F
fredwel: Man kan bygga antenner som är lämpliga för det här ändamålet själv - av pringesburkar. Vi testade att bygga en sån här antenn på jobbet med hyffsade resultat PringlesCantenna - Seattle Wireless
21 svar · 8,2k läst
M
Mats: 4 trådar in är vanligast idag men det förekommer 2 och 10 också. 2 trådar används per nummer. Tanken är just att man ska kunna ha flera nummer/abbonemang till huset.
1 svar · 3,1k läst
MathiasS
MathiasS: En Sony DCR-HC27E är ett bra "budgetköp".
1 svar · 1,5k läst
N
Nusse77: Jag har en box från Sagem med dubbla tuners och 160 GB hårddisk. Jag tycker att den fungerar bra. Topfield har en relativt ny box som lär vara väldigt bra också. Du kan ju även gå in på "minhembio.se" och läsa deras forum där detta diskuteras en hel del.
1 svar · 3,8k läst
O
ordain: Jippi, det löste sig med telia till nästan ingen kostnad. Efter några samtal (i början vidhöll de att det lägsta det kunde kosta var 7000 kr eftersom det var såpass lång tid sedan vi hade inkoppling här) så gick de med på att skicka ut en tekniker som skulle kolla läget. Om han kunde lösa det snabbt så skulle vi slippa de 7000, etc. men om det skulle vara mycket jobb skulle han
44 svar · 8,7k läst
pefo
pefo: Lyxa till det med en 15-meters Supra. Finns exvis hos Dustin Home för det facila priset av 925kr + frakt.
4 svar · 2,0k läst
M
marcusen: Jag hade nästan samma frågställning för nått år sedan, min lösning var att gå lös på kabeltv uttaget med bågfilen och ta bort de utstickande delarna, sedan fick det plats i en utanpåliggande renovadosa, tiggde till mig ett renovalock och stoppade dit mitt nymodifierade innanmäte, fungerar klockrent, (jag har dock inte comhem utan tele2vision.. ..)
12 svar · 14,1k läst
Snailman
Snailman: Här kanske: Välkommen till Intectra AB!
1 svar · 3,8k läst
K
Kjell_G: [quote="Draven, post: 446193"]Det låter otroligt ! Bra. Hur gjorde du din anmälan via telefonen 90200 eller ? QUOTE] Ja, jag ringde, och de skulle återkomma. Jag fick välja abonnemangsvariant men fick inget pris på inkoppling. Sen gick nån månad o när jag fick telelådan ringde jag om bredbandet. Kundtjänst var jättebra, erfaren person, bad att få återkomma och gjorde så - ingen
4 svar · 2,5k läst
K
Karl_Malmqvist: Vi har Lexcom home och det funkar bra. Prisvärt är det väl i ärlighetens namn inte. Vi skulle ha klarat oss på vanlig cat5 till data och tele och koaxial för TV. Vad jag dock skulle satsat på var telemodulen eller en annan telefon-hub, för det är rätt smidigt. Kräver inte lexcom-kablar tror jag. Det enda man måste tänka på om man väljer bort lexcom är väl att man får vara rätt
26 svar · 5,2k läst
rickricaro
rickricaro: Hittade lite tips i NyTeknik som kanske kan vara intresannt. Möss för alla sinnen - Ny Teknik
4 svar · 2,3k läst
M
Mats: Flyttade ut till egen tråd
1 svar · 2,0k läst
D
Draven: Har ni bilder på eran elcentral med IHC styrning så visa gärna mig dom. Jag ska börja lägga in automatsäkringar och montera moduler vill gärna ha tips på snygga och bra installationer. Bilder ...
0 svar · 1,4k läst
K
kula: Tack för alla svar!!
8 svar · 3,7k läst
J
JockeGbg: Hade en trådlös router liggande som jag nu kopplat in så nu har jag ett fungerande nätverk mellan datorerna i huset (via kabel). Men har även möjligheten att ansluta trådlöst om jag så skulle vilja.
12 svar · 4,7k läst
galento
galento: Tack för alla tips,frun till en arbetskamrat skulle fixa en indexsida till startsida om jag hyrde plats på t.ex One.com Webhosting BBB hade inte mer att säga än att Netpocket kanske skulle funka. Det verkar inte vara så dyrt med webbhotell och domän heller så det kanske blir det:confused:
8 svar · 1,5k läst
B
Bambi: Hej Kör Lexcome samma kabel till alla sin uttag, om, hur är den i jämförelse med min cat6? Är den bättre på allt eller sämre för internet, men bättre för IPTV och lika på IPtele, hoppas ni förstår min fråga? Jag tycker Lecome verkar ha väldigt mycket krimskrams nere i "lådan", moduler och sånt(verkar svårt), kommer jag har det i min låda med när jag kör nätverk med cat6?
