blender
blender: [citat] Här finns fullständig info om hur du får den att funka med Telia: ftp://ftp.dlink.se/Products/dsl-products/dsl-g604t/Documentation/Sweden/DHCP_DSL-G604T_se.pdf
5 svar · 5,1k läst
M
Mats: jag börjar underifrån, 3M hadde en devis en gång i tiden som sa: There are two kinds of data. Data that has been backed up, data that havent been lost, YET. Det ligger en hel del i det. Otaliga är de gångar jag har varit hos kunder osm inte har haft backup eller haft en icke fungerande backuplösning. Raid och främst raid5 om vi pratar volym är väldigt trevligt att ha. Själv valde jag en
26 svar · 3,1k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jag har två st classic T-amp, en driver ett par hyfsat bra bokhyllehögtalare och ger mig ett datorljud utöver det vanliga, den andra hade jag ett tag i v-rummet, men just nu kör jag dock en annan stärkare. (inte för att den låter bättre iaf) Skillnaden mot super t-amp är högst marginell, man får i princip endast ett annat chassi. Det roliga med T-ampen är att om man är lite händig
12 svar · 6,1k läst
thobjo
thobjo: Ett solid state-relä är egentligen inget relä, men har samma funktion som ett mekaniskt relä. Jag skulle gissa att "reläet" sluter en kort stund och sedan öppnar igen då en viss mängd energi har passerat din energimätare. Troligtvis har du två anslutningar till "reläet", och den ena ansluter du till lämplig potential för den logik du tänker använda, och då reläet sluter får du
1 svar · 2,0k läst
pgillner
pgillner: [citat] Om man kör trådlöst och har ett förråd vid t.ex. carporten så är denna enehet en bra uppvärmare istället för ett element. /P.
91 svar · 16,3k läst
B
bigWesly: Hej! Jag arbetade i 5 år som anställd med alarcom/siemens/bewator, och som någon sa, larmen är trotränare som funkar hur bra som helst! För 5 årsedan när jag startade min larmfirma valde jag att uteslutande arbeta med Paradox. Jag kan inte säga att något är bättre än det andra, men väljer du Paradox och deras "digiplex" central får du en anläggning utan begränsningar! Tillbehör
4 svar · 4,4k läst
S
Sweed: Tack för dina synpunkter! Skall överväga saken & titta på andra alt. Hade tänkt mig larm 5000:- klassen.
4 svar · 2,8k läst
M
Mats: Den absolut enklaste varianten är att leta rätt på en vanlig tryckt telekatalog med nummerregister och se om ni kan hitta föregående abonent och ta kontakt med den personen och se om ni den vägen kan få rätt på vilken leverantör de hadde. Alternativet är att ligga på telia ordentligt. Ring på kontorstid och kräv att få prata med en överordnad och tala sen klart och tydligt om att
3 svar · 2,7k läst
S
sjomarken: Med en ny sökning på nätet. Skulle tydligen inte söka efter skumningsrelä och timer, utan med kolcka istället. Är på väg till CO för att testa denna nu. Clas Ohlson - Kopplingsur med ljussensor Kopplingsur handla beställ postorder
1 svar · 2,7k läst
H
Hobbyfixarn: Har fått svar från Tele2 support och de fria kanalerna går bara att ta emot digitalt med deras egen dekoder och inte med TV som har inbyggd inbyggd digitalmottagare.
1 svar · 4,3k läst
A
AndersS: Bra beskrivning av ekogenerering. :) våga faktiskt inte göra det själv då jag var för orolig att dyka på djupet. Och man kan faktiskt även hjälpa till om du får eko hos den som du ringer till om att det är vanligt just hos han/henne att påpeka det och ge tips om att de bör se över sin telefon/lösning då den ger eko hos den som de pratar med. Tror att det här kommer att vara ett
3 svar · 2,0k läst
M
Mats: Se tex min nätverksskola längst upp i Teknikforumet
4 svar · 2,3k läst
it-snubben
it-snubben: Annars kan du köpa RF-modulator på ClasOhlson. Omvandlar Scart till antennsignal. Clas Ohlson - RF-modulator TV & Video handla beställ postorder
7 svar · 7,4k läst
E
el_richard: [citat] Köpte också på kjell.com Klock rent, det där andra med trådlöst funkar inte, bara skit... PS. köpte en trådlös Philips, den fungerade ca 6meter i luften, stängde man trä dörren så försvann bilden. #"¤% grejor, billig , NÄ ca 1000 kr.... DS
14 svar · 5,3k läst
M
MMR: Tack för svaret, letade efter något liknande. En direkt tanke är att det bara finns switch för den inkommande signalen, inte det utgående. Undrar hur det ser ut inuti, är det så att det bara är splittat på utgången så kan man likagärna göra det med y-kopplingar.
