K
Kapten Bölja: Google maps var ju en bra ide, man slipper ju rita. Istället för skärmdump tycker jag att klippverktyget i Microsoft är smidigare och man kan ju i detta på ett smigt sätt rita ledningens dragning och göra andra markeringar direkt i urklippet
7 svar · 1,1k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: En 315 ska klara 40% utan terränghjul
11 svar · 2,2k läst
P
PatrickL: Har ett kit om någon är intresserad. https://www.byggahus.se/forum/threads/worx-batteri-ombyggnadskit-landroid-wg795e-type-2.343721/
0 svar · 2,2k läst
A
Alexn72: Som standard tror jag de inte brukar göra det.
6 svar · 2,8k läst
tttomten
tttomten: Låter som klipparen har svårt att få kontakt, prova att justera plattan och eller huset.
1 svar · 1,9k läst
F
frihamra: [citat] Hej, Vi har samma bekymmer och gjorde följande. Jag skaffade två st vattentåliga (båt) trevägskontakter (finns bl.a på ”Erlandssons Brygga” artikelnr. 05815) och gjorde en alternativ slinga. Med kontakterna kan jag styra vilken del som skall klippas. Kontakterna monterade jag på locket till vattentäta kopplingsdosor. Kopplingsdosorna placerades i sin tur i en plastburkar med
18 svar · 9,3k läst
·
K
khavsjo1: Hej, Min robotklippare går in i laddstationen och dockar men på menyn visas texten "Vänta..." som ej slocknar. Verkar inte gå över i laddningsläge. Please help!
0 svar · 1,0k läst
Tokslut
Tokslut: Så, fungerade det?
2 svar · 1,0k läst
·
JanneJanne123
JanneJanne123: Det är jag mer osäker på, har en gardena själv och den hittar hem ned guidekabel. För gardenan funkar det tack vare det bra att göra ett sådant avstick. Har precis gjort ett för att skydda nysått gräs efter ett grävarbete.
4 svar · 4,7k läst
·
P
Plutus: På min Meec så är det en boksymbol i displayen.
7 svar · 3,0k läst
G
golfgreen: [citat] Det var egentligen främst det sista jag var mest intresserad av, men jag kunde inte se att det stod nått om det på sidan. Jag gissar att jag kan få den markerad som stulen enbart genom att visa upp dokumentet som följde med, utan att ha registrerat mig?
2 svar · 1,8k läst
R
RH_Dreambox: Ja det är sannolikt ett kullager som har rostat ihop. Ena framhjulet på min Stiga 527 gick väldigt trögt när jag tog ut klipparen. Då jag plockade isär hjulet så var ett av de två lagren fyllt med rostig gegga som kom från en spårryttare som höll fast lagret. Efter en liten tripp till Biltema så kunde jag byta lagren i båda hjulen och montera nya spårryttare. Glöm bara inte att
1 svar · 4,4k läst
·
A
aekeberg: [citat] Stämmer bra! Har inte testat den funktionen själv men precis så funkar det. Har sedan två veckor installerat en Rob R600 på en gräsmatta som är ca 250m2 men ganska komplicerad. Funkar alldeles utmärkt så här långt och känns som klipp-prestandan räcker gott o väl. Kör tre kvällar i veckan o gräset hålls snyggt o kort! Såg att de rear den modellen på C&O för
9 svar · 2,4k läst
A
Användare314: Hmm, ja det där med försäkring kan säkerligen bli en klurig fråga. Man kanske får köra någon testrunda och se hur det går, så får man justera därefter.
3 svar · 1,6k läst
·
L
Lilhamme: Finns det inte att hitta på nätet. En sprängskiss eller liknande
1 svar · 1,4k läst
E
etompau: [bild]
3 svar · 1,2k läst
·
G
Gårdsboende: Jag har en Worx Landroid 1.0 men då den forumdelen inte är så aktiv längre ställer jag frågan i en ny tråd så får vi se. När min klippare går över min sluttning och klipper så viker den av nedåt och hamnar många gånger i nederkant av sluttningen, klippningen blir som i en båge. Detta resulterar i att den ofta blir kvar i nedre delen av trädgården då färden uppåt sällan är
0 svar · 817 läst
·
G
Gårdsboende: [citat] Ah! Har en liknande fast fiskars, brukar skicka sambon på jakt med den, ska komma ihåg att säga åt henne att där hjulen från klipparen gått, där låter du bli!
6 svar · 1,4k läst
G
golfgreen: https://www.byggahus.se/forum/threads/worx-ryobi-eller-gardena.342947/ eller https://www.byggahus.se/forum/threads/robotgraesklippare-mitt-livs-saemsta-koep.327374/ Kanske? Men annars kan du svara på följande korta frågor så ska jag ge dig ett korrekt svar ;) Hur stor är gräsmattan (exkl byggnader)? Har du lutande sluttningar eller annat komplicerat som ska klippas? Vad har du för absolut
1 svar · 826 läst
Mattias L.
Mattias L.: Svarar mig själv, jag löste det med deras tillbehör RoboZone och det fungerar utmärkt.
5 svar · 1,4k läst
Mr.Pink
Mr.Pink: Kort rapport: Köpte en billig fickradio på Kjell och kunde genom am-bandet hitta kabelbrottet (som egentligen inte var ett kabelbrott utan en slarvig lagning av ett tidigare brott). Tack för era tips!
7 svar · 2,2k läst
R
RalleB: Köp ett 3A batteri på eBay så är det inga problem med lång slinga eller klipptid. Original batteriet är på 1.5A har jag för mig.
3 svar · 1,6k läst
P
Putteworx: Det fungerade att byta till engelska!!!! Väldigt ologisk lösning, men stort tack! Nu vänder den utan att stänga av klippmotorn Vänder vid kollision och klipper vidare. (Lösningen kom i annan tråd)
1 svar · 7,2k läst
Demmpa
Demmpa: Jag kör med en Fibaro Universel binary sensor i laddstationen, på ena ingången har jag en standardmagnetkontakt på utsidan av laddstationen nära där klipparen dockar, på klipparen sitter en magnet. https://www.fibaro.com/se/products/universal-binary-sensor/
9 svar · 5,0k läst
R
rogjo2002: Det var trist :-), då får jag väl klippa själv ett tag :-)
2 svar · 4,2k läst
·
I
Indy68: Har ett problem med min Gardena. Får upp felkod 71 och så står det "lifted". Någon som vet vad det kan vara, har bytt kretskortet med lyftsensorn men fortfarande samma fel.
0 svar · 2,2k läst
E
etompau: Ställ dig frågan "hur ser AL-KO:s" track record ut", hur länge har dessa maskiner rullat på svenska gräsmattor? Säljare brukar jag inte se som något sanningsvittne.
1 svar · 3,0k läst
P
pjakesson: Tack tergo, precis ringt Claes och beställt.. Per
2 svar · 6,3k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Lyckas inte kopiera länken men det gick att googla Kolla första länken [bild]
1 svar · 9,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.