Hej, jag har haft min Landroid i 3 år nu och är väldigt nöjd men har nu stött på lite patrull.

Mitt problem med min worx landroid M robotgräsklippare är att den säger att de är utanför arbetsområde när jag har slingan inkopplad till laddstationen. Men när jag kopplar in en provisorisk slinga som är mycket kortare så fungerar den. Jag misstänkte då att min ordinarie slinga var trasig någonstans och använde mig då av en tonsändare på slingan för att se så att signalen kom runt, vilket den gjorde. Frågan är om det är något känt fel ni känner till att laddstationen inte kan skicka en så stark signal så att den orkar tillbaka till laddstationen eller delvis avbrott på kabeln någonstans som gör att det inte kommer tillbaka tillräcklig signal.

Vill gärna inte slita upp signalkabeln och lägga en ny om det visar sig att det är fel på laddstation eller klippare, och vill heller inte lämna in den om det är så att det är slingan det är fel på.

Vad är det för kontaktuppgifter nu för tiden till verkstad för worx maskiner?

M miali skrev:
Hej, jag har haft min Landroid i 3 år nu och är väldigt nöjd men har nu stött på lite patrull.

Har samma problem och tror jag hittat felet. Problemet var att felet var sporadiskt. Ena stunden fungerar klipparen som den ska för att därefter go bananas i rabatten och avsluta stillastående "utanför arbetsområdet" fast den står mitt på gräsmattan.

Felet var att kabeln var skavd men inte av. Hittade felet genom att summerljudet blev svagare efter skavet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.