Tjena.
Tänkte starta en tråd där vi kan dela med oss av riktigt bra filmer.
Själv brinner jag mest för Action och Thriller. I grund och botten är effekterna och ljudet viktigast för mig. Huset ska skaka när man tittar på film. Gärna med bra musik i.

Har någon tips på "feta" filmer så tipsa gärna.
Handling är inte viktigast, underhållningen är.

En liten lista på liknande filmer jag är ute efter:

Expendables 1-2-3
xXx
Banlieue 13 Ultimatum 👍
Blade filmerna
Fast & Furious serien
Bourne serien
Drive Angry
Reel Steel
X-Men serien
Marvel filmerna
Hitman
Transporter filmerna
Crank 1-2
Taken
Shoot em Up
Domino
Takers
Book of Eli
Blood and Bone
V for Vendetta 👍
Colombiana
Law Abiding Citizen 👍
 
Redigerat:
  • Gilla
Byggmarodören
  • Laddar…
Pacific Rim
Edge of Tomorrow
Equilibrium
Boondock Saints
Kick-Ass (2)
Watchmen (egentligen allt från Zack Snyder, men resterande filmer han gjort är lite för tråkiga för att vara underhållande)
the Rock (allt från Michael Bay, men mycket av det är bara snyggt och dumt)
Pirates of the Caribbean (1-4)
Harry Potter, Bilbo och Sagan om Ringen

Knight and Day
RED (1-2)
 
Alla de är riktigt bra filmer. Equilibrium är riktigt fet. Just nu tittar jag på London has fallen och det verkar lovande :)
 
Transformers 1-4
Oblivion
Serenity
De nya Star Trek filmerna
Snatch
John Wick
The Equalizer

Finns så sjukt mycket bra film!
 
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Rocknrolla
5:e Elementet
Shooter
Inception
Batman Begins + TDK + TDKR
 
Samtliga tarantino-filmer? Pulp, killbill, django
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
För den sim gillar när det fladdrar i byxbenen rekomenderas även Ruby, lite stridsvagnsaction. Kaliber 50 dunkar fint.....
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Självklart finns det massor med bra film. Hade jag skrivit ner alla i mitt inlägg hade jag skrivit fortfarande :). Mata på med fler tips, jag har sett alla hittills. Om ni kan överleva franskan måste jag rekommendera Banlieue 13 Ultimatum. Den kör man helst med lite för hög volym :)

P.S London has fallen var rätt bra 👍
 
D
Du gillar nog:

Oblivion
Inside man
Man on a ledge
Source code

Speciellt Inside man och Man on a ledge. STRONK!

Men.... ska inte du renovera elle???!?!?! ;)
 
D
Limitless
The game
Mission impossible 1-5
Now you see me 1-2
Deja vu
Shooter
Contraband
Snitch

Tittar typ bara på "smarta thrillers" nuförtiden. Alltså filmer där man inte kan gissa plotten, utan blir lurad hela tin, men först på slutet fattar man och går därifrån med en "aha-upplevelse"

The illusionist
Sherlock holmes
The prestige

Är exempel på filmer där ovannämnda kriterier stämmer :)
 
Tack för tipsen. Har sett alla där med ;). Now you see me måste passa in på den plotten. The Prestige är riktigt bra :)
 
D
aa. har du sett tvåan med? :) riktigt bra :D
 
Den enda jag inte sett av tipsen är Serenity och The Game, så det ska jag göra.

Lite fler filmer i min stil:
Terminator Genisys (egentligen alla)
Hurt Locker
Man on fire
2012
Day after tomorrow
I Robot
Gamer
 
Redigerat:
danpih skrev:
aa. har du sett tvåan med? :) riktigt bra :D
Har inte fått tag på den i bra kvalité, men jag letar.

Har du sett Law Abiding Citizen? Den borde passa din smak ;).

Ikväll ska jag se 13 Hours :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Saknar
EX Machina
Deadpool
Chappie (om man gillade District 19)
Salt
På listan
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.