Jag tänkte kolla vad folk tycker och tänker om spridningskollen.se som nu jagar fildelare.
Och vad gäller vid ev krav?
Det verkar väldigt luddigt det här och känns mer som ett "lätt" sätt för juristerna att tjäna pengar.
Den här proffessorn verkar vettig:
http://www.dn.se/ekonomi/det-har-ger-sa-mycket-badwill/
Och vad gäller vid ev krav?
Det verkar väldigt luddigt det här och känns mer som ett "lätt" sätt för juristerna att tjäna pengar.
Den här proffessorn verkar vettig:
http://www.dn.se/ekonomi/det-har-ger-sa-mycket-badwill/
Hela idén bygger ju på att folk ska betala för de inte vågar stå emot. Exakt samma princip som bluff-fakturor-företag har. Så hela idén är rutten rakt igenom. Och har de verkligen fått ut 2000 ip-adresser genom domstolsbeslut? Eller står vissa bredbandsbolag där med öppna böcker för dem att kolla i?
Tycker det är värdelöst intiativ av en övergirig alltför konservativ bransch
Blicka istället på de befintliga streamintjänsterna om man vill knäcka piratebay, dreamfilm etc
Tror folk är villiga att betala mera om utbudet ökade drastiskt.
Jag har inte laddat ner något sen jag skaffade Netflix
Dreamfilm / swefilmer är nödlösning om det inte finns något annat alternativ
Det som pirattjänsterna erbjuder samtidigt ett utbud som kapitalisterna inte vill ha för att för få vill betala för det/ svagt intresse så det är ändå ett bra alternativ till att bevara gammal kultur
Blicka istället på de befintliga streamintjänsterna om man vill knäcka piratebay, dreamfilm etc
Tror folk är villiga att betala mera om utbudet ökade drastiskt.
Jag har inte laddat ner något sen jag skaffade Netflix
Dreamfilm / swefilmer är nödlösning om det inte finns något annat alternativ
Det som pirattjänsterna erbjuder samtidigt ett utbud som kapitalisterna inte vill ha för att för få vill betala för det/ svagt intresse så det är ändå ett bra alternativ till att bevara gammal kultur
Man kan bara älska Jon Karlung och hans Bahnhof...
http://www.dn.se/ekonomi/sajt-for-jakt-pa-fildelare-hart-ansatt
http://www.dn.se/ekonomi/sajt-for-jakt-pa-fildelare-hart-ansatt
Jag blanda ihop det med beloppet. Mellan 500-1000 adresser gäller det enligt DNMikael_L skrev:
http://www.dn.se/ekonomi/kravbrev-ska-skickas-till-fildelare-i-sverige/
Att skicka ett krav på detta viset, till någon som inte har en skuld till en, är väl knappast tillåtet. Lägger man därtill att man tänker stämma personen i fråga om man inte betalar, så blir det väl olaga hot på samma gång.
Hur fasiken ska jag kunna veta om någon av alla de som är här och använder vårat bredband laddar ner något?
Skulle jag få ett sådant krav, kommer jag seriöst att överväga en polisanmälan.
Hur fasiken ska jag kunna veta om någon av alla de som är här och använder vårat bredband laddar ner något?
Skulle jag få ett sådant krav, kommer jag seriöst att överväga en polisanmälan.
ThePirateBay är igång precis som alltid så det delas nog en del. När utbudet på netflix är lika bra som typ Spotify så tror jag det olagliga kommer försvinna. Men det kommer för sent till Sverige, saknas säsonger och liknande.
Musik har jag inte laddat sen Spotify kom.
Musik har jag inte laddat sen Spotify kom.
Det handlar egentligen av någon form av förlikning vilket är helt lagligt, men beroende på hur detta brev är utformat och vad man egentligen medger kan man sedan även om man betalt bli åtalad för brott.
Fortfarande konstigt att filmbranschen fortfarande jagar sina största kunder som är fildelare enligt många undersökningar.
Jag hoppas att ingen betalar och att alla bestrider detta till domstol där dom även måste bevisa användaren bakom datorn och inte bara ägaren av internetabonnemanget.
Fortfarande konstigt att filmbranschen fortfarande jagar sina största kunder som är fildelare enligt många undersökningar.
Jag hoppas att ingen betalar och att alla bestrider detta till domstol där dom även måste bevisa användaren bakom datorn och inte bara ägaren av internetabonnemanget.