Robotgräsklippare
lajbans: Hej Du kan få köpa min laddstation för 308u. Vår klippare tog självmord men batteri i klipparen och laddstation är i bra skick Hittar du pris på laddstation online så kan jag hitta på ett pris från det plus frakt :) Andreas
BjornSk: [citat] Tack! Det där med app är väldigt lockande. Vad bra att du skrev att den är så nyttig, då får appnörden i mig lite mera motiv till det inköpet. Det vore ju grymt häftigt om den t.o.m. går att koppla till Google Home (nu eller i framtiden). Jag ska läsa på mera om appstyrning nu Tack för tipset om passagen. Jag ska kika på den tråden ikväll efter jobbet ! Hoppas att mitt
Maxwells demon: Klarhet till klarhet. Nu uppvisar den än mer ett intelligens. Hade tid att study his habits igår. Från att åkt från begränsningslinga till begränsningslinga tvärs över tomten så betar den av små områden i zonerna systematisk. Dvs åker fram några metrar och vänder i gräsmattan istället som tidigare vid begränsningslinga.
Peter2400: Jag har fyllt ett par sprickor i asfalten med Sika blackseal, håller bra och åldras som vanlig asfalt, https://www.hornbach.se/shop/SIKA-Black-Seal-300-ml/5182542/artikel-detaljer.html
Worx791: Hei. Har problemer med og få tastet inn pinkode på 791.E1 Noen ganger så må jeg trykke 20-30 ganger før tallet vil registreres. Andre tall virker med en gang. Etter restart, så kan mine tall virke, men tall som virket tidligere, virker ikke lenger. Har oppdatert til siste Firmware, 2.82, det hjalp ikke noe dessverre.( finner ikke noen nyere firmware på nettet?) Klipperen har ikke noen
vincent bradfer: Salut tout le monde Quelqu'un connaît-il la méthode de calibrage des capteurs de levage / inclinaison de la tondeuse robot Worx WG 795 type 1? Merci.
petterg: I dag startade den klippning i zon C, och den klarade passagen från C till B. Undras om den läste och förstod min klagan på svenska. Den har inte förstått min klagan på norska.
Beeta: Hej! Såg att några av er var nyfikna hur det har gått med rampen som jag byggde förra året. Såhär ser den ut nu: [bild] Här är en film när min robot går upp för den för att klippa på sekundärt område: [MEDIA=youtube]AzJPTlUWgQI[/MEDIA] Och en när han går ner igen: [MEDIA=youtube]euRNELo51BE[/MEDIA]
golfgreen: [citat] Ja, det är sant.
etompau: Tänk på att slingan som ska gå runt poolen även ska ha elektrisk kontakt med övrig begränsningskabel.
MichaelOberg: Nej tyvärr det har jag inte men ska prova koppla bort de och sen koppla på igen. Tack för tipset
golfgreen: Jag har inga goda råd för dina problem utan tänkte bara informera om att man mest läser om problem med Lyfco. Mitt tips är att försöka få pengarna tillbaka och köpa något annat. https://www.byggahus.se/forum/threads/lyfco-1600.345221/
golfgreen: [citat] Alla är klassade för +20% vilket antar gäller för enkla gräsmattor. Har du det så kan du nog riskfritt ta en 750. Varför dom valde att ändra modellen vet nog bara Gardena. Spontant ser jag inte nackdel med att den driver med framhjulen, om något så borde det vara bättre tycker jag.
Nötegårdsgubben: Ja, jag har haft det så över ett år utan att det varit något problem. Det finns säkert en minimal risk inblandad, annars hade de väl inte sagt att man inte ska göra så, men jag känner inte till någon som haft problem med det.
Lexington: Har börjat få lite problem med min 310a. Den kan köra som vanligt och plötsligt, mitt på gräsmattan, agerar den som om den kört på ett hinder, stannar och vänder. I natt hade den "fastnat" mitt på gräsmattan och i displayen står det "krocksensor blockerad". Tog av karossen och rengjorde alla krocksensorer från gräs. Startade igen men den beter sig likadant. Vad mer kan jag göra och
Dan_Johansson: [citat] Jag såg ett reklamblad där man marknadsförde en robotklippare med elstart, så varför inte? :crysmile: EDIT: För övrigt hade det ju varit rätt fräckt med en bensindriven robot som åkte till en tankstation istället för laddstation ... :)
Nilo4: Jag har en Honda miimo 520 årsm 15. Den har fungerat bra fram till ni 2019. Den stannade så fort den gick emot något och skalet rörde sig. Hittade felet idag, sladdarna till den vita kontakten under locket för höja o sänka klipphöjden. En av kablarna var av på grund av att höljet åker bakåt varje gång den stöter emot. Utmattningsskada helt enkelt. Kabeln satt kvar på kontakten men
golfgreen: Tyvärr har du nog slängt pengarna i sjön, det verkar inte finnas mycket positivt om den klipparen i forumet. https://www.byggahus.se/forum/threads/lyfco-w1750-wifi.344357/ https://www.byggahus.se/forum/threads/lyfco-e1600.300627/ Kolla om du kan lämna tillbaka den.
martin_skold: https://www.letmerepair.se/se/endcustomer här du kollat med dessa?
etompau: [citat] Guidebredd påverkar hur mycket klipparen varierar sitt avstånd till guidekabel. Önskvärt är att använda så stor bredd som möjligt för att undvika spårbildning. Det är korrekt att låta klipparen mer frekvent starta på det största klippområdet som ligger längst bort. Om du behöver ändra något lär du se det efter att klipparen har varit i drift under några veckor.
ravve007: Tack för alla svar, jag har nu dragit en slinga runt poolen och det blev bra efter lite pill :)
opqrst: Tack för svar! Ska testa och lägga om kablarna!
Joakim Alpsten: [citat] Det lät spännande. Har sett inställningen men aldrig mecklat med den! Tack för tipset
golfgreen: Jag har haft en Stiga 325 i 6 år och det finns ingenting som skulle få mig att välja en ny Stiga istället för den Gardena jag har idag. Skulle jag välja något annat är det Husqvarna eller McCulloch som gäller. Alla tre är i grunden Husqvarna. Kolla på en Gardena R160Li om du vill ha något billigare. Vet inte riktigt vilken modell av Husqvarna som klarar 1500 m2 så jag är inte helt
pergihint: [citat] Hej, Fick du någon lösning på detta - att fixa gyrot?
Gustav E: På i alla fall Husqvarna 430X kan man ställa in vinklarna den startar från laddstationen med (430X har dubbla guidekablar men förhoppningsvis finns samma funktion med utfartsvinklar på enklare modeller också). Då skulle du kunna ställa in en lämplig vinkel så den siktar på hålet till det smala området till höger. Sen kan klipparen följa begränsningskabeln hem om den inte hittar