17 096 läst ·
33 svar
17k läst
33 svar
Trådlösa högtalare till stereon?
Jag skulle tro att en hög-till-lågnivåadapter, som kopplas parallellt med fronthögtalarna, ger ur en lågnivåsignal. Kopplar man den rill en dayton audio DTA 1W och sätter förstärkardelen i köket så borde man kunnat ha löst TS problem utan kabeldragning.
Redigerat:
Man tar inte ljudet från högtalarutgångarna, utan från en ljudutgång på förstärkaren. Brukar finnas någon eller några RCA-utgångar som man kan använda sig av. Mottagaren kopplas in på de aktiva högtalarna alternativt ljudingång på en annan förstärkare.Skogsbullen skrev:
Använder själv WF100 för att förmedla ljudet för zon 2 på förstärkaren till högtalare i köket och det har fungerat ypperligt.
Kan du förklara mer hur man gör detta? Menar du att du kör airplauy och sen styr vilka enheter som ska aktiveras av airplay?C carlfredrik skrev:Om du kör Apple är ju airfoil och AirPlay sjukt smidigt. Har min stereo kopplat till en AirPort express, funkar kanon! I airfoil kontrollerar du vilka AirPlay högtalare som ska vara aktiva. Sonos är ju ett system som, om jag har förstått rätt, inte går att synka med AirPlay produkter så man får välja vilket system man vill köra.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Multiroom-förstärkare till inbyggda högtalare
Teknik -
Vilka takhögtalare till garageprojektet?
HiFi, TV & Hembio -
Saknar dosa till bose högtalare
Teknik -
Någon som har installerat trådlösa termostater till (vattenburet )golvvärme,som har nått bra tips tillnågot system eller köpt själva ?
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Trådlösa högtalare till dator
Teknik