5 323 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
Kabeltv via fiber ?
Otroligt luddig formulering på ämnet, men vet inte hur jag ska skriva ?
Är det någon som provat denna lösning på någon annan fiberleverantör/Bredbandsleverantör (Eller Skekraft)
SkeKraft Kommunikation - TV
Lysande att slippa ett antal boxrar, men kvalite ? Kanske lite låst med antalet kanaler men .....
Är det någon som provat denna lösning på någon annan fiberleverantör/Bredbandsleverantör (Eller Skekraft)
SkeKraft Kommunikation - TV
Lysande att slippa ett antal boxrar, men kvalite ? Kanske lite låst med antalet kanaler men .....
Jag hittar inte informationen som jag letar efter på detta. Vad jag förstår på t ex Telias lösning så måste man använda en box vid TV'n för att se detta, alltså en box/tv. Eller har jag missuppfattat T ex telias lösning.mats_o skrev:
Anledningen till att denna var bra (tycker jag) är att man har "alla" kanaler på alla apparater utan någon box.
Men som sagt jag kan ha missuppfattat de andras lösningar.
Ja, det har verkligen lyft sig i kragen. Riktigt bra lösning för den som inte är ute efter alla kanaler som finns eller det absoluta toppkvaliten på bilden.
Fördelen är just att man kan använda sig av det befintliga antennätet för att sprida ut det i fastigheten. Du får alla kanaler på alla TV-apparater samtidigt. Sedan behöver man inte ens ha en aktiv bredbandsuppkoppling, för att ansluta sig till SkeKraft TV.
Sen är det då bildkvaliten, inte något som man kan klaga så mycket på, men det finns ju bättre. Fast märks inte så mycket på apparater under 32". Mycket beror på kvaliten av ditt antennät. Vill du se kvaliten på bilden, då kan du åka till Elgiganten, de använder sig utav skekraft, fast även en del förstärkare. Men där kan du få dig en uppfattning.
Fördelen är just att man kan använda sig av det befintliga antennätet för att sprida ut det i fastigheten. Du får alla kanaler på alla TV-apparater samtidigt. Sedan behöver man inte ens ha en aktiv bredbandsuppkoppling, för att ansluta sig till SkeKraft TV.
Sen är det då bildkvaliten, inte något som man kan klaga så mycket på, men det finns ju bättre. Fast märks inte så mycket på apparater under 32". Mycket beror på kvaliten av ditt antennät. Vill du se kvaliten på bilden, då kan du åka till Elgiganten, de använder sig utav skekraft, fast även en del förstärkare. Men där kan du få dig en uppfattning.
Skall åka och kolla på det.FlyFear skrev:
Men man kan ju använda en box till 42'tummaren som jag förstår det. (mot en avgift naturligtvis.)
Däremot fick jag höra att det inte kommer att drabba "bredbandet" när det gäller kapacitet, för att det är ett eget fiberpar där de kör tv som de ansluter i konvertern
Bara att vänta och se hur det går.
Klicka här för att svara