Hej

Har en trädgård, med 2 lika stora gräsmattor på var sin sida om en asfalterad infart, hur löser man med begränsningskabel på asfalt?

Läst om att slipa ett spår, men vad täcker man kabeln med sen då, när man väl lagt i den i spåret?

Nej jag är inte sugen på bära klipparetill en annan zon, då jag är lat och huset ligger i direkt anslutning till asfalten, så jag kan inte låta den åka åka fritt på asfalten heller

Nån med liknande problem, eller är det ens något problem?

Spår och kall asfalt?

• Asfalterad infart med gräsmattor på båda sidor och leksaker i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet du vad som finns under asfalten?
Inte omöjligt att du kan trycka/slå in en stav under asfalten och sen dra tillbaka det med kabeln fastsatt i staven. Lite som styrande borrning

• Gilla
Lexing
  • Laddar…
Jag hjälpte till med en sådan installation för ett litet tag sedan, vi kapade med sten kapskiva 4-5mm ned och la slingan, sen sopade dammet över, går inte att säga vart slingan är efteråt..och funkar perfekt..

• Gilla
Lexing
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Jag hjälpte till med en sådan installation för ett litet tag sedan, vi kapade med sten kapskiva 4-5mm ned och la slingan, sen sopade dammet över, går inte att säga vart slingan är efteråt..och funkar perfekt..
Dammet ligger kvar?

Går ju att köpa lite tjära och laga precis som man gör för fiberspåren som fräses ner i asfalten.

• Gilla
Lexing
  • Laddar…
J Jensa86 skrev:
Går ju att köpa lite tjära och laga precis som man gör för fiberspåren som fräses ner i asfalten.
Var köper man detta

Spola tunnel med högtryckstvätt är ett alternativ

• Gilla
Lexing
  • Laddar…
Reparationsasfalt?

• Gilla
Lexing
  • Laddar…

Bästa svaret

Jag skulle sågat upp ett spår med diamantskiva i vinkelslipen, och sedan fyllt spåret med kallasfalt och sopat sand över. Reparationsasfalten har 95% smågrus i sig, så det man betalar för är 5% kallasfalt.

• Gilla
Lexing
  • Laddar…
T term skrev:
Jag skulle sågat upp ett spår med diamantskiva i vinkelslipen, och sedan fyllt spåret med kallasfalt och sopat sand över. Reparationsasfalten har 95% smågrus i sig, så det man betalar för är 5% kallasfalt.
Får bli något sådant

Hur snyggt blir det med ny svart asfalt på den gamla grå? Spåret blir 2mm tjockt, vi tog på första spåret typ grå sikaflex sen sopade över dammet..men inte på andra, vart otroligt snyggt, syns aldrig

• Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.