F
fiskbuggaren: Inga problem ute på gräsytor men om du som jag har ställen där klipparen slirar lite kommer du att få onödigt slitage där. Så även där den följer tråden tillbaka.
2 svar · 3,4k läst
K
Kentovemoberg: Hyggligt av dig att besvara min fråga. Jag har lagt kabeln precis som du skriver - rakt ut - därefter med bara någon centimeters mellanrum tillbaka mot klipparens motsatta sida dvs vänstra sida sett framifrån och därefter till tomtgränsen o vidare runt hela tomten. Tråden kommer tillbaka på klipparens högra sida. På ett sätt kanske motsols men klipparen kantklipper medsols o hittar
2 svar · 14,1k läst
·
A
arlu01: [citat] Bra svar.
2 svar · 7,1k läst
·
K
kapern: Tänkte bara uppdatera, bytt batteri, nu blev det liv i den..Trodde inte att batteri kunde bli så slut att det inte fanns ström till menyn..
11 svar · 5,6k läst
Mysman
Mysman: Jo, jag kör bara ung. var fjärde dag vid torka.
1 svar · 2,5k läst
M
Munkedal: Hej alla som råkar ha en gammal BOSCH Indego 10 fortfarande. Nu är det 4 e gången den är inne för att få en uppdatering eller rep av något obegripligt fel... Ja, ja vet köp en ny och bättre, men jag är inte riktigt där ännu. Trotts att den varit på besök hos Bosch i Danmark vill den inte hålla si innanför tråden på olika ställen, jag har märkt ut var den har spårat ur och
0 svar · 2,3k läst
E
etompau: Finns det så många överskottsfirmor kvar som säljer grejor från försvaret? En gång i tiden gick det att hitta prylar på Överskottsbolaget men dom existerar inte i denna from längre.
6 svar · 2,8k läst
Törnis81
Törnis81: En chansning är att du har växlat begränsningstråden.
4 svar · 1,5k läst
S
Stingray468: Ingen som provat eller har en idé?
3 svar · 1,3k läst
E
etompau: Buskar bör du gränsa av. Träd utan större rötter som sticker upp behöver inte gränsas av. Du anger startpunkt i meter längs guide, och hur ofta (i procent) som klipparen ska uppsöka startpositionen. Normalt vill man ha klipparens laddare vid den största klippytan.
3 svar · 2,5k läst
·
B
BjornSk: [citat] Hej! Himla smart knep med stenen som du ”grävde ner” :D(y) När svågern knackade bort överdelen på stenarna, använde han typ en kopparslägga då eller hade han något annat smart knep :thinking: (jag tror inte att jag har någon slägga... tänkte testa ditt tips, för jag har flera stenar som bara tittar upp lite grann)
36 svar · 6,4k läst
·
H
Husqvarna220Ac: [citat] Inget fel på det batteriet, men lätt att byta..
6 svar · 5,4k läst
B
Bogeymannen: Haha ja det har den här redan gjort!.
2 svar · 3,0k läst
prototypen
prototypen: Du kommer så småningom se var den ligger då klippare klipper XX cm utanför slingan. Stenarna är bäst att öa in. Protte
1 svar · 1,5k läst
·
E
etompau: [citat] Om man lämnar in en pryl på service så ska man kunna förvänta sig en fungerande produkt, testad och genomgången. Vad som orsakar det specifika felet är svårt att svara på, så här på distans. "Bara lyser" säger inte så mycket. Annars är det brukligt att man behöver generera ny slingsignal när klipparen har varit på service. Görs när klipparen står i laddaren och via
102 svar · 42,8k läst
·
B
BjornSk: [citat] Tack! Nu kan jag starta sågen :D(y)
6 svar · 2,1k läst
E
etompau: Att behöva skicka iväg en stor robotklippare är ju ingen höjdare. Bra emballage lär krävas samt en rejäl prislapp för själva transporten.
2 svar · 6,8k läst
S
STB: Långsam laddning är bra för livslängden på batterier. Helst skulle jag vilja se långsammare laddning än 90 minuter helt enkelt för att det blir mest ekonomiskt i längden. Hur stor andel av dygnet som roboten måste klippa på beror på gräsmattans storlek, robotens klippbredd, hastighet och gräsets växtkraft. Det kan alltså mycket väl duga med en relativt kort klipptid. Vill man
29 svar · 5,3k läst
·
T
Tw91: Min worx fungerar inte, det står att den är fångad, hur får jag den att fungera? Någon sensor som jag ska byta? Frontsensorn är det inget fel på den är ny.
0 svar · 2,8k läst
N
northernlight65: [citat] Hej. Har ingen direkt erfarenhet av just den modellen, har två Gardena av mindre modell men.... Lutningar, torrt/blött gräs samt hur mycket hinder påverkar jättemycket. Den jag har i stugan ( typ fotbollsplan) klipper mycket mer än den är ”specificerad” för. Tror det är lugnt för din del. Lycka till.
28 svar · 4,4k läst
·
M
Maximarcus: Om man vill slippa ha klipparen körandes på gången så skulle man kunna göra såhär.
3 svar · 1,7k läst
·
A
Abki: Vid problem så finns det en problemlösare som tar hand om en del problem. Välj rätt modelltyp först. https://service.witt.dk/service/se/Robomow/MS_RS_TS.aspx
69 svar · 53,7k läst
·
B
BjornSk: Tack allihopa för era goda råd! Nu tvekar jag inte längre, utan har jag tagit det nu väldigt uppenbara beslutet efter att ha läst alla fantastiska synpunkter i den här tråden! Nu har jag bestämt mig för en HQ 430X. Tack för alla goda råd om GPS, guidelina, terränghjul, dragning av BG-kabel runt lilla huset m.m. :D(y)
11 svar · 3,0k läst
·
E
eddiw: [citat] Perfekt! Tack så mycket! Underbart när man kan få så här snabba svar. Inser att de ju faktiskt står i manualen nu när du visar, men hittade inget när jag ögnade igenom den..:)
4 svar · 4,8k läst
·
Malohm
Malohm: Har bytt till ett nytt underrede och glömde ta kontaktnummer till kablar. Kan jag få hjälp med inkoppling av regnsensor, nödstopp, strömbrytare och höjdklippmotor. Har p9, p16,p17 och p2,p3.
0 svar · 2,7k läst
E
etompau: Din dragning av beg.kabel ser skum ut. Den bör/ska gå rakt ut från baksidan av laddstation. Testa med att sänka signalen från basstation till Min-läge. Från manualen: Det måste gå att lägga begränsningsslingan 1,5 m rakt ut till höger och vänster om laddstationen. All annan placering kan göra att robotgräsklipparen kommer snett i laddstationen och därmed få svårt att docka.
1 svar · 3,4k läst
·
E
etompau: [citat] Ja det ska ingå 10 m lågspänningskabel. Den kan du enkelt spika/fästa som du vill längs vägg etc.
3 svar · 2,4k läst
A
allemannen: Fick du någon ordning på det? Min beter sig lika
3 svar · 6,4k läst
·
M
Maximarcus: En sak man bör veta är också att en Worx av de nya modellerna inte kan ha laddstationen under t.ex. en altan. Eftersom roboten har laddkontakten på sidan så kör den längs begränsningskabeln och rakt in i laddstationen som står parallellt med kabeln. När den sedan ska ut ur laddstationen så backar den en liten bit, vrider sig 45 grader vänster och kör sedan framåt, över hörnet på
18 svar · 8,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.