Byggahus.se

Ångrat mig

1. A
    Medlem · 35 inlägg
    Hej fina folket!

Jag är en tjej på 29 års åldern, gift, barnlös och arbetar som statstjänsteman.

jag köpte ett hus för ca 2månader sen och jag är sååååå rädd och har ångrat mig; jag är rädd för renoveringen, kostnad och kan liksom inte sluta tänka på huset och tänker att jag lika bra kunde ha köpt eller hyrt en lägenhet utan att komplicera det hela men på samma gång tänker jag att jag och min man har blivit slitna av all plugg och jobb och vi förtjänar prova ”villalivet”.

Tror att rädslan kommer från när jag blev utbränd pga jobbet förra året och har blivit stresskänslig för det en annan sak är att tillträde är i januari så jag veeeeet verkligen inte vad jag kommer stötta på.

Jag vet att renovering går mkt lättare utan barn och jag vet att med planering kommer vi ej ha ekonomiska problem…

Är det fler som ångrade sig efter köpet? Varför är jag så? Hjälp mig snälla

• Laddar…
  2. T
    Medlem · Blekinge · 7 603 inlägg

Thomas_Blekinge

Medlem
    Du ska inte ångra dig. Se det istället som ett hav av möjligheter! Förhasta inget, bo där ett halft år till, lyssna på alla spännande ljud i huset under vinterkylan. Sluta låta dig "inspireras" av skrytbilder på instagram mm och bli av med den pressen.
    She'll be right, mate! som autraliensarna säger.

3. T
    Medlem · 489 inlägg
    Låter som lite nerver nu när det initialt roliga lagt sig lite och man börjar inse att det är en hel del jobb att ha hus, speciellt om det ska renoveras.

Men jag håller med föregående talare. Ta det lugnt ett par månader och känn efter. Troligtvis blir allting bra men i värsta fall blir ni en erfarenhet rikare efter att ha provat på villalivet.

Ett tips om du tycker det är lite jobbigt nu samt har en pågående/kommande renovering på gång; gör inte som vi och börja renovera allt på en gång. Ett rum i taget är tillräckligt :p

4. Hep
    Garagebyggare · Stockholm · 1 353 inlägg

Hep

Garagebyggare