1 581 läst ·
14 svar
2k läst
14 svar
Blockets login
Hej,är det någon här som fördjupat sej i hur mkt uppgifter som Blocket
sparar om användaren egentligen
?
https://www.blocket.se/personuppgiftspolicy.htm
Som många andra har Blocket varit en favorit men det finns ju andra
ställen också.
sparar om användaren egentligen
https://www.blocket.se/personuppgiftspolicy.htm
Som många andra har Blocket varit en favorit men det finns ju andra
ställen också.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej, det har aldrig fallit mig in att skapa ett konto där. Vad skall jag ha det till?
Men finns det så många köp- och säljsajter med samma utbredning här i vårt avlånga land.
Men finns det så många köp- och säljsajter med samma utbredning här i vårt avlånga land.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Exakt vad för information är du rädd sparas?galento skrev:
Ser väll inga fel i att regga sig på blocket där folk faktiskt gör affärer.
Du reggat dig här på byggahus utan problem?
Nä man kanske överreagerar på detta,har läst lite olika om att både
internettrafik och mail kollas.
Blocket har ju i många år varit ett "dagligt beroende".
I alla fall så kan man avregga sej när man är inloggad under inställningar
om man skulle vilja göra det.
internettrafik och mail kollas.
Blocket har ju i många år varit ett "dagligt beroende".
I alla fall så kan man avregga sej när man är inloggad under inställningar
om man skulle vilja göra det.
Det är väl bara att köra två olika webbläsare, om du är orolig?
Tex logga in Blocket på Chrome och allt annat på tex Firefox. Då loggas enbart det som händer på Chrome och eftersom det bara är Blocket du använder där, blir det inte så mycket.
Tex logga in Blocket på Chrome och allt annat på tex Firefox. Då loggas enbart det som händer på Chrome och eftersom det bara är Blocket du använder där, blir det inte så mycket.
Man loggas ju överallt, bara nojjigt att sitta och oroa sig över det. Fick tex ett meddelande på min telefon att jag parkerat bilen på jobbet häromdagen, bra att veta så man inte glömmer att man åkt dit.
Ja du har nog rätt,bara dumt att fundera på detta.Ja de va ju tur att du fick reda på att du var på jobbet.Stefan N skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Detta kan kanske vara intressant för trådskaparen (och andra)
http://www.nyteknik.se/digitalisering/ai-ska-halla-koll-pa-blockets-annonser-6791252
http://www.nyteknik.se/digitalisering/ai-ska-halla-koll-pa-blockets-annonser-6791252
När jag läste personuppgiftspolicy så insåg jag att de mesta som stod där händer även på andra sidor bara att många sidor inte specar det som blockets text i länken.
Tex vilket operativsystem vi använder, webläsare, ipadress, info som vår dator ger ut gratis kan man väl säga.
Man skrämmer upp folk i media, en del är så rädda att de aldrig knappt vågar använda datorn pga något kan läsas eller sparas av sidan man besöker där man reggat ett konto.
Jag är inte orolig för blocket, i så fall mer för andra sidor som ibland helt saknar tex adress och kontaktinfo.
Tex vilket operativsystem vi använder, webläsare, ipadress, info som vår dator ger ut gratis kan man väl säga.
Man skrämmer upp folk i media, en del är så rädda att de aldrig knappt vågar använda datorn pga något kan läsas eller sparas av sidan man besöker där man reggat ett konto.
Jag är inte orolig för blocket, i så fall mer för andra sidor som ibland helt saknar tex adress och kontaktinfo.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag tror att det bästa man kan göra för att känna sig säker,
är att ha rätt lite pengar på sitt transaktionskonto (dvs det konto man betalar via nätet från).
Efter löneutbetalning, flytta pengarna till ett annat konto.
Allt mer än t.ex. 5000 kr för dagligt bruk.
Konton kan man ju ha "anonymt" hur många som helst hos sin bank.
Och pytsa tillbaka lite lagom när det behövs till transaktionskontot.
Då kan man ju i alla fall inte bli rånad inpå bara skinnet,
om någon illvillig nätkontakt försöker sno allt man har.
Sedan om folk vet vilket skonummer eller födelsedag man har: So what?
är att ha rätt lite pengar på sitt transaktionskonto (dvs det konto man betalar via nätet från).
Efter löneutbetalning, flytta pengarna till ett annat konto.
Allt mer än t.ex. 5000 kr för dagligt bruk.
Konton kan man ju ha "anonymt" hur många som helst hos sin bank.
Och pytsa tillbaka lite lagom när det behövs till transaktionskontot.
Då kan man ju i alla fall inte bli rånad inpå bara skinnet,
om någon illvillig nätkontakt försöker sno allt man har.
Sedan om folk vet vilket skonummer eller födelsedag man har: So what?
Hej,vi har sen många år tillbaka ett speciellt konto och bankkort som vi
använder vid nästan all internet handel,och flyttar över den aktuella köpesumman
till detta konto strax före man avslutar affären på internet.
Har fungerat mkt bra,detta bankkort är även kopplat till Paypal som funkat bra.
Köpte t.ex lite saker av en privatperson i USA några veckor sen och vi använde
Paypal för penning transaktionen till honom.Och detta var mkt enklare än att sköta
detta via banken med IBAN nr.
använder vid nästan all internet handel,och flyttar över den aktuella köpesumman
till detta konto strax före man avslutar affären på internet.
Har fungerat mkt bra,detta bankkort är även kopplat till Paypal som funkat bra.
Köpte t.ex lite saker av en privatperson i USA några veckor sen och vi använde
Paypal för penning transaktionen till honom.Och detta var mkt enklare än att sköta
detta via banken med IBAN nr.
Klicka här för att svara
