Jag skulle tro att en hög-till-lågnivåadapter, som kopplas parallellt med fronthögtalarna, ger ur en lågnivåsignal. Kopplar man den rill en dayton audio DTA 1W och sätter förstärkardelen i köket så borde man kunnat ha löst TS problem utan kabeldragning.

Redigerat:
Skogsbullen skrev:
Det var därför jag undrade hur WF100 fungerade på det området. Och jag blir fortfarande inte klok på hur det skall fungera. Kan man få ut ljudet ur högtalarutgångarna och sedan skicka det trådlöst till en mottagare på en högtalare?
Man tar inte ljudet från högtalarutgångarna, utan från en ljudutgång på förstärkaren. Brukar finnas någon eller några RCA-utgångar som man kan använda sig av. Mottagaren kopplas in på de aktiva högtalarna alternativt ljudingång på en annan förstärkare.

Använder själv WF100 för att förmedla ljudet för zon 2 på förstärkaren till högtalare i köket och det har fungerat ypperligt.

• Gilla
CHS123 och 1 till
  • Laddar…
stOra_m skrev:
Man tar inte ljudet från högtalarutgångarna,
Och vill man göra det ändå så krävs en hög till lågnivåadapter.

C carlfredrik skrev:
Om du kör Apple är ju airfoil och AirPlay sjukt smidigt. Har min stereo kopplat till en AirPort express, funkar kanon! I airfoil kontrollerar du vilka AirPlay högtalare som ska vara aktiva. Sonos är ju ett system som, om jag har förstått rätt, inte går att synka med AirPlay produkter så man får välja vilket system man vill köra.
Kan du förklara mer hur man gör detta? Menar du att du kör airplauy och sen styr vilka enheter som ska aktiveras av airplay?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.