T
TurThure: Vill bara meddela att det är samma sak fortfarande ingen vet något. Blir kopplad fram och tillbaka ibland får man börja om och "prata" med telias nya röststyrdaväxel Suck!!. Skulle få kabelindragen till inflyttningen i månadsskiftet, men nu had de flyttat fram det en månad. Har betalt indragningen i ett paketpris innan ändå påstår viss personal hos Telia att jag ska stå för
3 svar · 1,3k läst
M
Mats: för alternativ2: Har du sett nätverksskolan som ligger som översta tråd här i teknik forumet? Telefonner passar / kan anpassas för att passa i datajack. Man kan således dra ur telen och ersätta det nätet med ett datakabelnät som man sedan använder för data + tele. Detta är beskrivet i skolan och det har dessutom diskuterats en hel del så jag tror att du kan hitta ännu mer
1 svar · 3,9k läst
G
GustavL: Skickade ett litet PM till dig :)
3 svar · 2,2k läst
F
fredl: Man ska inte vara för snabb att avfärda Joost, utbudet är klent idag, men samma sak kan sägas om hur de flesta "sucess-stories" på nätet var i sin linda.
2 svar · 4,0k läst
prototypen
prototypen: Vilken som helst egentligen. Föreslå en som passar mekaniskt, det finns de som är gjorda för inlödning på kretskort, de som dessutom har skruvhål och de med kabelanslutning. Jag har monterade läsgafflar som matas med 12 volt och ger ut en stadig signal (300mA) och dessutom signal som den är och en inverterad signal. Allt på ett kretskort 12 x 59 mm. 40 spänn. Prototypen
5 svar · 2,4k läst
Constructum Domus
Constructum Domus: Det finns en produkt från denna tråden
1 svar · 2,5k läst
Rogz
Rogz: Det finns färgpulver att köpa i hobbyaffärer och liknande som funkar utmärkt till detta. Kolla på Panduro eller liknande.
1 svar · 1,8k läst
H
HeH2: Blev lite hetsig på TV-delen trots allt, så jag börjar nog där. Ska försöka få någon att komma och kolla om jag kan köra boxer eller ej (men 500 pix för det känns ju pyton). En splitter skaffade jag mig idag (men funkar enligt uppgift inte för SAT), SkyLink DSU-8 5-900MHz. Så det får väl bli grunden i mitt bygge. Vad gäller uttagen så förmodar jag att man alltid borde ha de med
5 svar · 3,7k läst
prototypen
prototypen: [citat] Men elrören är inte smockfulla och där hoppas man att tråden glider undan vid genomspikning. Prototypen
34 svar · 5,5k läst
·
pefo
pefo: [citat] Japp! Eventuell skall 3 eller 5 matas först, seriekopplat. Ibland kan dessa burkar ha en digital matning och en analog och man vill ha lugnast på matningen till den analoga delen. I så fall brukar man sätta en liten ferrit mellan. Sällan som man kan se någon skillnad dock.
23 svar · 6,1k läst
·
F
fredwel: Man kan bygga antenner som är lämpliga för det här ändamålet själv - av pringesburkar. Vi testade att bygga en sån här antenn på jobbet med hyffsade resultat PringlesCantenna - Seattle Wireless
21 svar · 8,2k läst
M
Mats: 4 trådar in är vanligast idag men det förekommer 2 och 10 också. 2 trådar används per nummer. Tanken är just att man ska kunna ha flera nummer/abbonemang till huset.
1 svar · 3,1k läst
MathiasS
MathiasS: En Sony DCR-HC27E är ett bra "budgetköp".
1 svar · 1,5k läst
N
Nusse77: Jag har en box från Sagem med dubbla tuners och 160 GB hårddisk. Jag tycker att den fungerar bra. Topfield har en relativt ny box som lär vara väldigt bra också. Du kan ju även gå in på "minhembio.se" och läsa deras forum där detta diskuteras en hel del.
