K
Kalmarkille: Jag har kikat runt lite på tradingrobotar o undrar om det är någon här som har en längre tids erfarenhet av en eller flera sådana? De flesta skeptiker brukar anföra ungefär: "om de vore så bra, skulle säljarna av systemen vara miljardärer nu o knappast behöva sprida budskapet vidare". Sann logik, kan jag tycka...men samtidigt om man kikar på https://www.myfxbook.com/ - där
0 svar · 503 läst
H
Harald Blåtumme: [citat] Jag betvivlar starkt att staten har för avsikt att kompensera konsumenterna för detta. Dessutom, energiinnehållet i E10 är ca 1,8% lägre än i tidigare E5 95 oktan så den ökade bränsleförbrukningen käkar upp en del av den tänkta reduceringen av CO2. Svenska folket har blivit vana vid ”automatiska” smyghöjningar av drivmedelspriser via skatter och man räknar kallt med att
50 svar · 2,9k läst
·
karra
karra: [citat] Vi är relativt öppna med hela processen och har ett IG-konto där vi skriver mycket, ser hur många som kämpar och har kontakt med några därigenom, nu behövde jag bara ventilera i ett eget forum. Vi är relativt öppna gentemot omgivningen också, men just nu behövde jag ventilera utan att det påverkar min fru i processen att få fram fruktbara äggceller (vill minimera
4 svar · 1,6k läst
S
Stefan_R: Tack för alla tips och råd! Igår hittade jag den här och har beställt två st. I nästa vecka märker jag om de passar :) https://bjprace.se/el-och-elektronik/tandsystem/tandkablar/tandhatt-spole-90-grader/
20 svar · 6,3k läst
·
janwide
janwide: Skönt att mina tankar verkar stämma även ute i skogen (y) Hoppas nu bara att jag får värdena att stämma när jag stoppar in de riktiga värdena i din ekvation. Jag måste minska vikten bak i mitt bygge så nu håller jag på och slänger ut allt som sitter löst och väger och har mig!
4 svar · 1,8k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Den här tråden har spårat ur i politiska diskussioner så jag stänger den. Jag gjorde ett tappert försök att rensa bort politiska kommentarer men gav upp på sidan 11 - det är ett för stort jobb. § 4.8 Diskutera politik Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket
413 svar · 20,1k läst
·
Dan1891
Dan1891: [citat] Jo, så är det normalt på alla styrlager till cyklar, tror jag aldrig sett ett utan den brickan som är rotationslåst. Annars är det ju väldigt svårt att justera lagerspelet på något vettigt vis.
7 svar · 2,2k läst
·
D
Daniel 109: Grundinställningen är reglaget på växel 4 och vajrarna sträckta men utan att dra ut kedjorna.
5 svar · 2,1k läst
·
A
anis16: 65nm har vart den som påverkats mest som nod men sedan är det mycket mycket trångt vid kapsling oavsett vilken nod sanden blivit etsad i. Sedan hjälper det inte att kapselhusen ligger i länder som nu har haft flera nerstängningar, exempelvis Thailand och Malaysia. En wafer kan ju gå från Taiwan-Singapore-Korea-Thailand-Philipinerna innan det är en färdig IC-krets.
59 svar · 5,6k läst
F
Fredrik_Lerum: Jag har haft en 2001a i 7 år nu, väldigt tillförlitlig sen kanske inte den mest spännande eller bensinsnålaste bilen man kan äga. Men är inte omöjligt att nästa bil blir en crv modell nyare
6 svar · 1,6k läst
imported_Benno
imported_Benno: Skaffa boken "Superfixaren" av Gavin Kennedy. ;)
27 svar · 45,3k läst
F
Frågan: [citat] Tackar för erbjudande! Faktiskt 4 bojstenar. Men ingen boj :crysmile: ...och inte heller någon båt som behöver boj för närvarande men det kan ju ändras.
26 svar · 8,6k läst
·
M
MB1715: Någon som byggt detta hus ? Vad har priset legat på om man räknat bort tomt kostnad ?
0 svar · 793 läst
P
Anonymiserad 433451: man ska vara klar över att halmen för vissa djur måste klara och hålla en viss kvalitet.. Den halm som hittills blivit gjord här är svart prickig... Den duger inte för mjölkproduktion.. köttdjur ja men inte mjölkdjur.. Men tillbaka till pastan... tomater, lök, vitlök, Oregano, svartpeppar, salt.. en nypa socker... vatten.. Lite citronjuice.. koka ihop... mmm passar utmärkt till de
19 svar · 1,6k läst
pacman42
pacman42: Hittade denna (betal)artikel som dock får en att tänka ännu mer: https://norran.se/nyheter/artikel/forhistoriskt-fynd--krokodilrygg-visade-sig-vara-2-300-ar-gammal-det-sag-jag-direkt-jag-sag-den/lqyq311r [citat] [citat] [citat] Med tanke på detta så kanske inte fiberbankarna ruttnar särskilt snabbt. Särskilt inte när de är flera meter tjocka.
