2 604 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Vilka månadsslut är det minst kul att betala räkningar?
Helårsfaktura februari-februari i mars med 60 dagars betalningstid kombinerat med brutet räkenskapsår i månadsskiftet juni/juli. Då blir det bara en fakturasväng för föreningen och ni borde ha fått in alla pengar sista juni. Vill man vara extra snäll kan man skicka ut en halvårsprognos på fakturan i augusi så folk vad fakturan kommer att landa på ett halvår senare.
Vad kostar det för föreningen att hålla på med fakturering? Vill medlemmarna betala för det? För egen del tycker jag att det är drygt att få för många fakturor. Hellre några få stora.
Vad kostar det för föreningen att hålla på med fakturering? Vill medlemmarna betala för det? För egen del tycker jag att det är drygt att få för många fakturor. Hellre några få stora.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är väl inte en affärsverksamhet i vanlig mening om jag fattar det rätt.KnockOnWood skrev:
Är det inte en förening där alla medlemmar kan rösta för både styrelse och olika betalningsmodeller?
Visst kan man rösta bort en styrelse, och en medlem har under vissa omständigheter rätt att få en fråga behandlad på en stämma. I praktiken är det dock annorlunda, eftersom det aldrig finns någon frivillig till kassörspostenroland53 skrev:
Klicka här för att svara