2 svar · 1,3k läst
M
Mats: nog finns det 25 böjar alltid tex E1401630
8 svar · 3,5k läst
·
A
AndersS: Kollade detta med priser för anslutning och det finns olika steg för prissättning då det skulle vara omöjligt att ge exakt pris vid förfrågan utan att göra en på platsen kontroll. Så det kan innebära att den faktiska kostnaden blir högre eller lägre när sedan arbetet utförs. Om det är rätt eller fel, vet ej, men så har jag fått förklarat att det fungerar.
2 svar · 1,9k läst
hajof70
hajof70: Törs man säga - även fast det var jag som startade tråden - att detta blev en mycket intressant diskussion?! :) Det förvånar mig lite att den inte dykt upp tidigare faktiskt. Nåväl... Min egen telefonledning går in via skorstenen, högt och mitt på taket och är väl belyst av gatubelysningen. Det ska nog till tät dimma - alternativt modig buse och djupt sovande grannar - för att det
17 svar · 5,7k läst
hajof70
hajof70: Åtminstonde 5500Z kan rulla öppna sektioner
7 svar · 1,3k läst
M
Mats: Tele är inte behörighetskrävande så den får du dra som du vill efter tomtgräns. Men precis som anders säger så ned med ett rör och lägg kabeln i. Behöver/vill du ändra i framtiden så är det ju en klar bonus att inte behöva gräva upp gräsmattan
18 svar · 4,1k läst
J
janbo: Om det räcker med en USB-port så har Direktronik förlängare som klarar 50m: Direktronik AB - USB-tillbehör
3 svar · 1,9k läst
Faidros
Faidros: [citat] Nä, det är klart. Skall det kopplas till en larmcentral kanske man skall ha en annan modell. Den där från Alarmbutiken verkar ju ha fler funktioner. Läste att 94 användare kan ringa och be den öppna garageportarna. Utan samtalskostnad!
13 svar · 2,5k läst
S
snickaren01: Är det någon som har erfarenhet av R&M hemmanät? Elektrikerna som installerar i mitt nybygge rekomenderade detta. Tacksam för synpunkter.
0 svar · 1,6k läst
GoForIt
GoForIt: [citat] Ja, de var ju mer portabla. Om än större än de PMR jag tittat på.. Tack för tipset!
20 svar · 10,8k läst
Z
zoom: [citat] Det har du rätt i, på flygplatser brukar de ha lite mer avancerad utrustning för att mäta molnbasen. Men när du säger det så kommer jag ihåg att jag har hört samma sak om beräkningen.
20 svar · 12,3k läst
A
anno2069: Kolla vem som har dragit fram fiber/kablar till er tomtgräns Vi har efter en del jobb fått Telias fiber indragen i huset och via den har vi tele/data/tv och så länge vi har ström funkar det :) Vi har inte betalat något till Telia ännu men det beror på hur de har uppfört sig så så att vi bara pratar med reklamationsavdelningen istället för kundtjänst
6 svar · 2,7k läst
M
MrMagic: Ok, då kan du inte ha mkt:n som 01:a, det piper när du öppnar dörren. Versionen står på prom:et i centralapparaten.
3 svar · 1,4k läst
M
Mats: Finns det en stadsnätsleverantör i området så kolla deras priser. Fiber brukar ju kosta en hel del i investering men vara billigare i månadsavgifterna istället så om man räknar på 5-10 års sikt så brukar det kunna vara lönsamt. Bor du tillräckligt nära en telestation kan tv via bredband och adsl vara ett alternativ men detta kräver ju en vanlig teleledning i botten och de brukar
1 svar · 2,8k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Det där var ju ett fantastiskt bra tips! Denna typ har jag letat efter skall du veta. Tillräckligt billigt för att prova.
17 svar · 25,2k läst
M
Mr_Shark: Här är tips på en sida som har rfid, locca electronisk nyckel och lite annat smått och gott även viktig information om IHC Intelligenthouse.se - IHC - Intelligent House Control - Intelligenta hem Här finns även ett IHC-forum där folk med IHC kan ställa frågor tillvarandra om systemet.
0 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.