6 svar · 955 läst
J
JohanLun: Så var det dags igen för kronfågel, fast denna gång med annan VD. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jx6pqm/kycklingarna-plagas-pa-vag-till-kronfagel
529 svar · 17,2k läst
·
P
Anonymiserad 382559: [citat] Hade en Solex moped för länge sedan. Den var min morsas från början. Tillverkad i Frankrike och hade framhjusdrift. Superbra och supersmart. Förbrukade i princip ingen bensin alls kommer jag ihåg. Enormt driftsäker. Startade alltid för man trampade igång den. Tog bensinen slut så trampade man sig fram.
25 svar · 6,1k läst
·
H
Hallerudsbo: [citat] det var møller bil i Norge. De som är förhandlare av vw bilar som gjorde det åt oss. Vi hade problem med lägre batteri spänning på vintern då man kör med mer förbrukare på. Ska bli kul att se nu i vinter om det blir bättre. Isåfall har vi över 30 bilar till som ska göras om
66 svar · 10,8k läst
·
P
Anonymiserad 433451: jag fick in en lie idag.. var väldigt sliten i skicket.. Men jag tog en sliprulle och satte i skruvdragaren.. slipade upp en fin skärpa med denna.. Sedan kunde jag fixa till det sista med brynet.. (y) så för den som inte kan slipa korrekt från första start så går denna metoden fint.. (y):cool:
24 svar · 4,0k läst
·
J
JohanLun: [citat] I exemplet med min bil jag hade 2007-2013 så hade jag räknat värdeminskning men inte nån slags kalkylränta på det jag låg ute med. Jag köpte bilen billigt och tog inget lån. Jag fick inte speciellt mycket för den heller när jag sålde. Jag tror värdeminskningen var ca 10.000 kr / år. Försäkring 5.000. Service varierade, sista åren gjorde jag den nog själv (bara oljebyte).
37 svar · 13,8k läst
Hep
Hep: Stockholm är stort och fullt av forummedlemmar. Du borde enkelt kunna åka förbi någon som har större klinga och kapa där, om ingen kommer med någon enklare lösning. Här i Vallentuna finns en kap med 260 mm klinga om du tror det räcker och är i rätt område. Säg till om det är intressant. Annars fins det säkert andra som har närmare dig, var det nu är.
5 svar · 912 läst
Per Eskilsson
Per Eskilsson: [citat] Nu har jag skapat ett delforum som heter Laddboxar & Elbilar. Jag har flyttat dit några trådar som är relevanta, men har inte hunnit flytta alla än.
4 svar · 740 läst
·
C
cpalm: [citat] eBay har alltid varit katastrof när det gäller företag på köparsidan. De har inte haft någon funktion för att hantera EU-moms heller. Det är nog helt enkelt inte en särskilt intressant målgrupp. För B2B-handel verkar det vara rätt vanligt att man gör upp affären utanför eBay.
10 svar · 1,3k läst
K
knipo: [citat] Om du skall bygga en a-traktor på den bilen så hör gärna av dig via pm om du vill ha tips o råd. Jag har precis byggt en av en likadan, en V70 bensin från 01. Det är egentligen inga konstigheter men det finns vissa saker att tänka på. Dels med vikt, men även, eller främst, med strypningen, beroende på hur du tänkt att göra där. Vissa saker har visat sig efter
16 svar · 37,5k läst
·
Isakare
Isakare: Kallas tjära, kallasfalt mm. Det är bitumen, alltså bindemedlet i asfalten vi har på vägarna. Formen säger att det varit en säck, men pappret är borta. Smältes i en tunna med gasol under och användes bla utvändigt på källarväggar.
8 svar · 4,1k läst
·
Ole Utne
Ole Utne: [citat] Jäklar igen! Tack för varningen :surprised:
6 svar · 2,3k läst
·
Totte_S
Totte_S: Annars ett bra läge att omförhandla räntan… Begärt 0,10 under personalrabatten
3 svar · 1,2k läst
P
PurreP: [citat] Inget wifi i stugan...
762 svar · 99,1k läst
·
B
b_hasse: Jag är helt glasögonfri efter gråstarroperation med multifokala linser. Jag är 50+ och ser bättre än jag någonsin gjort sedan ca 15 års ålder. Jag ser bra från 30 cm till oändligt.
5 svar · 2,1k läst
D
Danii KD: Tack, hoppas den klarar sig, men då kan jag alltid skylla på det om det smakar skit :p
5 svar · 765 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.