1 533 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Vad tycker ni om Swedbank's Nya Internetbanken?
Som topic lyder, vad tycker ni om Swedbanks betaversion av nya Internetbanken?
Personligen tycker jag den är riktigt jobbig för ögat, rörigt, "tar stor plats" på skärmen osv.
Den gamla goda hederliga Internetbanken är vilsam för ögonen tycker jag och man får snabbt en väldigt bra översikt om man exempelvis har "Konton och lån - översikt" som startsida.
Där ser man varenda konto man har, bolån och osv. väldigt tydligt. Svart text på ljusgrå bakgrund, mycket vilsamt för ögonen.
Funktionsmässigt har jag inte utvärderat den men är såpass nöjd med gamla så jag kör på den så länge det går. Sen får man ju se om man byter bank rent av, för skillnaden mellan gamla och nya Internetbanken är såpass stor, att rent användarmässigt har det ju ingen betydelse ifall man byter bank helt och hållet.
Personligen tycker jag den är riktigt jobbig för ögat, rörigt, "tar stor plats" på skärmen osv.
Den gamla goda hederliga Internetbanken är vilsam för ögonen tycker jag och man får snabbt en väldigt bra översikt om man exempelvis har "Konton och lån - översikt" som startsida.
Där ser man varenda konto man har, bolån och osv. väldigt tydligt. Svart text på ljusgrå bakgrund, mycket vilsamt för ögonen.
Funktionsmässigt har jag inte utvärderat den men är såpass nöjd med gamla så jag kör på den så länge det går. Sen får man ju se om man byter bank rent av, för skillnaden mellan gamla och nya Internetbanken är såpass stor, att rent användarmässigt har det ju ingen betydelse ifall man byter bank helt och hållet.
Jag hoppade på betan när den kom men tröttnade snabbt på hur den fungerade, dvs sämre. Skickade synpunkter men fick sällan svar eller att man fortfarande utvecklade. Så de borde göra ett nytt omtag med den.
Så även jag kör på nuvarande version.
Så även jag kör på nuvarande version.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Mer eller mindre samma här faktiskt.AndersS skrev:
Hoppas de inser detta och börjar om från "scratch".
Låter ju tråkigt att den inte fungerar bra. Har testat både SHB och LF och deras internetbanker fungerar okej tycker jag, även om de inte är några skönheter. Det låter ju mindre troligt att de börjar om "på nytt" i ett projekt som redan har kommit så pass långt som dessa inlägg ger sken av. Det är väl mer troligt att de inte har lagt ner den energi som behövs på UX/usability som man bör göra med denna typen av webbappar.
Den bank jag retar mig mest på så är det avanza. Deras nya webapp fungerar värdelöst på mobiler och mindre surfplattor, iphoneappen fungerar okej, androidappen sådär och windows phone appen tog de bort helt och hållet.
Tråkigt att ni inte får feedback på era kommentarer.
/S
Den bank jag retar mig mest på så är det avanza. Deras nya webapp fungerar värdelöst på mobiler och mindre surfplattor, iphoneappen fungerar okej, androidappen sådär och windows phone appen tog de bort helt och hållet.
Tråkigt att ni inte får feedback på era kommentarer.
/S
Klicka här för att svara