7 svar · 3,2k läst
K
ktm525: Bambi:rörelsedetektor som skalskydd fungerar inte så bra eftersom ni själva kommer utlösa detta. För ett fullgott skalskydd behövs nog både glaskross och magnetkontakt.Men vore jag tvungen att välja så bidde det just en akustisk glaskross.
1 svar · 1,9k läst
M
Mats: Borde gå att göra något med en vanlig skjutdörrsprofil i taket tycker jag men kabeldragningen kan bli lite intresant
1 svar · 7,3k läst
jeppeknaster
jeppeknaster: ok, tack för svar!
5 svar · 4,0k läst
B
Bambi: Hej! Nu börjar det klarna även för Bambi;) Men jag har några frågor kvar. Jag har juh satt upp minst ett dubbelt RJ45 uttag i varje rum där jag ska köra IPTV/IPtele/internet, är detta framtiden, man isolerar sig väl inte i något som inte komme slå igenom då kvaliten idag känns väldigt varierad? Elektrikern ska iallafall sätta en "låda" vid switchen som styr dessa uttag som bara
0 svar · 1,4k läst
sandhall
sandhall: Frågan är dock hur framtidssäker en sådan lösning är. HDTV står och knackar på dörren. Klarar distribution via elnätet det? Mitt råd är att dra ett trådbaserat LAN. Har du inte råd/tid med det nu så dra i.a.f. tomrören så att du kan dra det senare.
2 svar · 3,5k läst
D
defrost: Hej ! Jag har just flyttat till ett hus med en AEG Competence spis, i manualen står dett att spis hällen har 3 dubbelkokzoner och en enkel, men när jag ska steka något så är det bara varmt på mitten av stekpannan. Är min spis sönder eller är det någon inställnig ? / okunnig villaägare :)
0 svar · 4,4k läst
C
Casca: Har en DT-550DVR, och tre saker att klaga på, avkodningen av inspelat program kunde de gott ha automatiserat plus att timeshiftknappen sitter på alldeles fel ställe på fjärrkontrollen, sen tappar den ljudet en 5 sek med nån timmes mellanrum. I övrigt tycker jag den fungerar tillfredsställande.
13 svar · 4,5k läst
E
ejwbegysv: Finsn ju fina Access punkter som är enkla att koppla in, eller byta till en bättre antenn... Denna är billig och duger fint om du har ett nätverksuttag närmare altanen.. Accesspunkt
12 svar · 4,7k läst
M
Mats: Precis som de två ovanstående säger så är det ett kombo uttag. En enda antenledning in från antennen. En satelitinstallation kräver en kabel från parabolen till respektive uttag. Nuvarande installation kan vara koplad i serie och måste i sådanna fall byggas om, själva uttagen bör dock kunna användas ändå. Möjligen behöver de anpassas med termineringsmotstånd
6 svar · 9,7k läst
·
P
puttrix: "I den mottagande telefonen kommer ett regelbundet pip höras. Larmet kvitteras genom att siffran [1,2,4,5,7,8,0,* eller #] (på en tonsändande telefon) trycks ner under 2sekunder. Efter att larmet har kvitterats kommer ett sirenliknande ljud, lägg då på telefonluren. Om kvittens inte registreras av centralapparaten kommer uppringaren lägga på ”luren” och försöka igen."
7 svar · 4,1k läst
vespaman
vespaman: På jobbet använder vi AnywhereUSB, som get fem nya usb-portar ur box som ansluts via nätverket. Fungerar super med tex donglar och serieportar och allt vi har kopplat in. Dock är det förmodligen ett för dyrt alternativ för att lösa detta? Vi köpte våra från dustin.
5 svar · 3,6k läst
M
Mats: Har du någon typ av bredbandsbox så ska den inte ha antensignal utan vanlig ethernet och då är det TP hela vägen som gäller. TP kabel kan således med rätt adaptrar användas som antennkabel men antenkabel kan inte användas som TP
22 svar · 12,6k läst
L
linblekinge: [citat] Köpte en sån här , och får bara säger det stämmer , det "försvinner " knappast någon ting i den .. Har 100Mbit stadsnät och har i princip samma hastighet med som utan router , ca 93Mbit ... Helt nöjd med telias Zyxel 320w router
31 svar · 8,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.