1 121 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
DSC: En sektion delayed bara om entry delay startad?
Jag har en fundering kring mitt DSC-larm (PC1864) som jag inte hittar svaret på i manualen.
Jag har en trådlös magnetkontakt på entrédörren och en rörelsedetektor som också kan se en person som kommer in den vägen, men dess huvudsakliga ändamål är att övervaka ett annat rum.
Jag skulle vilja att rörelsedetektorn normalt är "instant", men ifall entry delay redan startats (genom att man öppnat entrédörren) skall den också vara "delayed" så att den som gick in kan deaktivera larmet.
Det känns som att det borde gå att lösa på nåt sätt...
Jag har en trådlös magnetkontakt på entrédörren och en rörelsedetektor som också kan se en person som kommer in den vägen, men dess huvudsakliga ändamål är att övervaka ett annat rum.
Jag skulle vilja att rörelsedetektorn normalt är "instant", men ifall entry delay redan startats (genom att man öppnat entrédörren) skall den också vara "delayed" så att den som gick in kan deaktivera larmet.
Det känns som att det borde gå att lösa på nåt sätt...
Jag sitter precis och klurar på hur jag ska sätta upp mitt nya larm så har svaret framför mig, tror jag.
Vad tror du om en 'passersektion'?
För att inte krångla till det läser jag direkt i manualen:
[04] Passersektion: Följer inpasseringstiden vid påverkan under förutsättning att inpasseringstid redan pågår, annars direktlarmande.
Borde betyda att: om du går in genom dörren startas inpasseringstiden och det ger delay på deckaren. Kommer du från andra hållet är ingen inpasseringstid aktiv och deckaren löser ut direkt.
Blir det inte rätt då?
[04] Passersektion: Följer inpasseringstiden vid påverkan under förutsättning att inpasseringstid redan pågår, annars direktlarmande.
Borde betyda att: om du går in genom dörren startas inpasseringstiden och det ger delay på deckaren. Kommer du från andra hållet är ingen inpasseringstid aktiv och deckaren löser ut direkt.
Blir det inte rätt då?
Jo, såklart! Helt rätt! Att jag missade det...lego skrev:Jag sitter precis och klurar på hur jag ska sätta upp mitt nya larm så har svaret framför mig, tror jag.
Blir det inte rätt då?
Jag läste inte den beskrivningen så noga, det heter "[04] Interior" i den engelska manualen och jag fick nog för mig att det hade att göra med hemmaläge (Stay). JAg läste i alla fall texten för "[05] Interior Stay/Away"...
Tack för det!
Du har helt rätt, legolego skrev:Jag sitter precis och klurar på hur jag ska sätta upp mitt nya larm så har svaret framför mig, tror jag.
Blir det inte rätt då?
Klicka här för att svara