Hej
Har en trädgård, med 2 lika stora gräsmattor på var sin sida om en asfalterad infart, hur löser man med begränsningskabel på asfalt?
Läst om att slipa ett spår, men vad täcker man kabeln med sen då, när man väl lagt i den i spåret?
Nej jag är inte sugen på bära klipparetill en annan zon, då jag är lat och huset ligger i direkt anslutning till asfalten, så jag kan inte låta den åka åka fritt på asfalten heller
Nån med liknande problem, eller är det ens något problem?
Spår och kall asfalt?
Har en trädgård, med 2 lika stora gräsmattor på var sin sida om en asfalterad infart, hur löser man med begränsningskabel på asfalt?
Läst om att slipa ett spår, men vad täcker man kabeln med sen då, när man väl lagt i den i spåret?
Nej jag är inte sugen på bära klipparetill en annan zon, då jag är lat och huset ligger i direkt anslutning till asfalten, så jag kan inte låta den åka åka fritt på asfalten heller
Nån med liknande problem, eller är det ens något problem?
Spår och kall asfalt?
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Jag hjälpte till med en sådan installation för ett litet tag sedan, vi kapade med sten kapskiva 4-5mm ned och la slingan, sen sopade dammet över, går inte att säga vart slingan är efteråt..och funkar perfekt..
Bästa svaret
Jag skulle sågat upp ett spår med diamantskiva i vinkelslipen, och sedan fyllt spåret med kallasfalt och sopat sand över. Reparationsasfalten har 95% smågrus i sig, så det man betalar för är 5% kallasfalt.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Hur snyggt blir det med ny svart asfalt på den gamla grå? Spåret blir 2mm tjockt, vi tog på första spåret typ grå sikaflex sen sopade över dammet..men inte på andra, vart otroligt snyggt, syns aldrig
Jag har fyllt ett par sprickor i asfalten med Sika blackseal, håller
bra och åldras som vanlig asfalt,
https://www.hornbach.se/shop/SIKA-Black-Seal-300-ml/5182542/artikel-detaljer.html
bra och åldras som vanlig asfalt,
https://www.hornbach.se/shop/SIKA-Black-Seal-300-ml/5182542/artikel-detaljer.html
Klicka här för att svara