Robotgräsklippare
JanneJanne123: Jag har själv en Gardena, men vet att det på vissa maskiner finns en inställning hur de ska hantera avstånd vid kablarna, du har inte ändrat någon sådan?
oklippt: Min worx felindikerar att den är upp och ned någon som vet vad det kan bero på.Var sitter indikatorn för detta?
Astolpower: Nu har min gräsklippare kört ett par veckor. Fungerar kanon. Började med att bara starta igång den. Då klippte den inte lika mycket på alla områden på gräsmattan. Aktiverade Yttäckning och uppgav hur mycket den ska klippa på olika områden. Fungerar mycket bra nu.
golfgreen: [citat] Det var den billigaste med uppkoppling (av alla "Husqvarna-märken"). I slutet av förra säsongen så var det mycket nära att jag köpte en McCulloch R1000, men den hann ta slut i affären jag skulle köpa den i.
Stickan56: Klipparen har hela tiden kontakt med slingan och stannar omgående vid avbrott. Inga konstigheter eller magi där. Vilkor för begränsningsslingan är: "Robotgräsklipparen befinner sig aldrig mer än 35 meter från kabeln någonstans i hela arbetsområdet." Stickan
oe36sail: [bild] Göran Öhlin Worx maskiner är bra men garanti o service hanteringen av Svenska Worx är under all kritik. Skickade iväg min Landroid för garantireparation i slutet av mars och väntar fortfarande på att få tillbaka den . Dom har meddelat att dom väntar på reservdelar !!!! Får snart bli ett fall för ARN
venacava: Allting frid och fröjd. Tydligen jag som inte knep åt ordentligt på skarvdonet - frugan fixade biffen
Felan1: Hej! Vår WORX 2.0 hade av någon anledning slocknat när den stod och laddade. När jag skall starta den så upptäckte vi att 8, 9 och 0 inte fungerar på knappsatsen. har säkert testat 10 ggr, men inte tt ljud. Den har nu sått inne i två dygn för att torka, om det kan vara det. Men det funkar inte iaf. Någon som har ett tips, så vore jag tacksam! Tack! /kb
Gulis67: [citat] Bytte plats på docknings stationen kollade en Youtube video från Australien simsalabim så gör den exakt som den ska skönt skönt
prototypen: Det där fungerar ju inte, slingan måste gå runt klipparen. Med arrangemanget vid yta B så delar slingan på sig och går på var sin sida. Sätt en brytare på grinden som sluter kretsen mellan kopplingarna när grinden är stängd......eller låt bara klippare krocka med grinden......klipparen har ju krocksensor. Protte
13th Marine: Kan vara att det beror på årsmodell, köpte vår 2016 i samband med att de skulle lansera 430X och jag tror vi behöver köpa en fysisk modul och sätta i.
golfgreen: [citat] Vad kostar en extra laddstation? Är det inte värt lite extra för att slippa flytta klipparen?
Fredrikkarlsson1992: Ta lite jord, så ny gräs. Baam klart. Eller ta risken att fila ner rotten
frav: De nya original 2,1Ah batteriet har art.nr 5865762-01 (Det hade åtminstånde det ifjol när jag bytte.) Kanske är det 5895861-01 i år? & är bara att plugga in, ladda & köra vidare med. Det är samma till alla HQ 105/305/308, Gardena R40/50/70/80LI, Flymo 1200R, McCulloch 1000R m.fl. Att det är högre kapacitet (Ah) förstör inte klipparen. Det är ju klipparen själv som bestämmer hur
golfgreen: Gardenas life-modeller är ju dessutom något mer hårdhänta än tidigare modeller (och troligtvis Husqvarna?) eftersom stötarna detekteras genom motstånd i hjulen och inte i karossen. Men jag tror att spräckta karosser pga stötar är ovanligt. Min gamla Stiga var väldigt mycket mer våldsam och klarade sig i 6 år utan skador :)
Nötegårdsgubben: Jag skulle säga att TS behöver en Husqvarna med dubbla guidekablar. 420 har väl det nu? Min har det inte, men den är ett par år gammal. Räkna med att det går på närmare 25.000 kr då, för klippare och kabel. Installera kan du göra själv. Vissa passager ser jobbigt smala ut. Inte för smala för att funka, men det drar nog ner ytkapaciteten lite om klipparen ska studsa mellan sidorna i
golfgreen: Om jag inte minns fel så kom väl nån standard typ 2015 som skulle göra att klippare bredvid varandra inte skulle störa. Har man en modell som är äldre så finns kanske en risk att det inte fungerar.
Ospdk: Eder nogle steder man kan se versions historie og download software update ?
aekeberg: [citat] Roboten klipper inte när den följer guiden...
Kneppe: [citat] Ja då stämmer det, runt 45° / 100%, tack för att du redde ut det. (y)
golfgreen: [citat] Notera också att City 500 bara klarar 41 m2/h, dvs du måste köra den fler timmar per dag för att nå upp till dina 277 m2 jämfört med en City 250. Vill du korta ner tiden den klipper så måste du gå upp till Life 750. Det som gör att City 500 klarar större gräsmattor är helt enkelt att den får köra större del av dygnet vilket City 250 inte får. Det är alltså en ren
golfgreen: Om jag får gissa så har du inte smart-kopplingen och sen inte tryckt på "play" efter att du har valt läge "schema" (eller vad det heter). Det kan naturligtvis hända även med smart, men då borde du se tydlig information om det i appen.
ziggynr1: Hej, jag har samma problem WORX WG791E v0.94 hittar inte "hem" när den skall laddas. Gick in i testmenyn och fick följande bild. Förstod att det är något med sensorn som gör att den inte hittar hem. @Zarge Skall jag tolka min bild i testmenyn där jag har en svart punkt och en vit punkt. När det var en vit punkt så var sensorn utanför? Vid vit är det något man kan åtgärda själv
Husqvarna220Ac: [citat] Min mormor har svår tomt, samt över 1000kvm, utan guide, funkar perfekt med korta söktider, hon har en 315.
Nötegårdsgubben: Det blir nog inga problem det där!
prototypen: Avbrott i guiden. Koppla ur ena till slingan och anslut guide2 där, och guide 2 är hel så ska klipparen gå köra på en del av gräsmattan och stationen ska visa på hel slinga. Är det avbrott så visar stationen det. Protte
golfgreen: [citat] Det finns två saker enligt mig som gör Husqvarna bättre för riktigt avancerade gräsmattor. Dels kan du köpa en större modell som har kapacitet för en större gräsmatta, så att den klarar en mindre som är komplicerad och som pga det tar längre tid att klippa (tänk dig typ en 420 för en mycket komplicerad gräsmatta på 1200 m2), och att du kan få dubbla guidekablar. Har du