Byggahus.se

Beroendeframkallande - ett varningens ord

1. R
    Medlem Nivå 8
    Nu sitter man här i "långtbortistan" och har inte tillgång till vare sig snickarbod eller annat som man kan fly till och pyssla med som avkoppling. Vad händer då ? Jo Log in på Byggahus naturligtvis...

Jag har varit inne på forumet en tid och desto mer man läser, och desto mer man lär sig, och desto mer man inspireras och får ideer från - desto mer beroende blir man av att hela tiden hålla sig ajour med vad som sägs och vad som händer här. Jag hade aldrig i livet trott att jag skulle bli SÅÅÅ beroende av ett forum, men ärligt talat så är jag så imponerad av alla dessa kunniga erfarna människor (ingen nämnd och ingen glömd) som så villigt delar med sig av kunskap, erfarenheter och tips som gör det lättare för oss andra att komma vidare i vår hobby (säkert för en del yrkesfok också). Även om vi som jag inte har tummen mitt i handen blir det till en "skola" där vi lär oss massor baserat på erfarna yrkesmäns erfarenheter, tips och yrkeskunnande.

Inte nog med detta, det gör ju också att verktygsarsenalen ökar i omfång. Hur går det att udvika när man hela tiden ser nya möjligheter? Som någon nämnde i nån tråd nånstans - Den som har flest verktyg när han dör vinner...

Med detta vill jag bara säga - TACK alla ni där ute för allt ni bistår med, alla ni som är så kunniga och så villiga att dela med er. TACK för alla tips, ideer och rekommendationer. Men bara för att knyta ihop säcken med avslutningen och inledningen måste jag bara höja ett varningens ord. Den som börjar här på Byggahus riskerar att inte kunna sluta...

Ber om ursäkt för långt inlägg

TACK
    /Thomas

2. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Vadå svårt att sluta? Vad menar du?

• Laddar…
  3. R
    Medlem Nivå 8
    Omöjligt att sluta. Det blir ett begär. Är inte det samma som beroendeframkallande? Dock inte några negativa biverkningar såsom alkohol, droger aller annat. Enbart positiva förveklingande upplevevelse. :wow:

• Laddar…
  4. mattiasp
    Moderator · Nivå 17
  5. R
    Medlem Nivå 8
    skönt att veta att jag är långt ifrån ensam (vilket jag allaredan förstått). Tyvärr hittade jag inte mattisp's tidigare tråd. I såfall kunde jag fiortsatt i samma anda. Slutade röka för 25 kg sedan men ser inga liknande problem med detta forum, snarare tvärtom

6. B
    Medlem Nivå 6
    😂😂😂👍🏼

Veteranerna 😀

Förstår dig TS, har inte varit medlem länge alls - men tänker varje dag flera gånger i stil med "det måste jag ta kort på å fråga på byggahus" eller "hur går d för den som frågade det på byggahus", eller måste komma ihåg "att köpa hygrometern så jag kan berätta värdet på byggahus sen" 😅♥️

Ni är vännen jag aldrig haft - var har ni varit hela mitt liv 😝

Redigerat 15 okt 2016 16:47
    • Laddar…
  7. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
    Jo jag förstod det. Mitt 21113-nde inlägg skulle läsas med viss ironi.

EDIT: och det ska även detta inlägg göras.

Redigerat 15 okt 2016 18:27
    • Laddar…
  8. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Jag har en bra medicin att ta till när forumberoendet blir för starkt:

Skriv lite elakheter riktade mot folk som har tydligt visat sig känsliga för kritik.
    Krydda gärna med lite ovidkommande kringsnack.

Vips, så är du/ni avstängd på en månad.
    Been there, done that, got the tshirt :cool:

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    Tshirt.jpg

Det är inte hundraprocentigt dock, man kan fortfarande gå in och läsa anonymt.
    Men det är ju som att dricka alkoholfri vodka :p

• Laddar…
  9. buspojken
    Renoverare · Nivå 9
    Välkommen hit, här finns en enorm källa med kunskap som de bara är att suga i sig

10. Dalbotös
    Medlem Nivå 11
    När skall inte dina inlägg läsas med ironi?

11. MathiasS
    Medlem · Nivå 25
  12. B
    Medlem Nivå 6
    Hihi så klockrent!

13. B
    Medlem Nivå 6
    Kan man fortsätta dricka alkohol efter att man varit alkoholist? (senaste frågan inom beroendevården hörde jag..)

Alkohol med måtta ansågs ju som medicin både förr å nu...många sår och halsar tvättar d rent..

Och din medicin var jag nära att göra redan tidigt innan jag förstod forumreglerna lite bättre - glad att jag fick en andra chans!

Mitt tips är att skriva något halvkorkat om något ämne långt utanför sin kunskaps bekvämlighetszon och vänta tills man inte kan redigera/radera kommentaren - då kan jag nästan bli röd om öronen bakom skärmen och vågar inte gå in å titta på svaren = håller mig borta lite 😜

• Laddar…
  14. galento
    Medlem · Nivå 9
    Ja precis,sen är man ju medlem på många andra ställen också så tittandet här kan
    ju bli lite i perioder.

15. D
    Medlem Nivå 4

Där slog du huvudet på spiken!

Dom har absolut varit livräddare här på forumet! Nåja, husräddare i alla fall...
    Jag kanske inte har yttrat mig eller frågat så mycket men jag har läst desto mer. Och lärt!
    När jag har en fråga - och dom är många, novis som jag är - så gör jag en sökning på ämnet och hittar nästan alltid en massa bra svar i olika trådar.

Nu ska jag göra en sökning på saltad faktura och kommer säkert att få mitt svar den vägen.

Instämmer med Thomas: TACK alla som gör livet lättare för nybörjaren.
    Och TACK för allt tålamod med kanske lite korkade frågor!

• Laddar…