1 svar · 3,8k läst
O
ordain: Jippi, det löste sig med telia till nästan ingen kostnad. Efter några samtal (i början vidhöll de att det lägsta det kunde kosta var 7000 kr eftersom det var såpass lång tid sedan vi hade inkoppling här) så gick de med på att skicka ut en tekniker som skulle kolla läget. Om han kunde lösa det snabbt så skulle vi slippa de 7000, etc. men om det skulle vara mycket jobb skulle han
44 svar · 8,7k läst
pefo
pefo: Lyxa till det med en 15-meters Supra. Finns exvis hos Dustin Home för det facila priset av 925kr + frakt.
4 svar · 2,0k läst
M
marcusen: Jag hade nästan samma frågställning för nått år sedan, min lösning var att gå lös på kabeltv uttaget med bågfilen och ta bort de utstickande delarna, sedan fick det plats i en utanpåliggande renovadosa, tiggde till mig ett renovalock och stoppade dit mitt nymodifierade innanmäte, fungerar klockrent, (jag har dock inte comhem utan tele2vision.. ..)
12 svar · 14,1k läst
Snailman
Snailman: Här kanske: Välkommen till Intectra AB!
1 svar · 3,8k läst
K
Kjell_G: [quote="Draven, post: 446193"]Det låter otroligt ! Bra. Hur gjorde du din anmälan via telefonen 90200 eller ? QUOTE] Ja, jag ringde, och de skulle återkomma. Jag fick välja abonnemangsvariant men fick inget pris på inkoppling. Sen gick nån månad o när jag fick telelådan ringde jag om bredbandet. Kundtjänst var jättebra, erfaren person, bad att få återkomma och gjorde så - ingen
4 svar · 2,5k läst
K
Karl_Malmqvist: Vi har Lexcom home och det funkar bra. Prisvärt är det väl i ärlighetens namn inte. Vi skulle ha klarat oss på vanlig cat5 till data och tele och koaxial för TV. Vad jag dock skulle satsat på var telemodulen eller en annan telefon-hub, för det är rätt smidigt. Kräver inte lexcom-kablar tror jag. Det enda man måste tänka på om man väljer bort lexcom är väl att man får vara rätt
26 svar · 5,2k läst
rickricaro
rickricaro: Hittade lite tips i NyTeknik som kanske kan vara intresannt. Möss för alla sinnen - Ny Teknik
4 svar · 2,3k läst
M
Mats: Flyttade ut till egen tråd
1 svar · 2,0k läst
D
Draven: Har ni bilder på eran elcentral med IHC styrning så visa gärna mig dom. Jag ska börja lägga in automatsäkringar och montera moduler vill gärna ha tips på snygga och bra installationer. Bilder ...
0 svar · 1,4k läst
K
kula: Tack för alla svar!!
8 svar · 3,7k läst
J
JockeGbg: Hade en trådlös router liggande som jag nu kopplat in så nu har jag ett fungerande nätverk mellan datorerna i huset (via kabel). Men har även möjligheten att ansluta trådlöst om jag så skulle vilja.
12 svar · 4,7k läst
galento
galento: Tack för alla tips,frun till en arbetskamrat skulle fixa en indexsida till startsida om jag hyrde plats på t.ex One.com Webhosting BBB hade inte mer att säga än att Netpocket kanske skulle funka. Det verkar inte vara så dyrt med webbhotell och domän heller så det kanske blir det:confused:
8 svar · 1,5k läst
B
Bambi: Hej Kör Lexcome samma kabel till alla sin uttag, om, hur är den i jämförelse med min cat6? Är den bättre på allt eller sämre för internet, men bättre för IPTV och lika på IPtele, hoppas ni förstår min fråga? Jag tycker Lecome verkar ha väldigt mycket krimskrams nere i "lådan", moduler och sånt(verkar svårt), kommer jag har det i min låda med när jag kör nätverk med cat6?
7 svar · 3,2k läst
K
ktm525: Bambi:rörelsedetektor som skalskydd fungerar inte så bra eftersom ni själva kommer utlösa detta. För ett fullgott skalskydd behövs nog både glaskross och magnetkontakt.Men vore jag tvungen att välja så bidde det just en akustisk glaskross.
1 svar · 1,9k läst
M
Mats: Borde gå att göra något med en vanlig skjutdörrsprofil i taket tycker jag men kabeldragningen kan bli lite intresant
1 svar · 7,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.