J
joni: Hej, Undrar om någon här har erfarenheter av LarmDirekts trådlösa larm som heter Wolfguard. Information Det är ett GSM uppringt trådlöst larm som verkar ganska så prisvärt. Tar tacksamt emot era synpunkter. /Niclas
0 svar · 2,0k läst
it-snubben
it-snubben: Ingen fara att förväxla. Det funkar bara inte helt enkelt.
11 svar · 4,5k läst
M
Mangelito: Tackar för svaren.
3 svar · 4,4k läst
J
JesperS: [citat] Vill bara säga att detta fungerade, slut på störningarna!
12 svar · 4,4k läst
Vispen74
Vispen74: Jag själv kör med Drayteks 3G-router Vigor 2910 (DrayTek Sverige). Passar bra med dagens 3G-modem med USB-anslutning, dock ej Telenors nya 3G-modem (Option Icon 7.2), stöd för detta kommer enl uppgift i nästa vecka. Jag kör även IP-telefoni över denna router, har Vigor 2910VG. Även Ericsson har någon dylik, dock betydligt dyrare. Skulle helt klat köpa någon av ovanstående framför
7 svar · 2,9k läst
H
Holmis: Leta upp någon elbutik i närheten som säljer electrolux och här med dem,måste gå att köpa lösa delar då många kanske behöver ett extra uttag eller att rörlängden inte räcket till. Har själv installerat en Univac i vårat hus och till den kan man köpa allt i lösa delar även om det finns s.k "startpaket"
1 svar · 3,9k läst
H
Holmis: Skulle kontaktat dem som utfört installationen och påtalat felet innan du själv börjar rota i det. Allt för att de som utfört arbetet inte skall komma och påstå att någon anan varit och mixtrat med installationen eller dylikt.
2 svar · 1,6k läst
Kalleman
Kalleman: Kan du inte lägga upp de på någon fileshare sajt och länka dit?
14 svar · 4,1k läst
S
Sjölöf: [citat] Ingen som känner till om ovan Volume Control´s funkar??? :confused:
16 svar · 5,4k läst
A
aleli: inget dumt förslag faktiskt
14 svar · 7,8k läst
·
M
Mats: Låter som dns och möjligen interna brandväggar i farten. Xp och tidigare använde gärna netbios för att hitta reseurser i nätet. Vista förlitar sig på dns och Active directory om det finns
16 svar · 7,0k läst
S
Sweed: Hur pass avancerat är det att installera ett Power608LCD på egen hand?? Tack förresten för att Ni delade med er
3 svar · 1,7k läst
sandhall
sandhall: Självklart går det att fixa telefoner där uppdateringen misslyckats. Om man har rätt utrustning. Det är ju bara mjukvara som saknas. Ingen hårdvara är ju skadad.
2 svar · 1,8k läst
Lindgrenski
Lindgrenski: Jodå jag har kollat alla inlägg men inte fastnat för något ännu. Först igår kväll fick jag fram ett ord som passar in på det jag söker, nämligen fotoblogg. Då blev det lite lättare att hitta nåt, och Pixelpost verkar passa bra för mig. Får se om det blir det eller kompisens egengjorda.
18 svar · 4,9k läst
D
Dark_Helmet: Vi hade så tidigare, hade en parabolbox med Scart in i en Philips DVD-recorder, och en markbox med antensladd in i Philipsen. Det gick utmärkt att med timern styra mot antingen scart eller antenningången. Den DVD-recordern har också både scartutgång och antennutgång.
