Såg att Anticimex sålde lockmedel för möss, så ringde dom och ville handla men fick inte då de inte släppte in någon under Coronapandemin.

Men den kvinnan rekommenderade Nutella i fällorna, och sa att det var minst lika bra som deras lockmedel om inte till och med bättre.
Nutella tycker jag fungerar bättre än mjölkchoklad, kletigt och det drar till sej mössen bra! (Även om chokladen fungerat mycket bra)

Vill man vara extra noga så ska man inte hantera fällorna barhänt var hennes andra tips, så jag använder latexhandske och det verkar göra skillnad att de är mindre skeptiska mot fällan.

Tredje tipset var att flytta fällorna, låt de inte stå på samma plats vecka in och vecka ut.
Räcker att flytta dom bara nån dm när det börjar sluta fånga för att det ska börja gå möss i fällan igen.

Har blivit markant mindre med möss sen jag började med ovanstående, Lycka till !!

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Jag betar med ädelost på tub denna höst, inte verkar mössen nämnvärt brydda att datumet på osten är utgånget då jag fått fångst i 2 av 3 fällor.

Låter kanske konstigt men våra möss verkar älska vitkål då det har fungerat mycket bättre än allt annat jag provat. Har fångat många med det, en gång så fort så att jag hörde en fälla slå igen medans jag gjorde iordning fälla 2 i närheten
Våra möss är upp till dryga dm långa + svans så musfällor fungerar inte

M Marcus-AA skrev:
Vadå vadå, det är det helt enkelt.

”I enlighet med jaktförordningen 41 § och 12 a§ gäller följande: 41 § Vilt får inte sättas ut i frihet om inte annat följer av 12 a §. Naturvårdsverket får meddela föreskrifter eller i det enskilda fallet besluta om undantag från första stycket. 12 a § Vilt som har fångats i fångstredskap skall vid vittjningstillfället omedelbart avlivas eller återges friheten.

Det är således Naturvårdsverket som kan besluta om undantag från kravet i 12 a § om avlivning eller frisläppande direkt enligt 15 § jaktförordningen. Det är också Naturvårdsverket som beslutar om frisläppande av vilt enligt 41 § jaktförordningen. Det är däremot Jordbruksverket som hanterar frågan om transport av djur.”
OK. Man verkar inte ha tänkt riktigt.

H
M Myckling skrev:
Hur kan ni lägga prima godis i musfällorna? Lakrits ska njutas med ett glas rött.:cool:
Har man möss inne kan det bli en prioriteringsfråga tills problemet är löst. :geek::rofl::crysmile:

Jag hittade en gammal ölkorv med passerat bäst-före-datum i skafferiet. Den fungerar utmärkt i musfällan!

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.