla till det? Köp TP Deco m5 Går att koppla samman om man vill! Jag har 6 puckar i huset och garaget (fristående). Använder inte kabel mellan utan det funkar kanon utan! Jag har även 100/10 fiber och det är vad jag får i telefonen när jag mäter i huset och ute runt om på tomten. Lätt att komma igång och enkelt gränssnitt.
40 svar · 11,7k läst
·
prototypen
prototypen: Om garantin är slut så öppna och ta lite bilder, kan vara något uppenbart fel som går laga. Protte
7 svar · 2,7k läst
·
HasseTeknik
HasseTeknik: Något liknande en liten persienn eller annan typ av jalusi ?
7 svar · 1,1k läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] Såhär ligger det till. Den ena mikrobrytaren är när fallet är helt utfällt dvs när förreglingen är intryckt så kommer fallet ut hela vägen. När fallet är ute hela vägen kan du inte få in det genom att manipulera förreglingen utan det är en tryckesrörelse som ska till. Bra säkerhet förhållandevis. Den andra mikrobrytaren är för tryckesrörelse. Bra tex för att
9 svar · 2,1k läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: Vad tror du om ett noke hänglås? Blåtandshänglås med mycket funktioner.
8 svar · 1,7k läst
S
Sigge: [citat] Tack för tipsen
5 svar · 9,6k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Har kört mycket google maps framförallt i Rumänien, Norge och Sverige. Fungerar utmärkt enligt mig. Ibland står det att vägar är avstängda helt fast det bara är en liten sträcka som är stängd. Senast transalpina i Rumänien där bara bergspasset var stängt medans övrig sträcka är öppet som vanligt
14 svar · 3,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Kort sagt: Som alltid gäller det att hålla huvudet kallt :D
25 svar · 5,7k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Tjena, Vad tror ni om denna? Var in på if's säkerhetsbutik och såg detta. Ser smidigt ut. Funkar med Apple Homekit. Pris där: 3295:- https://www.fridaylabs.net/views/home-page.html
0 svar · 778 läst
P
probeb: Riktigt dålig batteritid. Sen att dom inte säljs längre. Drogs tillbaka av Bosch.
22 svar · 6,7k läst
·
Mugmaz
Mugmaz: [citat] Bättre färger men sämre respons.
13 svar · 4,6k läst
·
Fulkemisten
Fulkemisten: Japp, det var problemet. Nedladdade låtar funkar klockrent. Ja, jag får väl köra något sådant istället. Som det är nu så är det väl snart en ny telefon som gäller i alla fall så under tiden kan jag köra Spotify via TVn (som går på fasta nätverket). Tack för hjälpen!
4 svar · 6,9k läst
S
Stuff: En bekant genom jobbet har en cool lösning på förvaring av köksmaskiner som jag bara fått beskriven för mig och tyvärr inte sett med egna ögon än. Hans kaklade väggsnutt mellan bänkskivan och överskåpet är egentligen en "blindvägg" upphängd i någon sorts hiss-anordning. Med en lätt knuff skickas väggen upp bakom överskåpen och ytterligare 50-60 cm bänkskiva blottar sig där
51 svar · 11,8k läst
K
Kjell_G: Nu har jag ändrat inställning, ja, inte till SB26, den är jag inte nöjd med ännu, annat än ljudmässigt. Men jag ändrade från ARC till optisk och ryckte därmed ut HDMI-kabeln. Ändrade sedan input på Harmony och nu funkar det som jag vill. Det är en väldigt smidig fjärrkontroll och överföring från hub till kontroll går väldigt enkelt. Appen är smidig och lättnavigerad. Om
14 svar · 1,6k läst
·
H
Hallerudsbo: Ser ut som de har tv http://www.ikea.com/ms/sv_SE/catalog_categories/departments/living_room/uppleva.html
2 svar · 2,3k läst
G
Greyton: [citat] Hur lyckades du aktivera pir detekteringen utan aktivera den vanliga pixeldekteteringen? Varenda gång jag provat det, stängs antingen rörelsedetekteringen av helt, eller så måste den vanliga pixeldetekteringen vara på? Hade varit trevligt om någon kunde hjälpa mig med detta problem. mvh Danny
10 svar · 6,7k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: Stål eller aluminium spelar ingen roll när det gäller störningar ! Ledningsförmågan hos materialet i masten har ingen inverkan, då masten alltid befinner sig bakom antennen. När det gäller materialet i själva antennen, så kan materialvalet vara av betydelse.
16 svar · 5,6k läst
anders07
anders07: [citat] Sorry, har missförstått då... Trodde du hade en PC...
8 svar · 1,7k läst
·
M
Marcussjogren: Om du väljer att köpa något, så är den här rackaren riktigt bra. Inte för att den har hundra miljoner funktioner, utan snarare tvärtom. Den är lagom enkel och klarar det den behöver klara. Den kan kolla om det finns en aktiv Internetaslutning och starta om automatiskt om det inte gör det. Mer behöver man inte :) https://m.prisjakt.nu/product/1439281
15 svar · 4,0k läst
A
AndersS: Den rörliga avgiften kan variera beroende av hur mycket ni betalade i engångsavgift vid installationstillfället, så den bör också anges annars kan det bli missvisande jämförelser.
50 svar · 10,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.