richardtenggren
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag kör en Oster 97 till både skägg och hår sedan många år tillbaka. Byggd som en pansarvagn och klipper fan stålull som om det vore smör.

[bild]
Jag köpte ett keramiskt blad som jag tänkt använda, nu fanns inget annat, men största fördelen lär vara att det inte blir lika varmt :)

Kör också en 97a :)

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Jag har ju en Remington (nån hipster deluxe med tillhörande glansborste av vildsvin) inte för att det är en superbra produkt utan för att det var den enda jag hittade som hade en ställbar klipphöjd över 30 mm? Tror den ligger på närmare 60 mm? Det betyder att jag kan få en mjuk övergång från tinningarna (~4 mm) ner till hakan (strax över max) utan att egentligen behöva oroa mig för att slinta och göra fel.
Men det är klart. Har man bara 10 mm rakt av hela vägen runt som mål så är ju kraven lite annorlunda...

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag kör en Oster 97 till både skägg och hår sedan många år tillbaka. Byggd som en pansarvagn och klipper fan stålull som om det vore smör.

[bild]
Dom där kan man byta kol i motorn till har jag för mig via plastplupparna.

Düsseldorff
A Andy78 skrev:
Dom där kan man byta kol i motorn till har jag för mig via plastplupparna.
Yes, precis! Ser man bara till att byta kolborst i tid så håller maskinen en livstid.

Edit: Det är inte plast, det är bakelit. :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.