4 594 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Boxer eller comhem
Hej
Jag behöver råd från er byggahusmedlemmar.
I dagsläget är mitt hus anslutet till comhem med en månadskostnad på 149:- för det analoga grundutbudet. Jag har funderat på att byta till boxers paket för 159:-. Har en LCD med digitalmottagare (saknar ca-modul). Vilka för och nackdelar ser ni?
Om jag ska skaffa boxer behöver jag en antenn på vinden eller taket. Vilket är bäst? Antagligen bäst mottagning om den sitter på taket, men på vinden är den skyddat från väder och vind. Bor 2 mil från tvmasten. En polare bor 1.8 mil från masten och han får bra mild med en liten inomhusantenn. Löper jag större risk att åskan slår ned i antennen om den sitter på taket? Kan jag dra antennkabel i ett metallrör från vinden? Har detta kvar från expansionskärlet som inte används. Skulle detta rör ge störningar eller fungerar det som en extra skärm åt kabeln.
Tacksam för alla synpunkter
//Jed
Jag behöver råd från er byggahusmedlemmar.
I dagsläget är mitt hus anslutet till comhem med en månadskostnad på 149:- för det analoga grundutbudet. Jag har funderat på att byta till boxers paket för 159:-. Har en LCD med digitalmottagare (saknar ca-modul). Vilka för och nackdelar ser ni?
Om jag ska skaffa boxer behöver jag en antenn på vinden eller taket. Vilket är bäst? Antagligen bäst mottagning om den sitter på taket, men på vinden är den skyddat från väder och vind. Bor 2 mil från tvmasten. En polare bor 1.8 mil från masten och han får bra mild med en liten inomhusantenn. Löper jag större risk att åskan slår ned i antennen om den sitter på taket? Kan jag dra antennkabel i ett metallrör från vinden? Har detta kvar från expansionskärlet som inte används. Skulle detta rör ge störningar eller fungerar det som en extra skärm åt kabeln.
Tacksam för alla synpunkter
//Jed
Frågan du skall ställa dig är ju kanske inte månadskostnadnen utan vilka kanaler vill du se, tänk på att LCD-tv är väldigt känslig för "in-signalen" i tv:n, dvs ansluta en "boxer box" med en scart kanske inte ger den bästa bilden, utan skaffa då en boxer box med komponent video eller HDMI ut istället.
Teknisk sett så är Comhem bättre än Boxer. Har du kollat vad det kostar dig att uppgradera till digital tv hos comhem?
HD-TV, kan Comhem leverera detta där du bor? Boxer/Teracom har ju inga större planer på detta.
har du goda mottagningsförhållande så går det bra men en inomhusantenn men bästa är utomhus antenn fast på vinden (skyddar mot åska och dåligt väder)
Teknisk sett så är Comhem bättre än Boxer. Har du kollat vad det kostar dig att uppgradera till digital tv hos comhem?
HD-TV, kan Comhem leverera detta där du bor? Boxer/Teracom har ju inga större planer på detta.
har du goda mottagningsförhållande så går det bra men en inomhusantenn men bästa är utomhus antenn fast på vinden (skyddar mot åska och dåligt väder)
Hej
Tack för dina synpunkter. Eftersom jag har en tv som kan ta hand om "boxerkanaler" om jag skaffar en CA-modul så borde detta ge bra bild. Digitaltv med comhem så måste jag betala grundutbudet plus digitalkanaler blir det närmare 300:-/månad.
Boxers paket för 159:- tycker jag ger ett bra utbud.
//Jed
Tack för dina synpunkter. Eftersom jag har en tv som kan ta hand om "boxerkanaler" om jag skaffar en CA-modul så borde detta ge bra bild. Digitaltv med comhem så måste jag betala grundutbudet plus digitalkanaler blir det närmare 300:-/månad.
Boxers paket för 159:- tycker jag ger ett bra utbud.
//Jed
Klicka här för att svara