1 svar · 1,9k läst
·
V
_Valle_: I all god företagsanda har TDC faktiskt imponerat på mig nu och jag är nöjd. Kontraktet säger som sagt en annan sak. Men eftersom dom inte kan leverera och jag ska betala för något som dom inte kan erbjuda var dom schyssta och förkortade uppsägningstiden efter att jag pratat med kundrelations-avdelningen. Imponerande TDC må jag säga. Nu är även jag en nöjd avlslutande kund hos TDC
7 svar · 2,5k läst
N
norrbottenstorpet: [citat] Skruvade upp och kollade övergångsproppen, jo mycket riktigt sitter det övergångar mellan de övre och undre stiften. Dessutom saknas det bleck som plaststiftet ska separera vid intryckning av telefon, dvs man kan inte flytta upp brytningen till luren som kopplas utanpå. Det senare kan iofs vara genomtänkt eftersom man troligen normalt sätter en telefon i modularuttaget. Äähh,
4 svar · 2,5k läst
it-snubben
it-snubben: Samt att i rör skyddas kabeln från gnagare.
3 svar · 3,0k läst
G
garvis: Tackar för era svar. Hur vet jag hur mycket signal jag har i kabeln? Är det rätt att anta att signalen är ganska stark eftersom den kommer in via bredbandsfibern? Kanalfrekvenserna är i alla fall från 154 25 och upp till 280 25 (13 kanaler) om det nu spelar någon roll. Verkar rimligt att man ska ha mindre dämpning på uttagen ju "längre in" de kommer. De uttag som Kjell sålde är ju på
6 svar · 11,2k läst
Abuquir
Abuquir: Okay, tackar för all input. Har fortfarande inte införskaffat något, men letar lite sporadiskt och väntar på att kassan blir större...
9 svar · 2,7k läst
K
karmajoyst: Swetrot, så är det väl med alla försäkringar...att du köper något fiktivt som bara utnyttjats i promille av alla fall.
17 svar · 3,7k läst
M
mrfrenzy: Kolla på den befintliga nätadaptern, den har en märkning för spänning, som anges i Volt (V), och ström, som anges i Ampere (A). Leta upp en på kjell som har exakt samma spänning, och minst samma ström, gärna lite högre så blir den inte så varm. Löda behöver man inte göra, men det är bra om man kan läsa ett kopplingsschema, sen får du gärna tipsa om var du köpte prylarna.
1 svar · 3,0k läst
W
weed: Jag bor inne i city i en stad i norrland & här har jag inte fri sikt till sändaren, men jag har en aktiv antenn från Clas ohlson för 149 kr och det fungerar bra, huset är ett betonghus.
6 svar · 6,9k läst
bebben
bebben: Här kan du läsa om antenner och val av sådan: (Länken går till Teracom) Privat Hem
2 svar · 3,6k läst
P
Pasta: [citat] Elektroskandia säljer deras produkter men de är en proffsmarknad och antagligen bara till företagskunder, jag handlade genom elektrikern och gjorde installationen själv. /Patrik
25 svar · 17,8k läst
K
kristerl: Kabelgiganen har HDMI, DVI förlängare (50 met) för 699:- Kabelgiganten
44 svar · 6,6k läst
Mattias L.
Mattias L.: Jag använder forumet på denna sidan frekvent: Nokia N95 Users - Your #1 resource for the latest Nokia Phone! N95 gör mig glad :D
2 svar · 1,4k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jag har inte heller haft några speciella problem med Norton av, jag kör 2003. Ett litet tag provade deras stora paket som hette nåt med internet security, inga direkta problem där heller egentligen, men jag var endast måttligt imponerad, så jag gick tillbaka till den rena antivirus och sparade lite systemresurser.
4 svar · 2,5k läst
spocks_beard
spocks_beard: Jag har också testat en mängd olika routrar och ADSL-módem. Senast blev det inköpt Linksys ADSL-modem och fristående Wlan-router. Det funkar helt klart bäst hittills, hyfsad täckning ute under parasollet och bra mycket bättre prestanda i modemet. Rekommenderas varmt.
3 svar · 3,8k läst
M
Mats: Jag rekommenderar att du läser igenom nätverksskolan som ligger överst här i teknikforumet. Där har jag försökt beskriva hur man bygger ett i mina ögon bra nätverk för både tele och data
2 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.